JP8080 Geluidsprobleempje

Scratch

Stamgast
Ik zit echt met een heel vaag probleem, waarvan ik het vermoeden heb dat de oplossing dichterbij is dan ik zelf denk...

Het zit zo, ik heb m'n JP8080 met Cubase verbonden. Ik heb een deuntje ingespeeld, en vervolgens speel ik dat met me JP8080 af. Niks aan het handje...
Als ik op me JP8080 ff van geluid wil switchen (dus van sound A naar B) is dat geen enkel probleem, maar als ik terug ga, (van sound B naar A) dan klopt de originele sound niet meer. Hij klinkt echt totaal anders.... 't komt niet eens in de buurt van wat ik had.

De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, is JP en Cubase resetten, en zelfs dat moet nog in een bepaalde volgorde, tis gewoon echt te krom voor woorden....

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Re: JP8080 Geluidsprobleempje

Probleem is opgelost!

Het zat 'm in het midikanaal. De JP8080 zendt één type sound, via 2 kanalen uit. (of niet, hangt af van de instellingen)
Neem bijv kanaal 1 en 2. Het geluid wat ik wilde horen werd door kanaal 1 verzonden. Maar in Cubase had ik blijkbaar kanaal 2 geselecteerd! :stupid

Origineel geplaatst door Scratch
Ik zit echt met een heel vaag probleem, waarvan ik het vermoeden heb dat de oplossing dichterbij is dan ik zelf denk...

zei ik toch :D

Weetje dat ook weer .
En als er verder nog wat is hoor ik het graag van je want wij als JP 8080 gebruikers kunnen elkaar wel helpen :)
Ik heb laatst ook wat zitten prutsen met mijn JP8080 ik kwam tot mijn verbazing iets tegen wat ik nog niet wist.
Ja je kan de JP 8080 via 2 midi kanalen uit laten spugen dat vindt ik best aardig voor wat ik er voor betaald heb.
ja wat beetje prutsen wel niet ondenkt he :D

Origineel geplaatst door Havelock
Ja je kan de JP 8080 via 2 midi kanalen uit laten spugen

Psies, en dat was nou net mijn probleem. Maar het blijft wel irri dat het midikanaal waar ie dat 'uitspuugt' steeds wijzigt per sound...

Weet niet ik heb daar nog geen problemen mee gehad.
Maar kan zijn dat jou midi instellingen niet kloppen.

ja, dat vermoeden heb ik dus ook. Maar om de midi instellingen van alle geluiden nou ff te gaan aanpassen, daar heb ik nie zoveel trek in.

Is het zo veel werk dan :confused:
Moet het even na lopen he of het goed zit.
En als dan een maal je midi setup goed staat dan opslaan dus als nieuwe song open dat gelijk alle midi instellingen gelijk goed staan dat je niet gelijk weer alles moet in stellen ;)

't kan wel, maar voor alle geluiden vind ik wat veel. Afijn, ben ook een beetje lui aangelegd denk ik :)

De geluiden die ik zelf nodig heb, wijzig ik wel!

Blijft sowieso vaag, want ik zie echt totaal iets over het hoofd, alleen wat?

Ik had zojuist weer een sound die niet klonk zoals het origineel. Zoiets netals mijn eerste post. Ondanks dat ik de JP8080 opnieuw opstartte, bleef het probleem zich voordoen.

Ik heb vervolgens alle aanééngesloten apparaten (Cubase, JP8080 en CS6x als master) opnieuw opgestart en probleem is opgelost. Terwijl ik nergens iets in de instellingen heb veranderd. Snap jij 't? :confused:

Heb je wel al gekeken in je out en in puts met cubase zeg me dan even hoe het bij jou staat want volg mij zit daar echt iets fout.

Ik heb ook een JP8080 en het is soms wel verwarrend, want je kan de arpeggiator geloof ik alleen via Keyboard IN activeren en niet via MIDI IN. Niet dat ik die tot nu toe heb gebruikt, maar toch. Verder is de opbouw van patches en midi kanalen/toewijzingen een beetje eigenaardig, maar ik ben er inmiddels al aan gewend. Ik heb de JP8080 al vier jaar en hij is nog steeds het werkpaard van mn meeste producties, ben dik tevreden met de sounds dus :)

Via Remote KBD in ja, klopt. Is ook een beetje apart.

Qua sound heb ik ook niks te klagen. Gebruik 'm alleen voor de leadsounds, en daar issie meester in! :)

Heb je wel al gekeken in je out en in puts met cubase zeg me dan even hoe het bij jou staat want volg mij zit daar echt iets fout.

Ik wil graag geloven dat er iets fout zit, alleen ik zou echt niet weten waar. Ik zou eerder denken dat het iets intern in de JP8080 is. Ik weet niet zeker of dit zo is: maar hij veranderd in dezelfde preset de sound, zou die het veranderen in de standaard fabrieksgeluiden? Ja ik weet, ik riep eerst dat m'n problemen waren opgelost, maar helaas....

Afijn, hieronder heb ik ff een bijlage toegevoegd van m'n midi instellingen in Cubase, maar ik weet niet of je er wat aan hebt. Op die witte keuze lijst zie je diverse in en uitgangen. Ik heb sowieso 2 geluidskaarten in me pc hangen, waarvan ik één voor die midi gebruik. USB audioapparaat is m'n miditerminal ESI M8U. Als geluidskaart heb ik een M-Audio Delta 44.

De keuze vakken van midi input en midi output heb ik al tig keer gewijzigd. Maar had nie echt veel nut. De instellingen die je nu ziet staan, zijn de standaard instellingen. En daar werkt het dus de ene keer goed mee, en de andere keer weer niet. (zucht....)

Attachments

• midi setup.jpg
    midi setup.jpg
    83,7 KB · Bekeken: 96
hey, ik had het de eerste week met mn JP8000 ook...maar toen was ik erachter...

tis de modus! in de perform mode kan de instelling qua midi Tx/Rx verschillen, in de patch mode blijft deze altijd gelijk....

Origineel geplaatst door Scratch
Ik wil graag geloven dat er iets fout zit, alleen ik zou echt niet weten waar. Ik zou eerder denken dat het iets intern in de JP8080 is. Ik weet niet zeker of dit zo is: maar hij veranderd in dezelfde preset de sound, zou die het veranderen in de standaard fabrieksgeluiden? Ja ik weet, ik riep eerst dat m'n problemen waren opgelost, maar helaas....

Afijn, hieronder heb ik ff een bijlage toegevoegd van m'n midi instellingen in Cubase, maar ik weet niet of je er wat aan hebt. Op die witte keuze lijst zie je diverse in en uitgangen. Ik heb sowieso 2 geluidskaarten in me pc hangen, waarvan ik één voor die midi gebruik. USB audioapparaat is m'n miditerminal ESI M8U. Als geluidskaart heb ik een M-Audio Delta 44.

De keuze vakken van midi input en midi output heb ik al tig keer gewijzigd. Maar had nie echt veel nut. De instellingen die je nu ziet staan, zijn de standaard instellingen. En daar werkt het dus de ene keer goed mee, en de andere keer weer niet. (zucht....)

Welke versie van cubase is dit ?

Ik ga nu voor jou kijken op mijn latop en maak er speciaal voor jou ook maar een screen dump voor je
en heb je hebt ook thru aan staan die hoef volgs mij niet aan te hebben staan maar dat zal waar scheinlijk niet het probleem verhelpen.

Origineel geplaatst door hansbakker
hey, ik had het de eerste week met mn JP8000 ook...maar toen was ik erachter...

tis de modus! in de perform mode kan de instelling qua midi Tx/Rx verschillen, in de patch mode blijft deze altijd gelijk....

Ik heb Tx/Rx Progchg SW op OFF gezet, deze stond op PC. Ik ben benieuwd....Ga er sowieso van 't weekend ff mee verder rotzooien, maar alvast bedankt voor de tip!

Welke versie van cubase is dit ?

VST 32 5.0

dat is niet helemaal wat ik bedoel, of ik begrijp jou verkeerd....

voorbeeldje dan maar:
in perform mode staat de JP op bijv. perform *U: 74, hier is upper midikanaal 1 en lower kanaal 2
in perform *U: 75 zou het upper2 lower6 kunnen zijn....als je in de patch mode gaat dan veranderen die kanalen niet als je door presets heenskipt omdat je nog steeds in de zelfde perform preset zit...

mja, dat ie de midikanalen steeds verschillend uitwijst, dat ken ik wel.

Dus ik zou de patch en de perform mode gelijk moeten zetten? Bedoel je dat?

ik zou -tenzij noodzakelijk- altijd dezelfde perform setting aanhouden...
sounds wisselen in de patch mode en je hebt nooit ergens last van...

Back