Welke synth wil niemand hebben? oftewel Linke soep

Origineel geplaatst door falafelbiels
Niemand wil mijn Suzuki SX-500 hebben en terecht...
naar het schijnt moet je hem eens open doen en aan de kleine potmetertjes draaien die op de printplaat zitten ... dan verander je filtersettings etc, en dan schreeuwt ie als een ... tja een ... :dubbel:

Een DX7?

Die krengen kosten bijna nog meer dan een SY serie synth maar klinken in vergelijk kilo utrecht tango.

In ieder geval wil niemand mijn Rhythm King MRK2 hebben..

Tís dan wel geen synth maar wel een drummachine .. zo'n leuk bakkie nog wel =(

Een DX7?
Die krengen kosten bijna nog meer dan een SY serie synth maar klinken in vergelijk kilo utrecht tango.

Hoe kunt je dit nu zeggen? Het is 1 van de meest populaire synths geweest. En dat is natuurlijk niet omdat hij zo kilo utrecht tango klinkt.

Hay

alles met een display mag zo in de wc:D

wat een werk dat programmeren , gewoon een knopie voor de geluiden en een paar schuifies
dat is zat

ze hadden nooit zo een display moeten uitvinden, het is een groot submenu (of is dat tegenwordig al verandert)

Greetz Turtel:W

Ik ben niet echt iets tegengekomen wat ik nooit weer zou willen hebben. De quasimidi polymorph vond ik niet zo tof.
Er kwamen leipe geluiden uit maar de klank stond me niet aan. Hij klonk me teveel als een virus :duivels:.

-C-

nooit meer een mt 32 !!! pl##risding vond ik dat . kzou hem gratis nog niet willen :engel: :duivels:

Origineel geplaatst door Pim
Ik wil, en wilde, nooit een DX-7 hebben. :r (trouwens, bijna alles van Yamaha is en smaakt naar confectie)

Nou ja zeg... Er zijn redelijk veel typische DX-7 sounds die ik geweldig vind. Houd je niet van de DX-7 sounds of erger je je aan de structuur van het programmeren? En leg die 'smaak naar confectie' 'ns nader uit? :peukie:

Origineel geplaatst door LoFiye
Roland D-110

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het maar een vaag apparaat :D

Zo zie je maar weer hoe meningen kunnen verschillen. De mijne wil ik echt niet kwijt; je kunt er echt zeer wazige en te gekke analoog klinkende sounds uithalen, zeker met die ringmodulator die erin zit. Als je electro / techno maakt en je heb weinig poen, zou ik zeker een D-110 scoren. Voor E 75,- heb je er al een tegenwoordig.

Maar ik geef toe: het programmeren is niet altijd een pretje.........:gaap:

Maarre, wat ik nooit zou willen hebben? Van die General Midi of XG (hoe hoe dat allemaal heten mag) doorsnee rommel met van die ingeblikte geluidjes....of zo'n keyboard met ingebouwde speakers en Frans Bouwer-melodietjes :) Ook al is het een Yamaha Tyros of Torys of whatever....het enige met een ingebouwde speaker waar ik geen nee tegen zou zeggen is een ARP 2600 :W

Origineel geplaatst door Pim
Ik wil, en wilde, nooit een DX-7 hebben. :r (trouwens, bijna alles van Yamaha is en smaakt naar confectie)

:confused:

@Pim : Schrap dan ook meteen het woord "synthgod" bij je avatar. Want elke synthgod heeft één of andere FM bak in huis. A must have. That simple.

En verder wil ik elke synth. Want elke synth is op één of andere wijze bruikbaar.

Back