x0xb0x - 303 kloon

nuja, ik heb de sokkOS er ook al eens op gekregen, toen lukte het ook niet meteen maar wel makkelijker. toen ik hem net had werkte de c0ntr0l edit en save functie wel, maar nu echt niet werkend te krijgen. gewoon een gammel systeem. niet dat ik het beter kan, maar dit is gewoon gaar. ja, het is de laatste versie.
van die sync swing is ook niet heel verwonderlijk, de sync pulsen worden gewoon te dicht op elkaar geplaatst waardoor je slave apparaat dit niet meer als twee losse pulsen kan verwerken maar als één dikke puls.

sokkOS gaat er weer op (als het lukt) want ik heb hem binnenkort weer nodig live.

dinsync slave device mag geen enkel probleem hebben met pulsen die te dicht op elkaar komen (enfin, toch niet die die technisch uit een x0x kunnen komen, resolutie is te klein)
met mijn eigen sync software kan je ze heel dicht bij elkaar plaatsen en daar loopt het altijd strak (afaik), er is dus iets anders aan de hand.

Ik zie op ebay ook wat franse gasten die diverse aanbieden voor een paar euro meer dan het bouwpakket (vind tot 100 euro assemblage wel ok, als die helemaal top gebouwd is)

..ik vraag me af of jij voor minder dan 10 Euro per uur je bed uit komt voor je baas ? ;)

rvooh, heb het enkel nog met de tr-606 getest, maar die werkt goed dus daar kan het niet aan liggen. als de 808 gerepareerd is probeer ik het daar ook mee.

voor 100 euro meer een kant-en -klare x0xb0x? daar gaan best wel wat uurtjes inzitten en is 100 wel erg weinig. misschien even wachten op de behringer versie.

x0xsh0p verkoopt momenteel enkel kits als ik hun website moet geloven?

Gelukkig niet :)

hi Danny,

we sell fully assembled x0xen, DIY kits, mod kits and spare parts.

the fully assembled standard x0xb0x in plastic enclosure cost 399 euro plus shipping.
for the plastic x0xb0x we have four different frontplates to choose: white TB-303 style, black TB-303 style, silver anodized TB-303 and the Roland vintage style with black/orange/white silkscreen.
you can choose the one you like most without extra costs.

the assembled full aluminum x0xb0x cost 499 euro plus shipping.
the full aluminum x0xb0x can be all black or silver/black.

in both cases you can choose your favorit LED colour: white, yellow, orange, red, green or blue. (all diffused)
no extra costs!

all acid-ready units come with 9V AC power adapter and users manual in english or german. (no dutch version yet... sorry)

the DIY kits cost 279 euro plus shipping. (power adapter sold separately)

shipping costs to The Netherlands are 15 euro. we ship with DHL international, offering online tracking services and insurance.

you should take a closer look into our x0xb0x gallery: KLICK
maybe you'll find an idea for the design of your own machine.

cheers,
christian

c0nb0x release

c0nb0x release

c0nb0x 0.99 Release

antto (bekend van Venom VB303, n0nx0x, ..) released vandaag een eerste publieke versie van c0nb0x.
c0nb0x is een vervanger voor het verouderde "c0ntr0l" van adafruit industries.

Je kan er x0xb0x firmware mee opladen en dumpen, geheugen dumpen, patterns editen, exporteren en importeren naar allerlei formaten etc…

Het is cross platform gebouwd (ikzelf heb de mac versie in elkaar geprutst).
Het werkt met de gewone firmware, met SokkOS en met n0nx0x.
Het is gratis :mega:

Je hebt uiteraard nog steeds de ftdi drivers nodig, maar die werken perfect :okdan:

Win: https://www.box.com/s/6c9f5feb53401b7a4289
Mac: https://www.box.com/s/5ab273c2751ce283a54d

Voor de Mac Users, ik vrees dat het voorlopig enkel werkt op 64bit Lion, heb elders nog niet getest.. Ben van plan dit nog in orde te brengen een dezer..

Attachments

• c0nb0x_0.99.jpg
    c0nb0x_0.99.jpg
    65,1 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
c0nb0x 0.99 Release

antto (bekend van Venom VB303, n0nx0x, ..) released vandaag een eerste publieke versie van c0nb0x.
c0nb0x is een vervanger voor het verouderde "c0ntr0l" van adafruit industries.

Je kan er x0xb0x firmware mee opladen en dumpen, geheugen dumpen, patterns editen, exporteren en importeren naar allerlei formaten etc…

Het is cross platform gebouwd (ikzelf heb de mac versie in elkaar geprutst).
Het werkt met de gewone firmware, met SokkOS en met n0nx0x.
Het is gratis :mega:

Je hebt uiteraard nog steeds de ftdi drivers nodig, maar die werken perfect :okdan:

Win: https://www.box.com/s/6c9f5feb53401b7a4289
Mac: https://www.box.com/s/5ab273c2751ce283a54d

Voor de Mac Users, ik vrees dat het voorlopig enkel werkt op 64bit Lion, heb elders nog niet getest.. Ben van plan dit nog in orde te brengen een dezer..

HELD!

Ik heb mn eerste x0xb0x sinds gisteren af en zat een beetje te balen van de software alleen voor windows. Die Lion 64bit versie gaat ZEKER gebruikt worden!!
Thanks! :halleluja

Ik heb nog een link foutje gemaakt in de Mac versie denk ik, zal waarsch niet werken.
Vanavond probeer ik opnieuw ;)

Linux versie moet trouwens mogelijk zijn aangezien het graphics framework compleet cross platform is.

leuk! kan nu eindelijk gewoon de mac gebruiken.
heb de drivers geïnstalleerd en daarna de xox aangesloten. hij opent de poort wel maar heeft volgens mij geen connectie met de xox. ook wil het programma niet afsluiten, dus dan maar een force quit. 10.6.8 hierbtw.

na een derde restart doet hij het wel iets beter overigens. quit is quit / cmd-Q en dan spatie. beetje vreemd, c64 stijl. hij wordt enkel herkend in de computer control modus, niet in bootload. een firmware uploaden werkt niet.

Is gewoon een outro, eender welke key is goed om af te sluiten.

Firmware upgrade werkt niet? Vreemd

Back