x0xb0x - 303 kloon

Exuses....verkeerd gelezen....dacht dat je Audio Labs Bassline bedoelde....mijn fout... :bekdicht:

Acidlab Bassline bedoel je waarschijnlijk.

Mja heb geen ervaring met de 2de versie ervan, de eerste vond ik wel interessant omdat het niet probeerde een kloon te zijn, had zijn eigen karakter. Nergens beweert de maker dat het "een 303" is (in tegenstelling tot wat je op de x0xb0x site leest)
nuja die sequencer daarvan vond ik wel leuk met die realtime divider switches enzo, heb er leuke dingen uitgehaald.

De Miami zou ik ook graag eens testen

je hebt 2 xoxen voor de prijs van 1 tb,
dan maakt het mij niks meer uit dat de sequencer anders werkt,
ik vind deze net awesome,
met sokkos kan je in pattern syncout swing adden met de prev next knoppen,
rest/accent/slide/down/up " drukknoppen induwen overide die van het ingegeven patroon,
met de done knop kan je begin en eindpunt instellen, gaat in beide richtingen.
( gewoon done knop inhouden, en dan zijn de drukknoppen van het klavier + rest,accent,slide 16 steps )
en als je van patternsyncout terwijl je aan't spelen bent naar patternedit gaat dan blijft de boel gewoon strak doorlopen( ook de syncout)

plus wie gaat er nu met zen soldeerbout in een klein bakje van 1200€ zitte kloten.
ik heb laatst renepela zijn zwarte xoxbox overgenomen,( AWESOME little black acid machine, eeuwige dankbaarheid)
550€ , nog geen moment spijt gehad, in tegendeel =D

en ik denk da'k er binnekort nog wat xtra mods ga opzetten,
cv in's , uit's ,
vco/vcf/vca uit,
meer controle over de envelopes, .....

plus ja hij klinkt als een tb, en meer.
voor sommigen is dat meer dan weer net minder,maar als ge er toch een distortion achter vlamt wa's dan de point dat de square wave nie exact hetzelfde klinkt,( ik zou nie weten of da ook zo is, want dat intresseerd me niet, en ik heb geen 303 erlangs om te vergelijken)

scheuren met die hap =p

Zou mooi zijn als hier op SF een vergelijk kwam van de meest gangbare clonen (hardware) met de echte, met fatsoenlijke (voor alle clonen dezelfde uiteraard) patterns (incl. accent en slide) en zonder distortion.

Zou mooi zijn als hier op SF een vergelijk kwam van de meest gangbare clonen (hardware) met de echte, met fatsoenlijke (voor alle clonen dezelfde uiteraard) patterns (incl. accent en slide) en zonder distortion.

Uiteraard een goed idee.
Vraag is alleen: Welke loop nemen we, en wat doen we er mee?

En ik vind dat de manier van bedienen zeer zeker een rol speelt.
Een betoog op het x0xb0x forum stelt dat je voor een bepaalde pattern die op de 303 minder dan 10 tot 18 keypresses vergt, je er op de x0xb0x bijna 50 moet invoeren. (door de werkwijze met lange noten)

Uiteraard een goed idee.
Vraag is alleen: Welke loop nemen we, en wat doen we er mee?
Wat betreft loop: beetje gevarieerd, wat slides en accenten en wat c4 en c1 erin (zoals ik noteer ;))
Misschien een van de wat bekendere loops:
- Fatboyslim - Everybody needs a 303
- Daft Punk - Da Funk
- Public Energy - Three o Three
- Josh Wink - Higher State of Consciousnes
En daarnaast een test loop.

Wat doen we ermee, je bedoelt wat tweaken betreft? Ik zou ze allemaal gebruiken en dan op diverse standen: helemaal open, helemaal dicht, half etc.

Laatst gewijzigd:
vind ik zelf niet echt goede loops om mee te testen.

maar behalve oude acid house classics opsommen kan ik momenteel ook niets verzinnen.
ooit wel, maar nu niet, de x0xb0x staat hier toch nog een paar maanden...

Ach, dan klop je deze er toch in:

Fatboy Slim Everyone Needs a 303
d#2 A S
d#2 A
c#3 A
d#2 A
g#2 A
d#2 A
d#3 A
d#2 A
c#4 A
d#2 A
f#3 A
d#2 A
a#2 A
c#4 A
d#3 A
g-4 A
Dus alleen Slide op de 1ste step en alle steps accent.

Ben wel benieuwd hoe dat klinkt op een xox.

Even een domme vraag hierzo van mijn kan, maar wat is de meest geschikte 303 clone met dinsync aansluiting, waar je wel goed patterns op in kan kloppen, het geluid is van minder belang, maar de tweakability van groot belang..

@ kalusi
hmm als ik echt moet vereisten geven voor een goede test, dan de eerste die in me opkomen:
-1 lange noot met slide
-1 lange noot accent/slide
-1 lange noot accent
-1 lange noot clean.
Voila, je hebt al 8 steps.
Nu nog beslissen wat je met de overige 8 wil gaan doen! Multislide van meerdere verschillende noten? UpDownUpDown..
Of een slide naar een accent en een accented slide naar een gewone noot..

Probleem is als ik een pattern ga maken nu, ik hem heel cool zal vinden en niet ga willen delen met jullie :)

@demian
geen enkele kloon heeft de 303 sequencer.
de x0x, acidlab, fr777, fr revolution, allemaal gebruiken ze het zelfde systeem die verschilt van de 303
De fr revolution vond ik altijd een geile bak

@ kalusi
Probleem is als ik een pattern ga maken nu, ik hem heel cool zal vinden en niet ga willen delen met jullie :)
Daarom misschien beter een bekende pattern.

De fr revolution vond ik altijd een geile bak
Maar die klinkt wel heel anders.

We kunnen ook dat patterntje na proggen.

Ik heb helaas geen cloones anders zou ik wel wat vergelijkingsmateriaal opnemen. En de enige kind-of-cloon, de novation (super)bassstation, heb ik een tijd geleden verkocht.

Ik heb de 777 en x0xbox gehad en heb nu de revolution maar het future retro spul komt vergeleken met de x0xb0x niet eens in de buurt. Ik moet zeggen dat ik ook over de x0x niet geheel tevreden was. Dichtbij wel, maar zoals bij elke kloon denk ik, zodra je flink gaat freaken vallen ze door de mand...

Back