[Akai] s2000 d'n'b effect

EDP

elke dag pannekoeken
vroeger (nog steeds trouwens) hoorde voornamelijk in d'n'b en jungle van die gave getimestrecchte vocals. mij is verteld dat dit met de s2000 van akai is gedaan.

voor dit effect wil ik er eentje gaan aanschaffen (ze kosten geen reet meer) nou vraag ik me af kan dat alleen maar met een s2000 of ook met bijvoorbeeld de s1000 of s900?

Last edited by a moderator:
dan zou ik dat eerst maar even uitchecken ...want van het timestrachen met een s 2000 word je niet vrolijk.

Trouwens kan dat wel met een s 2000 ?? Laat ik het zo zeggen het is mij nog nooit gelukt. En heb toen snel een s3000xl gekocht. Die kosten toch ook geen drol meer tegenwoordig ?

Ja, dat was lache. Gewoon op 100 of 200% timestretchen. (of 2x 100%).
Maar ik dacht dat dat effect 'not done' was tegenwoordig? Niet dat ik daar mee zou zitten ;)
En volgens mij kan je dit trouwens met elke akai doen...

dat was volgens mij idd het S2000 timestretch algoritme.....maar volgens mij kan je met de meeste algos' wel dat grungy geluid krijgen, gewoon door een lage quality setting te kiezen..... ik denk beetje zonde van je geld omdat je hopelijk toch niet in elk nummer dat effectje gaat gebruiken? ;)

Oorspronkelijk de S1000 en S3000. Weet niet of de S2000 het kan. Maar bv. de S5000 en S6000 hebben een veel te mooi algoritme.

Ook met Soundforge lukt het niet zo snel. Met Samplitude en Cool Edit heb je wel opties met de timestretch om het zo grungy te laten klinken.

En 'not done', mwa, gewoon alleen subtiel gebruiken.

Ja volgens mij kan het met elke timestretch die lage 'quality' setting heeft. Bij de S2000 kon je kiezen tussen 'intelligent' en 'cyclic' oid. Als je dan 'cyclic' koos chopte ie 't sample in stukjes van 'n lengte die je zelf kon invoeren, en als je dan 200% deed herhaalde die gewoon die stukjes, zodat je zo'n stotterend effect kreeg.

'n vriend van me wilde dit ook doen en toen heb ik even gekeken of het ook in Wavelab kon, en ja hoor. Ik heb zelf Peak en daar kan het vast ook mee. Om alleen hiervoor 'n S2000 te kopen lijkt me idd 'n beetje zonde.

Ik haal heel vadsige effecten met cooledit, je kunt idd de kwaliteit instellen (omdat hoge qualiteit zoveel tijd/rekenkracht kost). Instant speed-garage vocals "ddddoooooommmiiinnnnnnaaaattttoooooorrrrr"

lijkt me goedkoper als S2000 (en wat handiger)

wat zegt u? voorbeeldje?
origineel
http://home.planet.nl/~gomme000/stretch1.wav

gestretched op 25% (na eerst sample rate op de helft te zetten, en na stretchen weer verdubbelen; "gewoon" was toch iets te vadsig)
http://home.planet.nl/~gomme000/stretch2.wav

ok, dit is leuk, maar ik zou bv met het orgineel willen starten en dan langzaam dat fx erin laten komen... hoe doe je dat dan? Dus dat je halverwege de sample de boel gaat stretchen.. snel, langzaam..

Uhm, ingeving, volgens mij moet dit met Kontakt goed kunnen. :)

volgens mij kan ik dat ook wel hoor...... ff kloten

dan zou ik dat eerst maar even uitchecken ...want van het timestrachen met een s 2000 word je niet vrolijk.

Trouwens kan dat wel met een s 2000 ?? Laat ik het zo zeggen het is mij nog nooit gelukt. En heb toen snel een s3000xl gekocht. Die kosten toch ook geen drol meer tegenwoordig ?

Ok, een truukje verklappen:
Het is wel wat gedoe maar de wreedste timestretch doe je met MESA en je hoeft de sampler en niet eens voor aan te zetten (of er speciaal een voor te kopen).

Open de Audio editor van MESA op je mac/pc en open een sample. ga vervolgens met het luidsprekertje langs de sample. Hoe langzamer je er langs gaat hoe trager het geluid wordt.... inderdaad, je kan zelfs achteruit.

Neem het resultaat op met een andere recorder en gebruik dat resultaat weer als sample.

Ik kon dat met de Yamaha A3000 ook. Terwijl dat ding ook een vrij goeie timestretcher had. Gewoon een kwestie van eerst omlaag stretchen en dan weer omhoog. Dus bijv eerst naar 50% van de lengte en dan naar 400% (dus uiteindelijk 2x zo lang) Dat is genoeg om ieder timestretch algorithme over zn nek te laten gaan :) Dus waarschijnlijk die in de S5000 en S6000 ook wel.

ik heb een e-mu esi 4000 sampler en dsaarmee kan ik sample start toewijzen aan de velocity...als je allemaal hele kleine noten intekent en de velocity omlaag laat gaan krijg je ook een timestrecth effect, maar je kan dan dus ook je geluid bv.tegen de maat in laten lopen, dan weer rechttrekken etc. en als je tegelijkertijd aan je velocity ook een filter aanwijst kun je helemaal lekker klooien :)

Origineel geplaatst door bounce
kan je daar ergens een mp3tje van droppen?
ik zal eens voor je kijken....

Back