JP8080 Geluidsprobleempje

Ik weet niet of ik het goed heb maar ik ga er van uit wat ik weet.
En van wat ik geleerd heb van anderen die het mij zo vertelt hebben.

Als zo op het plaatje kijkt zie links van het plaatje in en out staan klopt he :)
All MIDI Inputs betekend gewoon dat je van alle apparaten die je heb staan gewoon midi data kan sturen naar een apparaat van je out in dit geval je JP 8080.
En chn:1 wat je links ziet beteken gewoon
welke midi kanaal je nu heb staan van waar van op JP 8080 waar synth staat
in dit geval kan b.v. chn:1 synth geluid zijn een zijn en
chn:2 b.v. synth geluid 2 maar dat is afhankelijk van hoe je het heb in gesteld in je JP 8080.

En deze foto is cubase sx 2 dus nog maals ik weet niet welke versie jij draait maar zal ongetwijfeld wel ongeveer het zelfde gaan als bij mij :)

en dit is wat mijn ervarings is hoor nomaals

Attachments

• voorbeeld2.jpg
    voorbeeld2.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 76
Ik begrijp al wat je bedoeld.

De midikanalen in Cubase staan goed. Want ik krijg op het juiste midikanaal het juiste apparaat. Alleen, zodra ik 'iets' doe (ik weet dus niet wat), veranderd het geluid in de perform waar ik mee bezig ben. De perform zelf veranderd niet, maar een instelling in die perform, en die verandering zorgt dat ik een totaal ander geluid krijg te horen.

Het probleem ligt dus meer intern van de JP8080, zoals Hans Bakker al aangaf op de vorige pagina. Ik ga dit van 't weekend ff haarfijn uitvogelen. :)

In iedergeval allebei bedankt voor de hulp en tips! :okdan:

Origineel geplaatst door Scratch
Ik begrijp al wat je bedoeld.

De midikanalen in Cubase staan goed. Want ik krijg op het juiste midikanaal het juiste apparaat. Alleen, zodra ik 'iets' doe (ik weet dus niet wat), veranderd het geluid in de perform waar ik mee bezig ben. De perform zelf veranderd niet, maar een instelling in die perform, en die verandering zorgt dat ik een totaal ander geluid krijg te horen.

waarschijnlijk heb je reset on stop en reset on partchange en loop aanstaan in je preferences in cubase. die kun je beter uitzetten.

Back