x0xb0x - 303 kloon

ik heb ook al een beetje last van krakende reso knop... laat in ieder geval iets weten welke knoppen je uiteindelijk gehaald hebt :erm:

hoi allemaal... ben al een tijdje bezig om de x0x0x te bouwen, helaas heb ik een onderdeeltje opgeblazen (verkeerde kant R3 gebruikt met testen), namelijk

C536N transistor, waar er in totaal 24 van op zitten op de print....

is er iemand die me kan helpen met een vervanger of eventueel een plek waar ik deze zou kunnen bestellen of wellicht iemand die er nog eentje heeft liggen ?

alvast hartelijk dank

"hoi allemaal... ben al een tijdje bezig om de x0x0x te bouwen, helaas heb ik een onderdeeltje opgeblazen (verkeerde kant R3 gebruikt met testen), namelijk

C536N transistor, waar er in totaal 24 van op zitten op de print....

is er iemand die me kan helpen met een vervanger of eventueel een plek waar ik deze zou kunnen bestellen of wellicht iemand die er nog eentje heeft liggen ?

alvast hartelijk dank"

iemand die me kan helpen aan dit onderdeel ?

mijn x0xb0x is onderweg gister een mailtje gehad met erin "shipped" :D over een paar weken lekker bouwen

zou zoooow graag een xox box hebben, maar snap de ballen niet van zon ding bouwen... is er niemand op t forum (toch liefhebbers hier?) die voor het aankoop bedrag + zeg 100 euro zon ding voor mij kan regelen. Dus ook bouwen voor me :$....schaam schaam...
ps: misschien is t wel gaaf als ik een custom made kast erom maak (dat kan ik dan weer wel)... iemand in voor een samenwerking? mail maar.

voor demensen die nog een x0xb0x willen hebben helaas pech :

out of stock / backordered

this product is expected to be in stock on friday 01 january 2010

heb de mijne vorige week besteld toen hadden ze er nog 13

ik ben handig maar niet altijd even geduldig...

kan ik van een gemaakte x0xb0x het frontpaneel er simpel afhalen om er zoiets van te maken?

X0xb0x_overview.jpg

Ik heb diezelfde layout uitgeprint op HP photopapier en daarna 2x gelakt met blanke autolak uit een Motip 04009 spuitbus, bij iedere automaterialen handelaar te halen. Nu is ie al behoorlijk slijtvast, met 3 of 4 lagen zit je veilig denk ik.

Ik lees net pas dit :(

If you have a x0x serial number < #050 (or so), you may find one day that your microcontroller is on the fritz, or not working at all. Reprogramming the micro using the bootloader with solve this in the short term, but to fix it 'permanently' requires a microcontroller programmer. If you don't have one, you can send me back the micro (only!) and ill program it for you. Just send me an email and Ill give you my address & instructions

ze zijn waarschijnlijk de brown out detector vergeten aan te zetten, dit ding zorgt ervoor dat de processor stopt zodra de voeding niet ok is. Als de voeding niet ok is kan het zijn dat de processor een paar rare sprongen in de code maakt en gaat schrijven in flash of eeprom. Dan ben je dus de software kwijt of je patterns. Om dit te verhelpen moet je 1 bitje flipen en dan is het ok. Dat kan alleen met een programmer.

Heb de vorige eigenaar al gepbt of dit is gedaan, want ik heb #38.
Weet iemand waar ik dat eventueel kan laten doen in NL ?

Kwam nog de foto van de in mijn ogen vetste optische mod tegen:

side.jpg

Laatst gewijzigd:
Niel, ik heb net vandaag m'n willem.org programmer binnen gekregen....
Als je mij kan vertellen om welke microcontroller het gaat dan kan ik ff kijken of deze hiermee te programmeren valt.
Of je checkt ff zelf op willem.org of ie in de lijst van te programmeren chips voorkomt...

Niel, ik heb net vandaag m'n willem.org programmer binnen gekregen....
Als je mij kan vertellen om welke microcontroller het gaat dan kan ik ff kijken of deze hiermee te programmeren valt.
Of je checkt ff zelf op willem.org of ie in de lijst van te programmeren chips voorkomt...

ATMega162. Wordt niet ondersteund door Willem dacht ik, maar past ook niet in de ZIF-socket (is DIP40). Willem is sowieso niet zo heel sterk in microcontrollers.

Ik heb de Pro-4....
ATMega162....staat onder de FlashMemory list...check wordt ondersteund

moet binnenkort iets doen op ATMega168
weet hier wel de ballen van
als iemand me kan zeggen hoe ik de software op zo'n chipje krijg zal ik je dankbaar zijn :mega:

of als iemand dit kan doen voor mij tegen vergoeding uiteraard, heb de C sourcecode liggen..

Zie 'm inderdaad wel staan in de Pro-4 manual, maar alleen in-circuit.

Sow... .. . Da's vaag

Ik krijg net een mail notifier : "Reactie op bericht 'x0xb0x - 303 kloon'
Dus ik het ff openen, de link aangeklikt... kom ik letterlijk op Etaoin's berichtje terecht.
Nu kan het aan mij liggen dat ik een tijdje niet op 't Synthforum ben gaan spoken, maar ik kan mijn recente betrokkenheid in de betreffende thread echt niet voor de geest halen !
Enig verband is wel dat ik een lang geleden een post plaatste met m'n beklag dat ik nog langer geleden me heb ingeschreven op een wachtlijst om ook zoeen x0xBoXje bouwpakketje te mogen bestellen, kreeg toen de tijd een mailtje met als reactie : "ok"
That's all... nee echt, alleen maar f*cking "ok" als antwoord, dus ik dacht het zal wel goed zitten..... maja...

het begint al een beetje langdradig te woorden... ... ... ..

Ik wil me x0xBoXje eindelijk ! :gaap:

Back