Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL

Als dat zo'n uitgebreide Mediamarkt als in rijswijk, hebben ze die stekkers wel.
Maar heb je geen oude pc of voeding. Dan hoef je er maar 1 stekkertje van af te knippen.
Vaak heb je er toch nog eentje over. Dan kan je ipv van plakband ook van die klemmetjes of
stekkertjes gebruiken. Solderen en plakband was voor mij ff de snelste manier.

welke kaart is het snelste eigenlijk?? Ik lees hier vee over CF kaartjes? Hier heb je ook verschillende doorvoersnelheden. Hebben deze snelheden ook invloed op de snelheid met laden/saven op je MPC?

Zou zo'n IDE card reader ook op mijn E5000 Ultra passen als ik EOS 4.70 draai?

Origineel geplaatst door r.5
Zou zo'n IDE card reader ook op mijn E5000 Ultra passen als ik EOS 4.70 draai?

Als de machine een IDE interface heeft, moet het lukken. De sampler zal in dat geval de kaart als een harde schijf zien.

Origineel geplaatst door Steven V
Als de machine een IDE interface heeft, moet het lukken. De sampler zal in dat geval de kaart als een harde schijf zien.

Das BS. Ligt maar helemaal aan wat voor schijf formatie de fabrikant heeft bedacht.
Kijk maar naar Yamaha A4000, die samples kun je niet in een emu of roland lezen bv.

Origineel geplaatst door Mostatic
Das BS. Ligt maar helemaal aan wat voor schijf formatie de fabrikant heeft bedacht.
Kijk maar naar Yamaha A4000, die samples kun je niet in een emu of roland lezen bv.

Het zou inderdaad best kunnen dat je de memory card op de Emu zult moeten formatteren.

Het zou inderdaad best kunnen dat je de memory card op de Emu zult moeten formatteren.

Dat moet je zowiezo.
Ik geloof best dat het kan werken.

Maar dan kan ik hem niet meer lezen op mijn PC en
dat is nu net waarom ik het zou overwegen!

Weet je, laat maar zitten. Ik hoef niet zo nodig zo'n toffe cardreader zoals al jullie hippe vogels. Ik loop echt niet zo achter de massa aan. Zo ben ik niet. Ik doe wel lekker vintage ZIPdriveje gebruiken. :bekdicht:

eigenlijk ben ik er hoewel het niet in mijn aard ligt zelf iets uit te zoeken achter gekomen dat het niet kan...

Origineel geplaatst door Javascript
welke kaart is het snelste eigenlijk?? Ik lees hier vee over CF kaartjes? Hier heb je ook verschillende doorvoersnelheden. Hebben deze snelheden ook invloed op de snelheid met laden/saven op je MPC?

Ik heb 'n paar testjes gedaan toen ik de reader er net in had zitten, met een oud kaartje dat bij m'n camera zat, en met 'n 100x speed 'supersnel foto-kaartje'... Maakt nix uit. De MPC gaat op een of andere manier zo traag met data om, dat het niet uit maakt hoe snel je kaartje is. Misschien is SCSI sneller dan IDE op de MPC, dat weet ik niet want ik had aan m'n SCSI nooit iets snellers dan 'n Zipdrive hangen.
Als ik die zelfde kaartjes in m'n USB 2.0 kaartlezer aan m'n mac hang is het verschil tussen de 2 kaartjes wel duidelijk merkbaar.

Origineel geplaatst door lo-fi

Als ik die zelfde kaartjes in m'n USB 2.0 kaartlezer aan m'n mac hang is het verschil tussen de 2 kaartjes wel duidelijk merkbaar.

Hier ook, ik werk zelf met een Sandisk FW cardreader en kan het verschil in snelheid
v/d kaartjes duidelijk merken.
Wbt IDE en SCSI met de MPC, ikzelf had ook altijd het idee dat SCSI rapper was dan
IDE op de MPC, geen idee hoe dit kan.

is dat normaal dat er 16,90 euro verzendkosten bijkomen? uiteindelijk issie nu nog 41,80 euro

Origineel geplaatst door Chulukinat
is dat normaal dat er 16,90 euro verzendkosten bijkomen? uiteindelijk issie nu nog 41,80 euro

Bij wie heb je hem besteld?

via die link natuurlijk maar mijn duits is ook niet zo super maar dit krijg ik dus

Artikelübersicht

Menge Bezeichnung Einzelpreis Summe
1 Reader IDE 3,5" 6in1 2xSlots intern (#370666) 24,90 Euro 24,90 Euro
1 Post! Paket International / Zone1 - 5KG (#9998008) 16,90 Euro 16,90 Euro
Gesamtbetrag 41,80 Euro
Enthaltene MwSt 16.00% 5,77 Euro
Gesamtsumme ohne MwSt. (Netto) 36,03 Euro

Back