Akai S700

KCC

Ingeburgerd
Ik heb een Akai S700 sampler, de disc drive is kaduuk. Ben totaal niet ervaren met repareren van dit soort apparaten, dus kan ik er eigenlijk niets mee.
Is dit apparaat nog iets waard?

Hoi

ik heb vroegah ook een Akai S700 gehad...
met van die 2.8 inch diskettes die je toch nergens meer kon/kunt krijgen...

Met een kapotte drive is hij misschien 20 Euro waard...

hij is nogal achterhaald (geen collector's item helaas) door de S900 en S3000 enz enz...

Ok, heb ik in ieder geval een indicatie van de waarde ;-). Dan zet ik hem wel bij het schroot.

Heb tijdje geleden de drive van de mijne laten repareren. Zou niks kosten, even snaartje vervangen, fluitje van een cent. Ga ik 'm ophalen: 100 euro ! Ja doei. Lopen ze te klagen dat het een uur werk geweest is, moest helemaal uitgebouwd worden. Geef dan effe een belletje dat het wat uit de hand zou kunnen gaan lopen! Heb ze dertig euro gegeven. Kom daar nooit meer terug.
Wel een fijn ding hoor, extreem simpel, nog minder handelingen dan met een S950, unieke features (zeker de overdub functie), 12 bit gruis, 1.3 KHz stof, 8 outs, how low can you go, vernaggelbak. Kan natuurlijk ook allemaal met een S900/950 maar daar betaal je nog steeds wel wat meer voor. Als -ie kaduuk is is 20-30 euro mooi (ik heb destijds 35 euro betaald), met kosten van reparatie (bij iemand die weet waar -ie aan begint) heb je voor minder dan 100 euro een mooi stukje historie en plezier in huis. Zie ook de retro review in SOS (www.soundonsound.com/sos/ mar01/articles/retroakais700.asp).

Tsja, ik zou denk ik ook niet zo snel spullen bij de schroot zetten. Je kunt er soms anderen nog een plezier mee doen (al is het maar voor de onderdelen) en muziekinstrumenten hebben net als katten vaak 9 levens.

Origineel geplaatst door KCC
Ok, heb ik in ieder geval een indicatie van de waarde ;-). Dan zet ik hem wel bij het schroot.

NEE niet wegGOOIEN,
geef hem dan liever weg aan iemand die er nog wat mee doet !!!

Ik was ook niet helemaal serieus over dat weggooien. Dan maak ik er nog liever iemand blij mee.
Kijk wel even wat ik ermee ga doen.

misschien kan je de midi en andere uitgangen + 19 inch kist nog gebruiken voor een diy project:)

Haal het binnenste eruit, nieuw frontpaneel en je hebt een mooie 19" case om bij een zelfbouwproject bvb te gebruiken. Weet je wat een nieuwe 19" case kost? Dat is namelijk één van de duurste componenten als je iets gaat bouwen. Twee keer nadenken voor je zoiets bij het grof huisvuil zet.

Da's allemaal heel mooi, maar dan gaan jullie er van uit dat ik zo handig ben om aan een zelfbouwproject te beginnen.
Anyway, ik had hem ook niet echt zomaar bij het grof vuil gezet.
Ok dan, wie wil hem komen ophalen?

Als die drive zou werken wel. Ik heb hem al tijden (lees jaren) niet aan gezet. Hij staat hier maar. Maar als je die drive fixt, dan kun je er genoeg mee. Ik heb er zelfs een kabel-dinges voor waarbij je dan 8 uitgangen hebt.

s 700 heeft zes uitgangen. Die kabel is duur hoor.
weet je zeker dat je geen sampledump via midi kan doen ?
met de atari st deed ik dat altijd, kost tijd maar werkte goed,
s 700 klinkt uitstekend niet zeuren.

Ik zou em alleen al gebruiken voor die sinus die erin zit
klinkt echt heel erg vet
net als die uit de950
de sinus uit de s1000 etc zijn weer wat minder vind ik
dat is voor mij al de reden om die S700 te houden

Sorry, ik had deze thread wat eerder moeten updaten...
Hij is al weg en de nieuwe eigenaar (Frank-T) heeft hem ook weer aan de praat gekregen. Blij dat ik er iemand blij mee heb kunnen maken.

Back