Novation X-station

geenlidmeer081224b

Gebruik standaard
Beste medeforumleden,

Ik zou graag willen weten wat jullie vinden van de Novation X-station. Deze is zeer interessant voor mij, want deze bevat een MIDI- en audiointerface en een synthesizer, die ik heb kunnen beluisteren en zeer goed klinkt IMO.

Groeten,

Ruben

Over de X-station is ook al het een en ander gepost in het verleden.

Maar idd de synth erin klinkt goed.
Denk dat hij voor dagelijks gebruik thuis iets minder geschikt is.
Mede omdat je audio/synth niet tegelijkertijd kunt gebruiken en de latency van de audiointerface eigenlijk te hoog is.
Maar dan nog kan met een losse audiointerface ernaast het nog een hele interessante synth/controller zijn.
Of als je met een laptop in Live situaties gaat begeven is het ook wel handig.

Ik zou zelf voor een tweedehands RMT25 + KS-rack gaan.

Waarom? Nou omdat de RMT25 gewoon een heel erg goede controller is voor welke applicatie of synth dan ook en omdat de KS-rack toch even wat meer power aan boord heeft.

Als je de FX uit de X-station wilde gebruiken dan kun je gewoon de audio input van de KS-rack gebruiken.
Verder is een synth met dedicated knoppen en een aparte controller gewoon veel beter dan een controler met ingebouwde synth. Je kunt de controller dan altijd inzetten voor een ander apparaat of softwarepakket.

En zoals fuse al zei zijn er heel wat betere oplossingen voor geluidskaarten.

Als alles-in-1 oplossing is het natuurlijk wel erg handig!

Ik had dus ook gekeken naar de Tascam-US122 interface en de Behringer BCR2000. Samen in combinatie met een KSR zou dat wel interessant zijn...

P.S.: Is de A-station ook interessant? Want dan kan ik nog alsmede een keyboard bijkopen en heb ik toch alles wat ig graag zou willen hebben.

Hmmm....je weet niet echt wat je wilt denk ik ;) maar aan de andere kant laat je je goed informeren.

De A-Station klinkt zeker lekker. Ik gebruik hem naast een CS6x. De A-Station kan maar een geluid ter gelijke tijd afspelen (niet multimembraal dus). Ik weet niet (meer) wat je precies wilt, maar het is wel belangrijk om in je hoofd te houden.

Zelf werk ik het liefste door de hele compesitie in midi te maken en pas op het laatste de wave files opnemen. Als je meerdere sporen met alleen een A-Station zou willen gebruiken moet je

1) Een spoor maken en opnemen als wav en in je project importeren
2) Meerdere A-Stations kopen...

De A-Station is een heel leuk instrument, maar voor mij zal het niet de oplossing zijn als het mijn enige synth zou zijn...dan ga ik 100% voor de CS6x....wellicht heb ik die daarom ook als eerst gekocht ;)

DJ Vasc, dat ben ik ook van plan in de toekomst te doen, maar natuurlijk niet met 5x dezelfde synthesizer, maar met verschillende.

De A-station is dus een goede optie voor mij, maar bestaat er een editor voor die de patches via mijn MIDI-connectie kan verzenden?

[EDIT]Ik heb al een rack gevonden[/EDIT]

Laatst gewijzigd:
Ik heb dus ook gekeken naar interfaces, en ik vind ook een Novation Speedio. Deze is goedkoper dan de Tascam US-122, en bevat een aanbod waarbij je Cubasis, een light editie van Ableton Live (die ze Novation Live noemen) en een Bassstation VST. Dit is natuurlijk wel interessant, maar
geeft deze geluidskaart goede kwalitiet (CD-kwaliteit dus)?

Origineel geplaatst door Rubenes

De A-station is dus een goede optie voor mij, maar bestaat er een editor voor die de patches via mijn MIDI-connectie kan verzenden?

[EDIT]Ik heb al een rack gevonden[/EDIT]

Je bewerkt de patches normaal gewoon op de A-Station zelf. En kunt ze dan makkelijk dumpen naar je sequenser. En andersom werkt ook. Dus van je computer naar de A-Station.

Bedoel je in je 2e bericht bij de geluidskwaliteit, de kwaliteit van de bass station? Deze is echt goed hoor. En de kwaliteit van de bass station heeft niks te maken met je geluidskaart. Je kunt (b.v.) in cubase je compositie exporteren als wave. Dit gaat buiten je geluidskaart om.

De Novation VST's klinken gewoon goed. Maar kijk dan ook eens na de volgende 2:

VANGUARD VSTi
DiscoDSP VST

Ff googlen levert wel hun homepage op.

...zie je de bomen door het bos nog ;-)

Nee, ik bedoelde meer of de Speedo goed is en of de programma's erbij wel de moeite waard zijn. Dus wat ik denk dat goed gaat zijn is dus de A-station met een Speedo en een Behringer.

Origineel gepost door Fuse
Mede omdat je audio/synth niet tegelijkertijd kunt gebruiken

Bedoel je dat het een interface is OF een synthesizer of dat het ding de synthesizer niet kan samenvoegen met uitgaand audiosignaal?

En ik ken die Vanguard al. (niet offensief bedoeld) Wel leuk.

je hebt 2 weken terug een korg EMX gekocht bij een winkel toch?
als je terug gaat met het ding dan zullen ze hem waarschijnlijk terugnemen als je ipv dat ding iets anders wilt kopen. Dus ga terug en neem een novation K4 of K5 mee terug. Je hebt het nu weer over een A station, dat is in wezen weer hetzelfde ding als wat we je in de vorige threads hebben aangeraden. Novation maakt de A-station, dat is een rack, daarna kwam de K-station, dat is een A-station met keys, daarna kwamen de KSrack, de KS4 en KS5, dat zijn multitimbrale K-stations (of A-stations, het is maar hoe je het bekijkt) met een paar extra features.

Origineel geplaatst door fuse
Over de X-station is ook al het een en ander gepost in het verleden.

Maar idd de synth erin klinkt goed.
Denk dat hij voor dagelijks gebruik thuis iets minder geschikt is.
Mede omdat je audio/synth niet tegelijkertijd kunt gebruiken en de latency van de audiointerface eigenlijk te hoog is.
Maar dan nog kan met een losse audiointerface ernaast het nog een hele interessante synth/controller zijn.
Of als je met een laptop in Live situaties gaat begeven is het ook wel handig.

Latency is opgelost nu, ze hebben de hele inhoud van de engine softwarematig aangepast, ik heb hem hier ook en hij draait als een speer met mijn laptopje. Ook kan je de synth EN de audio naast elkaar gebruiken, er zit een draaiknop op waar je de mix mee kan instellen van synth en audio..
mijn 2ct:)

Ik ga dus maar terug naar de winkel en vraag of ik dat ding kan inruilen.
Zo niet, koop ik de KS4 of KS5.
Zo wel, koop ik de X-station en een goede drumcomputer.

Ik heb even snel voor drumcomputers gekeken en ik vind de Alesis SR-16 en de Zoom MRT-3. Zijn deze goed?

Ik ben maar zelf gaan kijken, maar ik denk dat ik in plaats van deze toestellen een Yamaha DD-55C ga kopen, omdat dit een drumcomputer is die ik kan laten bespelen en pads heeft zodat ik kan opnemen wat ik speel. Is dit een goede keus?

P.S.: Wie wil een Korg EMX-1 als de verkoper het ding niet meer terugwil?

Super! Bedankt voor de tip. :)

Trouwens sinds Novation was overgenomen werd ook aangekondigd dat ze met een software editor voor al hun synths zouden komen. Dat vind ik meer dan netjes van die gasten.

Origineel geplaatst door fuse

Trouwens sinds Novation was overgenomen werd ook aangekondigd dat ze met een software editor voor al hun synths zouden komen. Dat vind ik meer dan netjes van die gasten.

Dat heb ik gezien inderdaad...

Blijkt dus dat dit pas uit. Nou ja sinds vorige week.

Een X-station is wel leuk en uitvoerig. Alleen hij kan zoveel dat je ook qua overzichtelijkheid ea snel over het hoofd ziet. Het is geen apperaat voor chaoten. Maar een van de weinige synths die ook in de achtertuin op een setje batterijen rustig gebruikt kan worden onder het genot van een :biertje:.

Mijn moeder is nu naar de winkel gegaan met de MX of te zien of hij ingeruild kan worden.
Nu heb ik nog 3 vragen:

1- Is de Speedo interface goed? Deze lijkt me ideaal.
2- Weet iemand een goede soundcard? Ik zag de INCA 28, perfect, maar is de kwaliteit van deze kaart goed?
3- Weet iemand een goede drumsynth? De Waldorf Rack Attack kost nogal veel en de rest is allemaal samplebased.

Origineel geplaatst door Vl1
Latency is opgelost nu, ze hebben de hele inhoud van de engine softwarematig aangepast, ik heb hem hier ook en hij draait als een speer met mijn laptopje. Ook kan je de synth EN de audio naast elkaar gebruiken, er zit een draaiknop op waar je de mix mee kan instellen van synth en audio..
mijn 2ct:)

via usb2.0?
hoe is de latency op 24bits 48khz? is toch max?
dus synth is gelijk te gebruiken?
effecten ook (stereo)?

zag hem op ebay voor ongeveer 375 euro (nu kopen) in usa.
weet allen niet wat verzenden en invoeren kost. iemand?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=23784&item=7303707188&rd=1

Back