Nadelen Hardware

Niet alle hardware klinkt beter als software. Er is ook slecht klinkende hardware bijv Alesis Q6 synth.

Bij kabels horen kabelbreuken of loszittende contacten.
Dan zijn patchbays wel nodig soms en bij software dus niet.

Je kunt geen 2e instantie van hardware erbij fixen zonder fysiek een 2e te fixen.

Sommige hardware is loeizwaar (CS80!).

Sommige mensen vinden hardware beter en die mening MOET wijken voor elke andere en daarbij gaat vaak gepaard met grenzeloos snobbisme. En verschraalt dus soms de geest.

Ik wil niet zeggen dat hardware beter is dan software. Ikzelf gebruik ook veel software, maar je kunt niet zeggen dat software alléén maar voordelen heeft. Er zijn nog steeds een aantal nadelen te noemen:

-Altijd nog crash-gevoeliger dan hardware.
-Compatibiliteits-probleemjes / bugs
-Je mist het "gevoel' van werken met je spullen (knopjes draaien e.d.)
-Visueel: Ik vind iemand die op het podium met alleen een laptopje muziek staat te maken er bijzonder on-interessant uitzien.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook erg pro-software, maar we moeten het ook niet heilig gaan verklaren. In sommige gevallen gaat er toch niets boven een mooi stukje hardware....

:okdan:

Origineel geplaatst door bliepertronic
inmiddels..... na flink wat muzikale uurtjes
meter.gif

=(

Mooi gefotosjopt :bekdicht:

Ja deze discussie is natuurlijk ook nooit beëindigd. Er zullen altijd mensen blijven die de voorkeru geven aan het ene tov. het andere. Het gaat er maar net om wat je prettig vindt ern hoe je gaat werken.

Nog wel een nadeel van software tov hardware: Het fenomeen RSI! Ik zag in bovenstaande threat die dit verdedigde met het argument: "Dan koop je toch een goede controller!" Maar....dat is dan weer hardware...:D

Voor mij persoonlijk werkt een combinatie van software met hardware uitstekend. Het is een persoonlijke keuze en geen van beide is heilig. Het is wel goed voor mensen die net gaan beginnen met muziek maken om alle voor en tegens af te wegen. Dan zijn deze en bovenstaande threat erg handig om goed door te lezen.
:okdan:

Een muis is dan ook hardware? Is ook een controller. Maakt bijzonder weinig geluid op een krak,flets of boem na dan.

Re: Nadelen Hardware

Origineel geplaatst door demian
- Niet altijd even makkelijk te integreren in je setup
- Kan stuk gaan, kan instabiel raken, kan gejat worden

Eeeeh, deze 2 gelden JUIST voor software hahahaaa!

1 Hardware sluit je aan op je mengtafel en voila, geintegreerd in je setup...

2 ALS er iets instabiel is, zijn het wel de PC's waar softsynths op draaien dacht ik zo...

Bass je loopt te miepen. Het gaat hier over de NADELEN VAN HARDWARE. Dus laat aub die andere zooi d'rbuiten. Daar is een ander draadje voor.

Nadeel van hardware is integratie want wie kent niet die 'adapterterreur'. Of 'shit ik heb een verloopkabeltje zus of zo nodig'. Om maar te zwijgen van 'shit een groter mengpaneel zou ook wel erg tof zijn'.

En stabiliteit van hardware valt ook nog wel te bezien als je kijkt naar crashende Emu samplers, Ensoniq synths, buggy MPC's etc. Een Minimoog zal nooit crashen tenzij je hem van 20 hoog laat vallen. (En wee degene die dat flinkt verdiend levenslang eenzame opsluiting met een kietelmonster).

Het naamgeven van je patches op hardware (mocht die mogelijkheid aanwezig zijn). Op de manier zoals je dat in een arcadehal tegenkomt. Voor elk karakter naar de gewenste letter scrollen. WAAH. Of ben ik nu gewoon lui?

Ik kan alleen maar beamen dat hardware enorm veel ruimte inneemt. Maar voor de creatieve doehetzelver mag dat geen grote problemen opleveren. :D

Laatst gewijzigd:
grootste nadeel van hardware vind ik nog steeds de ENORME WARMTE IN DE ZOMER :[

Ik vindt het het argument "hardware is duur" niet helemaal terecht.
Software is ook erg duur. Maar aangezien het makkelijk gratis gebruikt wordt, is het voor veel mensen logisch om geen hardware te gebruiken.

Alleen is dat dan te vergelijken met stelen van hardware uit een winkel of waar dan ook.
Natuurlijk heb je ook goedkope software, maar je hebt ook goedkope hardware.

Hardware kan je veel 2de hands kopen, software wil veelal niemand overnemen.

Nadelen:

- Op het moment dat je al die knopjes ziet, begint je hart sneller te kloppen. Je gaat zweten en vergeet alles om je heen. Je wilt alleen nog maar aan de knopjes zitten

- Als je vriendin/vrouw vraagt of je ook naar bed komt, zeg je: "ja schat, ik kom er zo aan." Vervolgens blijf je nog een aantal uur achter je kastjes zitten en heb je de volgende dag ruzie.

- Als je 's ochtends een belangrijke afspraak hebt voor je werk, heb je net de avond ervoor tot 4 uur nieuwe geluiden zitten maken, omdat het zo lekker ging (ohw ja, dat kan ook met software?!)

- Als je dan een keer de stofzuiger vast hebt, is het alleen maar om wat stof uit je synthz te zuigen.

- AL voor de tiende keer moet je tegen je kind zeggen dat die verloopstukjes geen speelgoed zijn en dat die erg belangrijk zijn voor papa

- Je bent verplicht je spelcomputer van de kinderen te slopen omdat daar een SID chip inzit die je erg hard nodig hebt nu je SID-synth het heeft begeven

- en ga zo maar door.

Mijn conclusie: Wat hebben we toch een verschrikkelijke hobby

:duivels:

Hardware kun je niet inruilen plus bijbetalen voor een nieuwe versie. ;)
Dat zou wat zijn.

Updaten van ouwe hardware heb je eeproms nodig.
(Wat bij Yamaha dus een groot drama is)
Of het flashen van de firmware kan gruwlijk fout gaan.
(Wat zit je dan te zweten als je een blackout hebt als je aan het updaten bent)

Hardware moet je schoonhouden (afstoffen)

Als je met je stofzuiger over je apperatuur gaat en vergeet dat een bepaald knopje een beetje loszit en je dus vervolgens de stofzuigerzak mag gaan uitspitten. :(

Tja dat zuigt !

Hmm ik stof af met een vochtige doek niet met een stofzuiger...

Back