rene, hoe heb je die toplaag gedaan? Foto papier printen ?
En hoe heb je die ronde gaatjes eruit gehaald ?
Nee, ik heb het niet via de printer gedaan op fotopapier.
Ik zag deze toplaag op deze site:
http://nuxx.net/wiki/x0xb0x
Ik heb contact opgenomen met de ontwerper van dit paneel, omdat ik hem erg mooi vind. Hij gaf me wat adobe illustrator bestanden zodat ik ze zelf kon laten maken.
De toplaag is een sticker van heel mooi slijtvast stevig materiaal. Mooi mat ook.
Hij gaf me echter ook aan dat hij zelf ooit een paar jaar geleden een groupbuy had georganiseerd.
Hij vertelde me dat hij toevallig nog 1 sticker over had van die groupbuy. Was echt de allerlaatse. Ik kon hem kopen voor $5. Geen geld natuurlijk. Paar dollar verzendkosten erbij, maar dat was het dan wel.
Kortom: Gewoon een sticker met gaatjes en alles er al in. Ik heb gewoon mazzel gehad. En de ontwerper is echt een hele aardige kerel die me graag wilde helpen. (Steve Vigneau)
Omdat ik zelf de onderdelen bij elkaar gezocht heb, heb ik ook zo'n rood knopje gekocht en de twee grote knoppen vervangen door een mooiere soort. De mijne is identiek aan die op die website hierboven. Als ik heel eerlijk ben vind ik de mijne zelfs nog ietsje mooier, want ik heb zwarte schroefjes gebruikt (die overigens verdomd lastig te vinden waren met de juiste schroefdraad en lengte).
DE achterkant staat niet op de foto, maar die is ook zwart gemaakt. Verder heb ik een aantal mods en een aan/uit knop in de achterkant gemonteerd.
Ik wilde ook overdrive/distortion, maar ik heb vrij veel negatieve verhalen gehoord hier over de overdrive mod. Ik heb er voor 69 euro dus een Boss OS2 overdrive distorion effect naast gezet. Niet zo heel erg duur en klinkt echt super vet nu.
Overigens is de site van Steve sowieso wel interessant om even te lezen, want hij geeft een aantal handige tips om de x0xb0x te verbeten. Niet alleen over de keuze van de transistors (wat inmiddels wel redelijk bekend is bij iedereen denk ik), maar ook een handige tip om een midi probleem te fixen.