Post hier zelf nagemaakte 'cover'sounds..

Re: Laserharp!

Re: Laserharp!

Origineel geplaatst door Bass
Joepie

Ik heb eindelijk de Elka Synthex Laserharp sound enigszins uit mn MS2000 gehaald :

die aliasing in de mp3 is door de lage VBR want ik heb een telefoonmodem=(

Hij 's mooi Bass :okdan:

Beetje uitleg qua recept?

Origineel geplaatst door RedTitan
Waar heb je dit mee gedaan als ik vragen mag?

Dit geluid is van Kingston Town; gemaakt met de - door velen verguisde - GEM Equinox. Ik heb een Saw en een Sinus samen door elkaar gegooid, en daaronder een fagot achtig geluid (rompler ey!) zwaar gefilterd neer gezet voor de diepgang. De nodige delay, een UB40 echo en natuurlijk een toefje flanger op lage snelheid om het af te maken.... Wel een beetje brak ingespeeld, maar goed: ik hoop dat dat me vergeven zal worden :engel:

gnaaf gnaaf :okdan:

Re: Re: Laserharp!

Re: Re: Laserharp!

Origineel geplaatst door jgeers01
Hij 's mooi Bass :okdan:

Beetje uitleg qua recept?

Thanx,

eeh nou het was wat donker, maar in elk geval
oscillator-sync, 2 zaagtanden, envelope op pitch osc.1, wat chorus....
Nou ik heb hem nu niet aanstaan maar zoiets../..

Ik heb me ook eens op de benassi sound gegooid. Enkele uurtjes tweaken leverde me dit op:
http://users.pandora.be/noisecrew/benassi-04.mp3

PS: Let wel ajb niet op de wisseling in het volume elke blok. Dit klinkt nog nergens naar, daar ik het doe met sidechain compressie maar ik weet niet precies hoe benny benassi het in zijn sound doet :)

division> t is in principe een bassline dus ik zou een flink stuk lager gaan zitten

hier een stukje van een ideetje dat ik had...:engel: :engel:

Is helaas niet in superkwaliteit (word aan gewerkt)

Demo

Enjoy...:D

Origineel geplaatst door VanHeckis
Fluitje uit Antartica.

nou ja, ongeveer dan...

fluitje? Antartica? kwist nie eens dat er een fluitje inzat... eerst me CD`s es uitpakken en luisteren...

fluitje via CS80?

Origineel geplaatst door Riezz73
fluitje? Antartica? kwist nie eens dat er een fluitje inzat... eerst me CD`s es uitpakken en luisteren...
fluitje via CS80?

track 4 'song of white'

de sound komt ook heel even naar voren in het middenstuk van de beroemde track 1 trouwens.

cs80 ja maar had ook op een cs60 gekund. je hebt er iig een ribbon controller voor nodig.

Hey Division,

hoe heb je die Benny-sound gedaan?
ik denk dat je hem voor de bas rustig een oktaaf lager mag gooien maar het klinkt uitstekend!

Mooie threath 8~ *D

Ik heb een vraagie of eigelijk 2...

1. Waar komt die mooie fluit ( Schakunai, of zoiets ???) vandaan uit de vele liedjes van Enigma?

2. En waarmee maakte Charlie en Theo dat choirtje/orgelachtige combi mee ( denk ik tenminste dat dat is) in 'smile'en andere platen mee? uit welke synth komt deze ?

Kunnen jullie deze eens namaken? Ben heel benieuwd !!!!
:dj: :dj:

Origineel geplaatst door jaccis

1. Waar komt die mooie fluit ( Schakunai, of zoiets ???) vandaan uit de vele liedjes van Enigma?

2. En waarmee maakte Charlie en Theo dat choirtje/orgelachtige combi mee ( denk ik tenminste dat dat is) in 'smile'en andere platen mee? uit welke synth komt deze ?

1. Dat is een standaard Schakuhachi sample ik geloof uit de Akai sample-collectie

2. Dat is een standaard "Choir" patch die in heel veel synths als preset zit met een snelle attack en release...
een beetje breathy/voice sound nemen met fast attack en release....

Origineel geplaatst door etaoin
1. Dat is een standaard Schakuhachi sample ik geloof uit de Akai sample-collectie

Nope, Emulator II library.
[/QUOTE]

Hmmm ik kan me niet herinneren dat Enigma een Emulator II gebruikt...

Die fluit-sample klinkt ook veel meer Hifi dan de toenmalige Emu's....

Origineel geplaatst door Bass
Nope, Emulator II library.

Die fluit-sample klinkt ook veel meer Hifi dan de toenmalige Emu's.... [/B][/QUOTE]

Je hebt ook gelijk:D
Ding zat gewoon bij akai.

Origineel geplaatst door trash

Die fluit-sample klinkt ook veel meer Hifi dan de toenmalige Emu's....

Je hebt ook gelijk:D
Ding zat gewoon bij akai. [/B][/QUOTE]

Wat doen die quotes raar....?

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hey Division,

hoe heb je die Benny-sound gedaan?
ik denk dat je hem voor de bas rustig een oktaaf lager mag gooien maar het klinkt uitstekend!

Met Junglist.
Enkel de sidechain compr. ben ik nog niet helemaal uit... :)

En ja dat octaafje lager kan idd wel nu ik het origineel nog eens gehoord heb ;)
Even beetje transponeren van octaaf 8D

Back