Post hier zelf nagemaakte 'cover'sounds..

Hmmm ik kan me niet herinneren dat Enigma een Emulator II gebruikt...

Dat hoeft natuurlijk ook niet. Je kunt die sample ook in een andere sampler afspelen...

Maar hij komt toch echt uit de EII library. Check ook:
http://www.hollowsun.com/donations/emu/index.html
Die samples komen rechtstreeks uit de EII library.
En die library is uit 1984.
Twee jaar voordat de S900 uit kwam.

Origineel geplaatst door VanHeckis
track 4 'song of white'

de sound komt ook heel even naar voren in het middenstuk van de beroemde track 1 trouwens.

cs80 ja maar had ook op een cs60 gekund. je hebt er iig een ribbon controller voor nodig.

mooi hoor.... zal alvast plek gaan maken voor de toekomstige CS80 hihi

etaoin, verekk dai is ie !!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D :D

We gooie er een reverb met een lekkere grand hall overheen en we vinden het suucces van enigma uit:W

Vind ik een hele mooie.... wel een dure synth die Emulator niet?

Zit deze nog een andere synth meer van tussen nu en 10 jaar geleden of zo?

dan hier een bijdrage van mijn kant....

min of meer een benadering van een geluid uit Jean Michel Jarre`s Chronologie Part 1
ongeveer rond 6:40

Bassje

Laatst gewijzigd:
Ik heb de melodie van primer - Everlast op MIDI gevonden en heb er een synth op proberen te maken en een simpele percussie (hihat en kick). Ik heb op de synth ook enkele filters toegepast om een beetje diversiteit te creeeren.

http://users.pandora.be/noisecrew/everlast.mp3
Kort stukje van 192 Kbps

Wat denken jullie? Valt de synth ergens voor te gebruiken (andere medlodie dus ;-)) en past de kick er een beetje onder? Synth is gemaakt met Superwave Performer en wordt gewijzigd door Waves C4 en Waves Imager om het "rauwe" van de superwave perf wat weg te werken, en om het stereobeeld wat te verbreden.

Origineel geplaatst door Division
Ik heb de melodie van primer - Everlast op MIDI gevonden en heb er een synth op proberen te maken en een simpele percussie (hihat en kick). Ik heb op de synth ook enkele filters toegepast om een beetje diversiteit te creeeren.

http://users.pandora.be/noisecrew/everlast.mp3
Kort stukje van 192 Kbps

Wat denken jullie? Valt de synth ergens voor te gebruiken (andere medlodie dus ;-)) en past de kick er een beetje onder? Synth is gemaakt met Superwave Performer en wordt gewijzigd door Waves C4 en Waves Imager om het "rauwe" van de superwave perf wat weg te werken, en om het stereobeeld wat te verbreden.

Heel erg leuk deze! ook de kwaliteit is ok. Ik ben vollop m'n studio aan het uitbreiden en hopelijk kan ik ooit ook zo'n stukje uit een synth rammen :D

Maar wat ik me nu afvraag; is het mogelijk om vb speciaale geluiden na te maken, vb kreet/roep van predetor, geluid van laserzwaarden in starwars of de geweerschoten in de film is dit eigenlijk mogelijk.....?

ps met welk toestel heb je dit gemaakt?

Greetz Sony;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hey,

ik vind het ook leuk om nummers na te maken. Ik probeer niet helemaal hetzelfde geluid eruit te halen maar de sfeer van het origineel moet er wel inblijven. Ben nu met equinoxe 4 bezig. Dit is een voorlopige versie:

http://www.vloerenconcurrent.nl/Equinox4TheFuture.mp3

vooral naar de solina strings heb ik lang gezocht en uiteindelijk gevonden in de gratis Superwave p8.

hou ook van jarre en vind het een hele goede cover!
kan zelf (bijna) geen noot spelen, dus ik benijd je hier toch wel een beetje om.:halleluja

hay

ben nu bezig om het geluid wat deep purple had te krijgen uit mijn solina
oke ,dat is wel geen synth , maar het is ook geen orgel

zij maakten gebruik van orgels ,die door een distortion gingen
de meesten denken dat het gitaren zijn maar het zijn orgels:D

zo een eminent310 lijkt me helemaal te knallen op deze manier

hier de sample , met solina met chorus en dan door de korg A/D distortion
het is alleen om het idee erachter te laten zien, dus niet zozeer om de kwaliteit

Attachments

• synth.mp3
    470,9 KB · Bekeken: 101
Een Vangelis stijl probeersel. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Hmm, bijlage is te groot, ik hak hem maar in stukjes.

Mooi werkje Bronswerk :biertje:

Mooie klanken met herkenbare Vangelis elementen!

Ik zou proberen om het wat minder clean te maken door er bijvoorbeeld meer galm aan toe te voegen (een belangrijk Vangelis element). Daarnaast mis ik nog een beetje de expressie/dynamiek van een CS80 (die we helaas niet allemaal hebben). Je kan de Arturia 's proberen... Ergens nog een fijne modulatie en voila!

Ben benieuwd naar een verdere uitwerking (hopelijk als één track...)

:kroon:

Origineel geplaatst door Sony

Maar wat ik me nu afvraag; is het mogelijk om vb speciaale geluiden na te maken, vb kreet/roep van predetor, geluid van laserzwaarden in starwars of de geweerschoten in de film is dit eigenlijk mogelijk.....?

Greetz Sony;)

hay sony , er kan wel heel veel met syhnts, maar niet alles, vooral in combinatie met moderne opnametechnieken
en anders moet je gewoon een sample maken of nemen ergens van
pistoolschoten zijn niet de makkelijkste geluidjes, maar zo een predatorbrul is weer makkelijker

nou vooruit omdat jij het bent een predatorsample uit de arp ps

Attachments

• pradator meets turtel.mp3
    679,1 KB · Bekeken: 101
Hey turtel,

Ik kan die sample van predator niet openen. Onbekent of beschadigd komt erop m'n scherm.
Is het mogelijk om er een wmpl bestandje van te maken?

Die sound van die laserzwaarden vind ik echt wel super:{

Mercie S.

Origineel geplaatst door turtel
hay sony , er kan wel heel veel met syhnts, maar niet alles, vooral in combinatie met moderne opnametechnieken
en anders moet je gewoon een sample maken of nemen ergens van
pistoolschoten zijn niet de makkelijkste geluidjes, maar zo een predatorbrul is weer makkelijker

nou vooruit omdat jij het bent een predatorsample uit de arp ps

Origineel geplaatst door Sony
Hey turtel,

Ik kan die sample van predator niet openen. Onbekent of beschadigd komt erop m'n scherm.
Is het mogelijk om er een wmpl bestandje van te maken?

Die sound van die laserzwaarden vind ik echt wel super:{

Mercie S.

hay sony hoe kan dat nou , het is gewoon mp3 of moet dat mb3 zijn dan?

en er staan geen laserzwaarden op , misschien kan iemand met een lasersynth dat doen?

Back