Dat hoeft natuurlijk ook niet. Je kunt die sample ook in een andere sampler afspelen...
Maar hij komt toch echt uit de EII library. Check ook: http://www.hollowsun.com/donations/emu/index.html
Die samples komen rechtstreeks uit de EII library.
En die library is uit 1984.
Twee jaar voordat de S900 uit kwam.
Ik heb de melodie van primer - Everlast op MIDI gevonden en heb er een synth op proberen te maken en een simpele percussie (hihat en kick). Ik heb op de synth ook enkele filters toegepast om een beetje diversiteit te creeeren.
Wat denken jullie? Valt de synth ergens voor te gebruiken (andere medlodie dus ;-)) en past de kick er een beetje onder? Synth is gemaakt met Superwave Performer en wordt gewijzigd door Waves C4 en Waves Imager om het "rauwe" van de superwave perf wat weg te werken, en om het stereobeeld wat te verbreden.
Origineel geplaatst door Division Ik heb de melodie van primer - Everlast op MIDI gevonden en heb er een synth op proberen te maken en een simpele percussie (hihat en kick). Ik heb op de synth ook enkele filters toegepast om een beetje diversiteit te creeeren.
Wat denken jullie? Valt de synth ergens voor te gebruiken (andere medlodie dus ;-)) en past de kick er een beetje onder? Synth is gemaakt met Superwave Performer en wordt gewijzigd door Waves C4 en Waves Imager om het "rauwe" van de superwave perf wat weg te werken, en om het stereobeeld wat te verbreden.
Heel erg leuk deze! ook de kwaliteit is ok. Ik ben vollop m'n studio aan het uitbreiden en hopelijk kan ik ooit ook zo'n stukje uit een synth rammen
Maar wat ik me nu afvraag; is het mogelijk om vb speciaale geluiden na te maken, vb kreet/roep van predetor, geluid van laserzwaarden in starwars of de geweerschoten in de film is dit eigenlijk mogelijk.....?
ik vind het ook leuk om nummers na te maken. Ik probeer niet helemaal hetzelfde geluid eruit te halen maar de sfeer van het origineel moet er wel inblijven. Ben nu met equinoxe 4 bezig. Dit is een voorlopige versie:
ben nu bezig om het geluid wat deep purple had te krijgen uit mijn solina
oke ,dat is wel geen synth , maar het is ook geen orgel
zij maakten gebruik van orgels ,die door een distortion gingen
de meesten denken dat het gitaren zijn maar het zijn orgels
zo een eminent310 lijkt me helemaal te knallen op deze manier
hier de sample , met solina met chorus en dan door de korg A/D distortion
het is alleen om het idee erachter te laten zien, dus niet zozeer om de kwaliteit
Ik zou proberen om het wat minder clean te maken door er bijvoorbeeld meer galm aan toe te voegen (een belangrijk Vangelis element). Daarnaast mis ik nog een beetje de expressie/dynamiek van een CS80 (die we helaas niet allemaal hebben). Je kan de Arturia 's proberen... Ergens nog een fijne modulatie en voila!
Ben benieuwd naar een verdere uitwerking (hopelijk als één track...)
Maar wat ik me nu afvraag; is het mogelijk om vb speciaale geluiden na te maken, vb kreet/roep van predetor, geluid van laserzwaarden in starwars of de geweerschoten in de film is dit eigenlijk mogelijk.....?
hay sony , er kan wel heel veel met syhnts, maar niet alles, vooral in combinatie met moderne opnametechnieken
en anders moet je gewoon een sample maken of nemen ergens van
pistoolschoten zijn niet de makkelijkste geluidjes, maar zo een predatorbrul is weer makkelijker
nou vooruit omdat jij het bent een predatorsample uit de arp ps
Ik kan die sample van predator niet openen. Onbekent of beschadigd komt erop m'n scherm.
Is het mogelijk om er een wmpl bestandje van te maken?
Die sound van die laserzwaarden vind ik echt wel super
Mercie S.
Origineel geplaatst door turtel hay sony , er kan wel heel veel met syhnts, maar niet alles, vooral in combinatie met moderne opnametechnieken
en anders moet je gewoon een sample maken of nemen ergens van
pistoolschoten zijn niet de makkelijkste geluidjes, maar zo een predatorbrul is weer makkelijker
nou vooruit omdat jij het bent een predatorsample uit de arp ps
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.