mikemix
push the button!
Mesa zowiezo, maar er zijn ook andere editors.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mikemix
Mesa zowiezo, maar er zijn ook andere editors.

ik wil m uiteraard op de plek van de floppydrive, maar ik denk niet dat ie t pikt als er helemaal niks meer aan de aansluiting van de floppy zit? of zijn er ook readers die aan de aansluiting van mn floppy kunnen

Origineel geplaatst door manvsmachine
zijn er ook tangen en connectortjes te krijgen om de voedingskabel zelf eraan te knijpen?
Origineel geplaatst door Vlex
nog een laatste vraagje: format moet dus gaan lukken, maar de floppy die ik nu gebruik kan ik niet inlezen in windows, is dat een floppy only probleem, of zou ik dit probleem ook hebben met cards? want dan houdt t op![]()
Origineel geplaatst door sander
Ik kan mijn diskettes (floppy's zijn die grote buigbare zwarte) gewoon in de pc stoppen.
Anders ff in je mpc songs inladen en dan saven op andere diskette. (en formateer die eerst op de PC ofzo).
Zolang je geen langere bestandsnamen dan 8 gebruikt o pde MPC, heb je op de PC geen problemen met kopieren.

Origineel geplaatst door Steven V
Wat ik graag nog wilde weten, is iets betreffende transfersnelheid. Als ik nu een projectje laad in de MPC (via diskette), dan duurt dat laden toch iets van anderhalve minuut als de disk ongeveer vol is. Hoe lang duurt dat als je een compactflash kaart gebruikt (dus 1,4 mb), of iets dergelijks.
Of nog hoeveel sneller is zo'n carddrive (ongeveer) dan de originele diskdrive?
Origineel geplaatst door Steven V
Een SCSI geval moet lukken volgens mij, dan moet je wel de kaart formatteren op de S2800. Wegens het andere formaat zal die kaart dan echter niet door je PC herkend worden. File transfer zoals dat met een MPC kan zal dus niet mogelijk zijn.
want hoe moet ik dan bestanden erop krijgen?
Origineel geplaatst door Ken Waldek
hoe zit dat met een s3000xl ? kan er daar zo'n cardreader in zoals sander beschrijft
der zit geen hd in geen zip dus zit hier nog steeds te klooien met diskettes![]()
cf kaartjes zou wel kjewl zijn aangezien ik er hier een stuk of 4 van die dingen liggen heb
alleen is de kans dus klein dat je daadwerkelijk ook samples kan overzetten omdat de pc waarschijnlijk S-geformateerde cards niet kan lezenOrigineel geplaatst door mikemix
Dit kan, alleen heeft hij een SCSI-socket op het moederboard en geen IDE.
Origineel geplaatst door etaoin
Een kaartlezer is in een oude S XL-reeks op zich wel nuttig omdat die toch maar maximaal 512MB aan harddisk aankunnen. Die kun je dan 1-op-1 vervangen door een kaart. Alleen heeft inderdaad het uitwisselen van kaarten met de PC niet zoveel zin.