Tracks netjes afmaken

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Hoi,

ik maak (samen met een vriendin) 2 jaar electronische muziek en ondanks dat we 50 halve tracks hebben liggen, kunnen we ons er niet toe zetten iets echt af te maken. Hier kun je onze laatste downloaden: http://www.vloerenconcurrent.nl/janet moon - metro.mp3

We zouden hier graag eens wat op- en aanmerkingen over krijgen. Zijn er hier mensen die graag bestaand materiaal oppakken om deze af te produceren?

Hele sterke melodieen en heel pakkend.
Zeer leuke track!

De mix zou wel wat kunnen worden verbeterd (distortion!) maar het geluid klinkt heerlijk digitaal.

Hey Fuse,

bedankt, dat vind ik super om te horen. Bedoel je overigens dat je distortion hoort? Ik hoorde in de auto ook dat de kick en de sequencer op het randje zitten maar op mijn monitor speakers hoor ik dat niet. Ik denk dat ik wat te enthousiast met de compressor aan de slag ben geweest :-)

Alonso

Hmm.... weinig opmerkingen eigenlijk. Klinkt nl erg lekker. Misschien dat je de basslijn af en toe wat meer naar voren mag laten komen.

Maar wat heb je eigenlijk gebruikt om dit te maken?

Dit komt uit fruityloops met de vanguard VST synth.
De kick is gesampled uit onze korg triton (die vond ik zo goed!)
De drumloop had ik nog ergens staan. Die heb ik door een beatslicer gegooid voor tempo-aanpassing.

Dit zou ik zo in mijn corsa draaien. 8o)

Lekkere, volle klank. Echt wel goed dus!

Very nice!! Dit zit echt goed in elkaar, mooie melodieën, vooral die strings. Lekker vette electro bassline ook.

Ik vind dit lekker hoor! Mooi track. Ik hoor hier wel zang overheen (vocoder/ effect of juist niet; kan allemaal) Het einde kwam wel een beetje plots.

Knap gedaan dit!
Waarom maak je op het einde geen combinatie van al die aparte stukjes, met een stevige beat erbij? Volgens mij krijg je dan een geweldige climax.

bedankt voor jullie opmerkingen. We gaan de track wat aanpassen. Wat vocals betreft: Wij horen ze ook! Alleen kennen we niemand die echt fatsoenlijk kan zingen :-). Hoe pakken jullie dat aan?

Mensen zoeken die wel kunnen zingen.
Via een advertentie of zo. Of via via.

Trouwens ik had ook gereageerd op via een PB, alleen weet ik niet of je daar op wilt reageren.

Doet nogal 80-ies aan (en da's dan zeker niet negatief bedoelt). Goeie geluidskeuze, knappe electrosounds ... mooie strings. Ik hoor hier niks van die distortion (maar ik beluister dan ook op zo'n goedkoop koptelefoontje.

Laat Fuse hier maar es mee spelen en je zal een knap gemasterde mix krijgen. Vocale ondersteuning zou leuk zijn, maar is geen must. Je kan ook een lead erboven op plaatsen.

Als jullie zo 101 verschillende 'ideëen' hebben, dan zou ik maar al snel aan een CD beginnen denken ;)

Nice work :okdan:

:doei:

Thanks allemaal!

Unic: ik vind FL ook echt een superprogramma om mee te werken. Ik gebruikte eerst ook Reason maar er veranderd wat mij betreft met elke versie zo weinig aan de workflow dat ik voornamelijk FL blijf gebuiken. Ook de geluidskwaliteit van FL vind ik veel beter.

Danny: fuse heeft het al liggen thuis om mee te knutselen. En je opmerking over 80's sound: :okdan: Ik ben gek op the 80's!

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Thanks allemaal!

Unic: ik vind FL ook echt een superprogramma om mee te werken. Ik gebruikte eerst ook Reason maar er veranderd wat mij betreft met elke versie zo weinig aan de workflow dat ik voornamelijk FL blijf gebuiken. Ook de geluidskwaliteit van FL vind ik veel beter.

Danny: fuse heeft het al liggen thuis om mee te knutselen. En je opmerking over 80's sound: :okdan: Ik ben gek op the 80's!

Ik heb alleen ervaring met fl

maar hoor maar weinig nummers in mijn straatje wat onder anderen met fl is gemaakt.
Lekker dus:)

Ik hou eigenlijk niet van dit soort muziek, maar dit vind ik wel vet.

Die strings na de 3e break rocken.

ja, leuk hoor......... en nu inderdaad zang erbij!!!

dave_2.jpg

Ik ben niet super thuis in deze style muziek. Vind de elementen die je in dit nummer gebruikt mooi, lekkere sounds en goeie melodieen, maar het is voor mijn gevoel nog geen geheel. Je springt als het ware van de hak op de tak. Je zou misschiens de overgangen smoother moeten maken, meer opbouw in het arrangement. Maar goed dat is slechts mijn idee. ;)

Aaaaaargh! Een stereotiepe Djembé speler!!!

Ik heb zo de schurft aan dat soort gastjes, zeker als ze met een stuk of 20 op een plein staan met hun trommeltjes

-C-

Wauw, wat een reacties!
Leuk dat we ook mensen aanspreken die niet thuis zijn in deze stijl.

En als iemand een goed idee over zang heeft: laat het ons weten! ;)
misschien kunnen we iets combineren.

Ik hoop volgende week met fuse een nieuwe eindmix te maken en kom er snel op terug.

Alonso Moseley

Back