piepende virus b - ruis

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Even een nieuwe draad openen, aangezien de oude over een ruisende C een beetje een oude is.

Mijn virus piept. Heel zachtjes, maar toch. Na enig zoekwerk kan ik het probleem isoleren tot de ledjes direct naast de LFO1 en LFO2, die beide evenhard piepen. Of in ieder geval klinkt het zo. Wanneer ik de LFO uitschakel, of op snelheid 0 zet, is de piep weg. Ook wanneer ik een blokvorm kies, piept ie niet. Alleen met sinus, triangle en saw LFOvormen krijg ik een piep.

Volgens mij kan het dan twee dingen zijn:

hardware: de twee ledjes.
iets minder hard-ware: iets vaags.

Ik heb het laatste OS erop staan, en tot voor kort piepte de B niet. Toch vind ik het gek dat de ledjes een piep opleveren. Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat er een soort dimmer (condensator?) op dat ledje staat om ze te laten opgloeien, en dat die conensatoren ruis veroorzaken? En dat ie daarom met Square ook niet piept...

Kan iemand me helpen?

Dat had ik ook met mijn virus A heb toen de OS opnieuw geinstalleerd en heb nooit meer een piepje gehoord!

Waarschijnlijk een domme vraag :o: , maar als ik goed begrijp komt de 'piep' (stoer woord eigenlijk :) ) uit de behuizing en niet uit (een van de) output(s)?

Het geluid komt inderdaad uit de outputs

:stupid Ik had er niet bijgezegd, maar het leek me redelijk voor de hand te liggen ;)

Andere outputs heb ik geprobeerd, maar zoals gezegd, ik kan het probleem herleiden tot het branden van die LEDjes (wat dus net zo goed kan betekenen dat het aan de LFO's zelf ligt).

Iemand nog meer een ID?

Diepe, diepe zucht! Ik heb na alles geprobeerd te hebben even het OS weer opnieuw geinstalleerd. En het is over! Dus weer 1 in de categorie: Snap niet hoe het kan, maar profiteer er van :stupid :D Bedankt voor de reacties!

Back