x0xb0x - 303 kloon

Gebruik ESC om af te sluiten

Check de settings eerst, poort is usbserial-12234nogiets

En gebruik ESC om het programma te starten :) Eerst dacht ik dat het programma vast liep bij het ASCII-art intro scherm. Maar ik zie het programma nu. In de settings stond de juiste poort al geselecteerd. Heb even geprobeerd of ik nieuwe firmware kon uploaden, maar daar bleef het haken....

Screen%20Shot%202012-06-08%20at%209.52.59%20PM.png

Screen%20Shot%202012-06-08%20at%2010.02.16%20PM.png

suggesties van wat ik nog fout doe? portspeed misschien?

Mac OS 10.7.4

ik had hetzelfde. vandaag deed ik precies hetzelfde en het werkte wel gewoon. dan nog vind ik het redelijk onhandig, maar dat heeft denk ik te maken met het ontwerp van de xoxbox zelf.

zet x0x uit (haal power en usb eruit)
zet hem op bootload
steek usb erin
steek power erin
start de software
retry :)

Nou, ik denk dat het toch aan mn x0xb0x ligt! De windows versie van c0nb0x reageert precies hetzelfde. Het lijkt haast of de bootload stand op mn x0xb0x gewoon niet werkt ofzo...
Dus, dan moet ik een stapje terug doen en dat eerst maar eens uitzoeken! Bedankt voor de hulp zover en succes met het c0nb0x programma! :okdan:

Ik heb nog even ge-chat met antto op het adafruit forum. Hij had een c0nb0x versie voor me gecompileerd die de output van de USB in een logbestandje plaatste. Daaruit bleek dat mijn x0xb0x wel reageert op de instructies van c0nb0x maar de output op de USB blijven daar alleen maar nullen van over. Dus zowel c0nb0x als c0ntr0l op zowel Mac als PC kan daar niets mee.

We hebben ook nog even gecheckt of de x0xb0x überhaupt wel een bootloader had. Sommige pakketten van ModeMachines werden geleverd met CPU's zonder bootloader, en dat schiet natuurlijk ook niet op. Maar mn x0xb0x CPU lijkt die wel gewoon te hebben.

Nu zal ik weer even een stapje terug moeten doen en moeten kijken naar de electronica voor ik weer verder ga met het idee om de firmware te upgraden. Ik denk dat ik me nu even moet concentreren op waar de signalen vanaf de CPU naar de USB chip blijven en of de USB chip misschien de boosdoener is van het doorzetten van alleen maar nullen. Wellicht een level probleem.... Dat de issue aan de software ligt is nu vrijwel uitgesloten, zeker omdat er nu wat mensen kunnen bevestigen dat c0nb0x in dezelfde omgeving (os 10.7 en win7) het prima doet.

En.......... hij doet het! Ik heb de usb chip vervangen door een FT232BL. Zelfde pinout als de MB, maar dan loodvrij geloof ik. c0nb0x werkte nu perfect. In één run sokkOS v2.0 erop kunnen knallen. Vanavond maar een effe checken wat die wereld nou eigenlijk is die net voor me open is gegaan :P

De defecte USB chip was trouwens bij levering van de kit al op het IO-board geplaatst, zodat ik het niet zelf hoefde te doen. Nou heb ik het alsnog zelf kunnen doen, maar ben blij dat alles nu naar behoren werkt. :okdan:

Bedankt voor het c0nb0x programma, doet het prima! :mega:

RQ, waar kan ik die chips per stuk bestellen? ik vermoed dat dit het een en ander bij mijn box van fixen.
SMD solderen heb ik nooit gedaan, dat wordt spannend :D

Ik heb ook een x0xb0x kit besteld bij x0xsh0p.de

En nu heb ik niet alles gelezen over c0nb0x... maar is het iets wat ik nodig heb?
Of is het een tooltje om via de computer de x0xb0x aan te sturen?
Of een OS... en welke features heeft het dan wat er 'standaard' niet inzit?

RQ, waar kan ik die chips per stuk bestellen? ik vermoed dat dit het een en ander bij mijn box van fixen.
SMD solderen heb ik nooit gedaan, dat wordt spannend :D

Ik heb m bij mouser besteld:
http://nl.mouser.com/ProductDetail/FTDI/FT232BL-REEL/?qs=D1/PMqvA100PI4e/lmnSkg==

De tips voor het solderen van de chip zoals het op ladyada.net staat geschreven is eigenlijk wel goed. Het desolderen heb ik zelf gedaan met een föhn op het werk (geen haarföhn :)) na een tip van BIAM. De chip viel zo van de print af.

waar kan ik die chips per stuk bestellen?

De chip is ook verkrijgbaar bij x0xsh0p.de :okdan:

Net weer 2* x0xb0x gebouwd met een FT232BL, blijken ze toch hetzelfde probleem te hebben als RQ. :?
Wel lezen, niet schrijven.

:(.

Back