Nadelen Hardware

Hardware kun je niet illegaal downloaden van het internet.

Verdere nadelen:
-Zwaar! Ik heb een flightcase met knopjes en lampjes die ik net kan tillen :(
-Je moet ontzettend goed opletten dat je geen patches overschrijft wat je in een ander nummer gebruikt
-Als je pech hebt keldert de waarde van je synth in enkele maanden. (prophecy's gingen vorig jaar ineens vet omlaag)
-ADAPTERS! ik word helemaal GeStoOrD van die rotdingen.
-een 32 kanaals midi setup werkend krijgen, inclusief midiclock en midi 2 dinsync.

etc etc...

-C-

Origineel geplaatst door fuse
Hardware kun je niet inruilen plus bijbetalen voor een nieuwe versie. ;)
Dat zou wat zijn.

Updaten van ouwe hardware heb je eeproms nodig.
(Wat bij Yamaha dus een groot drama is)
Of het flashen van de firmware kan gruwlijk fout gaan.
(Wat zit je dan te zweten als je een blackout hebt als je aan het updaten bent)

Hardware moet je schoonhouden (afstoffen)

Update Software, dan heb je meteen een nieuwe computer nodig omdat je
oude computer niet meer voldoet aan de systeemeisen

Komt er een nieuwe versie uit van je Virus, Triton of Motif dan is je ouwe bak ineens de helft minder waard en kun je weer een half jaar wachten totdat je je ouwe meuk verkocht hebt en die nieuwe ook echt te koop is in de winkels. ;)

Hardware kun je niet inruilen plus bijbetalen voor een nieuwe versie. ;)
Dat zou wat zijn.

Updaten van ouwe hardware heb je eeproms nodig.
(Wat bij Yamaha dus een groot drama is)
Of het flashen van de firmware kan gruwlijk fout gaan.
(Wat zit je dan te zweten als je een blackout hebt als je aan het updaten bent)

Hardware moet je schoonhouden (afstoffen)

Hay

Je moet ook geen hardware inruilen, moet je gewoon houden,gaat heel lang mee
het is maar vaak genoeg voorgekomen dat de nieuwere versies niet zo goed waren als de oude

hoe lang ze meegaan hangt van je zelf af,en hoe vaak je ze afstoft

mijn raesonpakket pleur ik wel eerdaags de wc in ,maar niet mijn hardetroep:D
of ik verloot hem

greetz turtel

Origineel geplaatst door Ytse
Niet noodzakelijk, wel een een nadeel. Voor mij persoonlijk misschien zelfs wel het grootste nadeel.

Je kunt toch gewoon op een spoortje opnemen als dat nodig is?
Of doel je op cpu besparing?
Want dat is weer niet van toepassing op hardware:D
Of zie ik iets over het hoofd?

Ik hou 't op:

-ruimte (hoewel.. heb ruimte genoeg eigenlijk..)
-kabels!!
-(meer) gearlust => meer = beter!!
-tijd
-(nieuw)prijs

Komt er een nieuwe versie uit van je Virus, Triton of Motif dan is je ouwe bak ineens de helft minder waard en kun je weer een half jaar wachten totdat je je ouwe meuk verkocht hebt en die nieuwe ook echt te koop is in de winkels. ;)

Ja dat vond ik met de JV serie niet zo leuk.. die waren ineens geen donder meer waard.

Maarrrrr van de andere kant. Als je niet het nieuwste van het nieuwste nodig hebt, koop je dingen pas als ze gedumpt worden, voor een eigenlijk onwaarschijnlijk lage prijs. Zo had ik mijn motif6 bijv. voor 1000 euro en die synth vind ik echt nog niet outdated hoor :)

nadelen.. met het plezier wat ik er aan beleef kan ik nog niet eens denken aan nadelen.. vind die kabels, geld, stof en ruimte geen nadelen....

ik vind dat poetsen van mn gear best cool.. dat is liefde geven aan je beestjes:)

Het valt me op dat heel veel mensen kabels als een nadeel beschouwen. Ikzelf heb geen problemen met kabels. Wanneer ik mijn setup ga voorbereiden voor een live show vind ik het heerlijk om lekker op zaterdagmiddag in m'n racks gedoken te zitten om alles aan te sluiten. Ook in m'n studio liggen talloze multi's die hun weg naar het steekveld vinden. Geen probleem.

Nou moet ik wel zeggen dat ik op zeer jonge leeftijd ben begonnen met het maken van muziek. We spreken dan over begin jaren '80. Toen had je nog geen software. Wel veel kabels. Ben er mee opgegroeid, zegmaar. Net als met hardware.

Neemt niet weg dat software zeer zeker veel voordelen boven hardware heeft...

:okdan:

-Neemt (veel) ruimte in
-Het duurt wat langer voordat je wat hebt staan, met softsynths ed gaat dat sneller
-Kost veel geld

Hardware verkopen dan krijg je nog iets terug , wat betreft software als je de winkel
verlaat dan is het de zelfde dag al geen drol meer waard..

Origineel geplaatst door trash
Je kunt toch gewoon op een spoortje opnemen als dat nodig is?
Of doel je op cpu besparing?
Want dat is weer niet van toepassing op hardware:D
Of zie ik iets over het hoofd?

Spoortje opnemen kan idd. Maar bij bv een lange track moet je eerst opnemen. Daarna controleren of het goed klinkt en of er geen fouten in zitten. Kost meer tijd dan bouncen dus een nadeel.
Geen probleem maar een nadeel.

Back