BCR--- cubase Sx--hardware synths

Tijs

Ouwe rot
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is:

mijn bcr2000 heeft presets om mijn hardware synths aan te sturen dit werk ook perfect mits de bcr rechtstreeks op de betreffende synth staat aangesloten.
Wanneer ik de bcr op een midi input van pc aansluit wil ik deze dus door cubase heen naar een midi ouput van een synth laten gaan.
Bijv BCR op USB midi in A en de juno bijvoorbeeld op usb midi out A.

Op een 1 of andere manier zend hij de midi stroom niet door cubase heen naar de betreffende synth. Ik heb de sysex filter al uitgevinkt in cubase maar tot nu toe geen resultaat. Rechtstreeks de BCR op synth werkt wel dus het moet aan een instelling in cubase liggen zou ik zeggen.

Heeft iemand een idee hier hoe dit zou kunnen werken?

Ook in Ableton krijg ik het niet voor elkaar.

BCR 2000 door sx naar synth's

BCR 2000 door sx naar synth's

Ik heb een probleem:

Als ik de bcr 2000 aansluit en in cubase sx gebruik komt het signaal van de bcr gewoon binnen.
Maar wat hij niet doet is het volgende:

Ik wil mijn teebee, juno106 en alpha juno 2 met de bcr 2000 controlluh! Heb al een preset voor de 3 gemaakt in de bcr.
Sx lijkt alleen de signalen niet door te sturen naar mijn synths. De synth's krijgen alleen midi in behalve de @j 2 die krijgt in en out.
Als ik de bcr rechtstreeks op de synths aansluit werkt het wel en kan ik lekker draaien :)

Iemand een suggestie!?

Alvast bedankt,

Gr,

Chris

Re: BCR 2000 door sx naar synth's

Re: BCR 2000 door sx naar synth's

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik heb een probleem:

Als ik de bcr 2000 aansluit en in cubase sx gebruik komt het signaal van de bcr gewoon binnen.
Maar wat hij niet doet is het volgende:

Ik wil mijn teebee, juno106 en alpha juno 2 met de bcr 2000 controlluh! Heb al een preset voor de 3 gemaakt in de bcr.
Sx lijkt alleen de signalen niet door te sturen naar mijn synths. De synth's krijgen alleen midi in behalve de @j 2 die krijgt in en out.
Als ik de bcr rechtstreeks op de synths aansluit werkt het wel en kan ik lekker draaien :)

Iemand een suggestie!?

Alvast bedankt,

Gr,

Chris

Hoe zit je midi setup in elkaar? Welke midi patchbay gebruik je?

Da's toeval Tijs....dezelfde vraag op dezelfde dag....:D

Ik werk niet met een midi patchbay...alles zit op een afzonderlijke midi out of in..
midi thru aan of uit maakte idd geen verschil volgens mij...:confused:

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Da's toeval Tijs....dezelfde vraag op dezelfde dag....:D

Ik werk niet met een midi patchbay...alles zit op een afzonderlijke midi out of in..
midi thru aan of uit maakte idd geen verschil volgens mij...:confused:

Ik neem dat je of de Juno 106 of Alpha juno 2 als master keyboard gebruikt. Maar zonder patchbay.....hoe heb je dan je BCR 2000 aangesloten?

Voorbeeld:

PC midi-out -> Juno106 midi in
PC midi-in -> Juno106 midi out
Juno106 midi thru -> Alpha juno 2
BCR?

Origineel geplaatst door Sjaak
Ik neem dat je of de Juno 106 of Alpha juno 2 als master keyboard gebruikt. Maar zonder patchbay.....hoe heb je dan je BCR 2000 aangesloten?

Voorbeeld:

PC midi-out -> Juno106 midi in
PC midi-in -> Juno106 midi out
Juno106 midi thru -> Alpha juno 2
BCR?

Klopt de @j 2 is master..die gaat naar binnen op de ewx midi gamepoort.
de bcr gaat naar binnen via de midiman usb midisport.

De juno's en de teebee gaan respectievelijk naar buiten op de usb midisport..(2 juno's @j2 in en trhu naar 106) en de teebee op de esi esp 1010 midi out.

*bookmarked*

Ik ga komende maand toevallig ook een BCR2000 kopen voor mijn Creamware Pulsar plugins en hardware synths, alle midi gaat via Cubase ( ik gebruik zelden VST(i)'s ). Ik hoop dat ik het aan de praat weet te krijgen.

Volgens mij moet het wel kunnen. Om het voorbeeld wat simpeler te maken beperk ik mij even tot de Juno 2 en de BCR. Dus:

Alpha Juno 2 midi out -> ewx midi in
Alpha Juno 2 midi in -> midisport midi out 1
BCR 2000 midi out ->midisport midi in 1

Instellingen:
1) Zet Juno 2 op local off
2) Activeer midi thru in Cubase
3) Zet alle midi filters uit in Cubase

Maak 2 tracks aan in Cubase:

Midi track 1 (=Juno 2)
1) Midi in: ewx midi in
2) Midi out: midisport midi out 1
3) Midikanaal: any

Midi track 2 (=BCR die juno 2 aanstuurt)
1) Midi in: midisport midi in 1
2) Midi out: midisport midi out 1
3) Midikanaal: any

Selecteer vervolgens beide tracks voor je gaat opnemen. Als het goed zou midi track 1 dan de midi noten moeten bevatten die je speelt op de Juno 2 en midi track 2 de controller events die je vervolgens doorstuurt naar de Juno 2.

Back