alesis photon

Hazes

Vind ik leuk
Weet iemand of de Alesis Photon rotary encoders heeft of "gewone knoppen" met start en eind punt. Op de Alesis site hebben ze het nergens over encoders, maar wellicht heeft iemand uitgebreidere (gebruikers) info?

van de Alesis site :

Complete MIDI control with ten 360° endless knobs, ten buttons, and three active layers for over sixty immediately accessible controls

groet

Tom

We hebben het blijkbaar over verschillende Photons.

Mijn informatie is te vinden op http://www.alesis.com/products/photonX25/index.html

Overigens maakt dat niet veel verschil. Ook de Photon 25 heeft endless knobs
Op de Duitse site is daar het volgende over gezegd:
"Um alle möglichen Parameter eines virtuellen Instruments in der realen Welt holen zu können, besitzt der Photon 25 zwölf griffige, hochauflösende Endlosdrehregler"

groet

Tom

weet er overigens iemand of die d beam dezelfde functies heeft als een d beam op een mc505. kan je bv een sound laden en met de d beam de note on/off en pitch aansturen? Zodat je van die "vallende belletjes" geluiden kan maken

en hoe zit het met de latency van d x25? iemand al ervaringen? :)

Ervaring heb ik helaas nog niet met de Photon X25.
Ik heb hem al enige tijd geleden besteld, maar de verwachting is dat hij 2e helft april geleverd gaat worden.

Wat betreft de XYZ dome, zoals ze hem noemen.
Je hebt 3 assen (x,y,z) en aan elk van deze kun je een cc nummer toekennen.
Dat zal dus per parameter en instrument verschillen.
De term "sound laden" lijkt me hier niet bijster goed gekozen, daar er uiteraard geen geluiden geladen kunnen worden.

groet

Tom

ik bedoelde een sound laden in een sampler en met de photon besturen (was beetje slecht geformuleerd)

Back