x0xb0x - 303 kloon

Gaan we nu Chineese rommel importeren :? :D

Haha, nou ik in ieder geval niet, want ik heb binnen 12 uurtjes een hele vriendelijke reply van Christian terug gehad, dus ik heb vannacht mijn bestelling doorgegeven.
Ik ga dus voor een aluminium x0xb0x met witte diffused LEDs en één blauwe run/stop LED. Ik zet 'm wel zelf in elkaar.. :)

Ik heb zojuist een mailtje naar Christian gestuurd en had 'm verwezen naar z'n alu x0xb0x met clear LEDs in z'n eigen youtube filmpje.
YouTube - Full Aluminum x0xb0x

Deze vind ik persoonlijk wel mooi stylish en strak. Die schreeuwerige kleuren, layouts en knoppen zijn niet echt aan mij besteed..
Maar ik vind het juist wel gaaf dat er zo veel diversiteit is aan modellen, ieder zijn smaak.
Alleen maar leuk, zo'n open source project waarbij er van alles te customizen valt. :)

Ik heb een 'gewone' X0X (custom zeg maar) maar vind die alu casing wel gaaf! Is dat makkelijk om te bouwen? zowiezo moet mijn X0X even flink onder handen worden genomen, hij is niet door mij gebouwd, maar degene die hem gebouwd heeft was niet heel secuur volgens mij. Alles doet het, daar is ook alles mee gezegd...

Ik heb een 'gewone' X0X (custom zeg maar) maar vind die alu casing wel gaaf! Is dat makkelijk om te bouwen? zowiezo moet mijn X0X even flink onder handen worden genomen, hij is niet door mij gebouwd, maar degene die hem gebouwd heeft was niet heel secuur volgens mij. Alles doet het, daar is ook alles mee gezegd...

Een casing bouwen lijkt me juist het minste moeilijk van alles, toch? Of bedoel je de X0X zelf? Ondanks dat ik wel enige elektrotechnische kennis heb, heb ik helaas nog geen ervaring in DIY kits in elkaar zetten. Dus dat wordt ook voor mij even afwachten hoe ik het eraf ga brengen, maar ik heb er best vertrouwen in.
Het leuke van die alu vind ik dat de afmetingen wat compacter zijn dan de gewone X0X..

Ik bedoel alleen een ander casing inderdaad. Ik vind die alu echt wel 100 x mooier dan die custom die ik eromheen heb. Ik heb ook wel een beetje electrotechnische achtergrond maar een hele X0X bouwen lijkt me toch wel lastig. Dus daarom heb ik een tijdje geleden er eentje 2de hands gekocht.

Als je een exemplaar bij Maarten Koster bestelt heb je door de extra mogelijkheden helemaal geen oog of tijd voor die buitenkant :D

ik heb er één van hem en ik vind die qua afwerking echt wel héél proper gedaan.
Qua functionaliteit, tja...da's niet enkel een 303 emulatie maar zovéél méér.

Hebben jullie het dan over een x0xi0? Heb net even wat clips op youtube bekeken. Heel cool en veelzijdig maar is voor mij gewoon too much. Zowel de mogelijkheden als de vermoedelijke prijs (weet niet wat die mods kosten?)
Ik heb mijn betaling trouwens net de deur uit gedaan, dus ik verwacht mijn alu x0x ergens volgende week :) Dat wordt gezellig een aantal avondjes solderen...

Ik heb mijn betaling trouwens net de deur uit gedaan, dus ik verwacht mijn alu x0x ergens volgende week :) Dat wordt gezellig een aantal avondjes solderen...

Ik las dat je geen ervaring had met zo'n projecten. Voor mij is dit ook m'n eerste DIY project (laatste keer dat ik een soldeerbout vasthield is 7 jaar terug ofzo, had een mooi koperen konijntje gemaakt) maar tot nu toe werkt alles toch zoals dat het moet (het is wel nog niet af). Goed plannen is de boodschap zoals hier al is al gezegd. Kleine tip: begin al met de AC/AC adapter te kopen (ik moest hem bestellen, moest ik weer een week langer wachten met bouwen), en - bij gebrek aan een oscilloscoop - een soundcard scope te bouwen, alsook nog een regelbare adapter.. Staat allemaal wel uitgelegd op de website van adafruit. Ik had me niet zo voorbereid, waardoor het weer langer duurt. :) Op zich is die scope en regelbare adapter niet nodig, maar 't is toch handig om er op voorhand fouten mee te vinden of juist uit te sluiten.

Anyway, succes ermee!

Dat gaat inderdaad over die x0xi0. Voor het geld hoef je het niet te laten, voor 550,- heb je een kant en klare floepert.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=138220&highlight=x0xi0

da's degene die ik ook heb
voor 550 euro ga ik zelf geen risico's nemen om zelf iets ineen te zetten, en -zoals ik reeds zei-uitvoering is dik in orde. De extra mods (2e OSC met cross modulation , enevelopes, etc etc) maken dit een volwaardige synth, dus way beyond 303 imitatie. Die M.Koster is ook betrouwbaar en correct. Mijne was op 2 dagen binnen en op vragen via mail kreeg ik snel antwoord.

Nu ik er zo over nadenk is dat zeker een hele goeie deal. Daar komen jullie nu mee, lekker dan ;) haha..
Aan de andere kant heb ik al genoeg andere volwaardige synths die ook alles kunnen, maar helaas niet die 303 geluiden. Daarom ben ik straks toch nog wel blij met m'n "gewone" x0x.

Ga er ook maar eens eentje in elkaar zetten. 8)

Touched By Sound bied complete kits aan op ebay voor €239

Dat is toch redelijk ?

:biertje:

Hallo,

De midi in van mijn xoxbox werkt niet meer.
Wanneer ik mijn synth of sequencer aansluit kan ik geen noten van de xoxbox spelen.

Wanneer ik van de midi out van mijn synth naar midi thru laat gaan, kan ik wel gewoon noten spelen.
Ik dacht: ze hebben de bedrading van de out en thru verwisseld.

Ik heb dit gemeld bij mode machines, waar ik hem gekocht heb en zij wisten me te vertellen
dat de optocoupler stuk is.
Mode Machines zegt ook dat ze dit zullen moeten vervangen.

Ik heb geen idee wat een optocoupler is. Is dit iets belangrijk?

Back