Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL

Origineel geplaatst door mikemix
Mesa zowiezo, maar er zijn ook andere editors.

mesa krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat, of werkt t ook in de demo mode? (als ie scsi fout krijgt tijdens opstarten) anders even opzoek naar een ander progje. Ik had mn post net ge-edit heb je vast niet gezien, dus de vraag maar nog een keer :)

ik wil m uiteraard op de plek van de floppydrive, maar ik denk niet dat ie t pikt als er helemaal niks meer aan de aansluiting van de floppy zit? of zijn er ook readers die aan de aansluiting van mn floppy kunnen

nog een laatste vraagje: format moet dus gaan lukken, maar de floppy die ik nu gebruik kan ik niet inlezen in windows, is dat een floppy only probleem, of zou ik dit probleem ook hebben met cards? want dan houdt t op :(

Origineel geplaatst door manvsmachine
zijn er ook tangen en connectortjes te krijgen om de voedingskabel zelf eraan te knijpen?

Het lijkt me inderdaad dat dat ergens te krijgen moet zijn.. Maar de beste man van MPC2000XL.com weet ook niet waar je ze kan kopen.. Het lijkt me gewoon iets universeels..

Gewoon bij een elecectronica spelciaalzaak lijkt mij. En anders knip je er eentje weg uit je pc.
Vaak hangen er wel een paar ongebruikte. Of je koopt bij een computerzaak zo'n verloopstekkertje.

Origineel geplaatst door Vlex

nog een laatste vraagje: format moet dus gaan lukken, maar de floppy die ik nu gebruik kan ik niet inlezen in windows, is dat een floppy only probleem, of zou ik dit probleem ook hebben met cards? want dan houdt t op :(

Ik kan mijn diskettes (floppy's zijn die grote buigbare zwarte) gewoon in de pc stoppen.
Anders ff in je mpc songs inladen en dan saven op andere diskette. (en formateer die eerst op de PC ofzo).

Zolang je geen langere bestandsnamen dan 8 gebruikt o pde MPC, heb je op de PC geen problemen met kopieren.

Origineel geplaatst door sander
Ik kan mijn diskettes (floppy's zijn die grote buigbare zwarte) gewoon in de pc stoppen.
Anders ff in je mpc songs inladen en dan saven op andere diskette. (en formateer die eerst op de PC ofzo).

Zolang je geen langere bestandsnamen dan 8 gebruikt o pde MPC, heb je op de PC geen problemen met kopieren.

T is een beetje verwarrend misschien, maar t ging bij mij om een s2800. Lijkt me dus tegek als ik hier ook een cardreader in kan stoppen :)

Een SCSI geval moet lukken volgens mij, dan moet je wel de kaart formatteren op de S2800. Wegens het andere formaat zal die kaart dan echter niet door je PC herkend worden. File transfer zoals dat met een MPC kan zal dus niet mogelijk zijn.

Wat ik graag nog wilde weten, is iets betreffende transfersnelheid. Als ik nu een projectje laad in de MPC (via diskette), dan duurt dat laden toch iets van anderhalve minuut als de disk ongeveer vol is. Hoe lang duurt dat als je een compactflash kaart gebruikt (dus 1,4 mb), of iets dergelijks.

Of nog hoeveel sneller is zo'n carddrive (ongeveer) dan de originele diskdrive?

Origineel geplaatst door Steven V

Wat ik graag nog wilde weten, is iets betreffende transfersnelheid. Als ik nu een projectje laad in de MPC (via diskette), dan duurt dat laden toch iets van anderhalve minuut als de disk ongeveer vol is. Hoe lang duurt dat als je een compactflash kaart gebruikt (dus 1,4 mb), of iets dergelijks.

Of nog hoeveel sneller is zo'n carddrive (ongeveer) dan de originele diskdrive?

Een heel stuk sneller!!. 1,44 MB is echt zo geladen. Kan eventueel vanavond(als ik eraan denk) even een testje doen. Maar ik gebruik dan een gewone Compact flash card. Niet zo'n snelle.

Origineel geplaatst door Steven V
Een SCSI geval moet lukken volgens mij, dan moet je wel de kaart formatteren op de S2800. Wegens het andere formaat zal die kaart dan echter niet door je PC herkend worden. File transfer zoals dat met een MPC kan zal dus niet mogelijk zijn.

Dan is t hele idee dus weg ;{ want hoe moet ik dan bestanden erop krijgen?

die link eerder deze tread met die foto met allemaal verbouwde s-modellen. wat heeft dat dan voor nut?

Ik heb zojuist even 'n simpel testje gedaan met een stopwatch een stereo WAV file van 10mb. Mijn CF kaart heeft volgens de fabrikant een maximale snelheid van 5mb/s write en 4mb/s read. Op m'n PowerBook met USB 2 cardreader deed ie de 10mb in 3,9 sec read (openen in Peak) en 3,7 write (copy vanaf desktop). Op de MPC kwam ik op (schrik niet) 55 seconden read en 53 seconden write!!!!!

Ik ben dus bang dat het niet zoveel uitmaakt wat voor compactflash kaart je gebruikt. De bottleneck zit ergens anders. Jammerjammer, want als we daadwerkelijk 15 à 20 mb/s zouden halen zou ik elke track binnen 1 seconde kunnen laden.

Das raar Lo-Fi. Ik kan met m'n MPC1000 wel iets van 50 mb ofzo in een minuut laden(nou ja, dat idee heb ik). Vanavond ga ik maar ff testen op beide machines. Wie weet doet een OS update nog wat wonderen?

Shit,

Bestand van 3146 KB

MPC1000 3 sec
MPC2K 19 sec (geen verschil met OS 1.11/1.14 of 1.20).

Nou moe, ben benieuwd hoe dat met een SCSI reader gaat.
Kan ook nog zoiets proberen met m'n externe SCSI cdrom.

Maar aan de ander kant, ik laad meestal alleen maar een .all file met hooguit eens een keer een paar samples. Dus voor mij geen probleem. Diskette werkte zelfs prima. Heb met m'n zip nooit opgemeten, maar die is stuk.
Ik gebruik nu de mpc1000 als kaardlezer voor communicatie met de PC. Luxe cardreader zeg maar. 8)

hoe zit dat met een s3000xl ? kan er daar zo'n cardreader in zoals sander beschrijft
der zit geen hd in geen zip dus zit hier nog steeds te klooien met diskettes 8)

cf kaartjes zou wel kjewl zijn aangezien ik er hier een stuk of 4 van die dingen liggen heb

Origineel geplaatst door Ken Waldek
hoe zit dat met een s3000xl ? kan er daar zo'n cardreader in zoals sander beschrijft
der zit geen hd in geen zip dus zit hier nog steeds te klooien met diskettes 8)

cf kaartjes zou wel kjewl zijn aangezien ik er hier een stuk of 4 van die dingen liggen heb

Dit kan, alleen heeft hij een SCSI-socket op het moederboard en geen IDE.

Het schijnt fdat het laden van SND filess opde MPC veel sneller gaat, omdat een WAV file bij het laden intern omgezet wordt naar SND.

Origineel geplaatst door mikemix
Dit kan, alleen heeft hij een SCSI-socket op het moederboard en geen IDE.
alleen is de kans dus klein dat je daadwerkelijk ook samples kan overzetten omdat de pc waarschijnlijk S-geformateerde cards niet kan lezen

Een kaartlezer is in een oude S XL-reeks op zich wel nuttig omdat die toch maar maximaal 512MB aan harddisk aankunnen. Die kun je dan 1-op-1 vervangen door een kaart. Alleen heeft inderdaad het uitwisselen van kaarten met de PC niet zoveel zin.

Origineel geplaatst door etaoin
Een kaartlezer is in een oude S XL-reeks op zich wel nuttig omdat die toch maar maximaal 512MB aan harddisk aankunnen. Die kun je dan 1-op-1 vervangen door een kaart. Alleen heeft inderdaad het uitwisselen van kaarten met de PC niet zoveel zin.

Maximaal 512? Is het niet dat je partitie maximaal 512 kan zijn. (op de MPC is dat een 1 GB).
Als dat zo is, dan maak je gewoon meerdere partities aan op een grotere schijf/kaart.

Maar heeft niemand een idee hoe je wel bestanden over kan zetten via zo'n kaart, anders heb je er toch niks aan? dan blijf ik liever bij mn scsi HD

Back