[laidback] Twee voorproefjes....

trigg

Brass Intelligence
Hier twee loungy projectjes waar ik aan bezig ben!

Allebei een beetje hetzelfde genre..... het is de bedoeling het e.e.a. nog uit te werken met
trompet/zang/gitaar etc. Het is nu nog vnl. een basis

Voorproefje I

Voorproefje II

Ben alvast benieuwd wat jullie er van vinden en welke van de 2 jullie
het meest aantrekkelijk vinden.........

aaaaaaah, dit is mijn ding zeg :luv:

Biertje erbij :biertje: ... strandje opzoeken... :okdan: Houd me op de hoogte 8) Ik ben benieuwd naar het eindresultaat

Die 2e vind ik net wat te duister om lekker bij te loungen, maar klinkt ook wel OK. Alleen klinken de synths nogal "soft" vergeleken met de "rauwe" bassline. Ga zo door :)

ja lekker hoor, goede melodieen bij beide tracks...
vind de drumsound van de 2e ietwat te clean...

vind de eerste persoonlijk mooier, lekkere volle een, gedetaileerd...

Gaat absoluut de goeie richting op, prima sfeer!
Gezien het feit dat het nog maar voorproefjes zijn zal ik er niet te diep op in gaan, eerst de rest horen ;)

Voorproefje 1:
meer akkoorden, deze groove vraagt om nog meer afwisseling! Moduleer het geheel 1 hele noot omhoog naar Bbm (voeg naast de 7 evt. nog de 9 toe in het akkoord, krijg je een nog wat meer jazzy feeling). Je zou ook pas kunnen moduleren op het moment dat je een solo inbouwt, dan krijg je echt een interessante compositie. Zorg er in ieder geval niet voor dat het verminderde akkoord (-5) iedere keer terug komt, dat zou wat saai kunnen worden.
Afmaken die hap!

Voorproefje 2:
dromerige pianosolo inbouwen (beetje in ballad-stijl).
Ergens meer afwisseling in het akkoordenschema maken; niet alleen de toetsen, maar ook de bass over andere akkoorden laten lopen.

Thanks voor jullie comments :)

De 1e vind ik zelf ook het lekkerste, kan ik denk ik het meest van maken.

@Dr. RiPsaw> thanks voor je uitgebreide reply! Ik zat zelf ook al te denken
om de boel te transponeren, dus dat ga ik zeker proberen. Bij voorproefje
2 wacht ik even totdat ik m'n Promega heb alvorens met de dromerige
piano-solo te beginnen ;)

Nog meer luisteraars??

Hey die eerste is goed zeg. Heerlijke groove. Mooi die bas zeg! Zou ik inderdaad verder mee gaan. :okdan:

Die eerste vind ik gaaf!! Ga zo door. Nu nog een mooie structuur aanbrengen met spannende akkoordenwisselingen en een lekkere solo (het zou mij wel gaaf lijken er een hammondtapijtje onder te leggen zo hier en daar.)

De tweede vind ik een stuk minder interessant. Vind 'em wat duister, onduidelijk en saai.
Maar dat wil niet zeggen dat het niets kan worden, hoor.

:biertje:

Back