Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL

Maximaal 512? Is het niet dat je partitie maximaal 512 kan zijn.

Dat ook, maar volgens mij ziet hij dan nog steeds maar 1 partitie (als hij ze al ziet).

I.i.g. was dat op mijn ex-S2000 zo. Max 512MB met daarbinnen weer "volumes" van 40 tot 60MB.
Omdat de S2000 naar zeggen het diskformaat van de S3000 gebruikt ging ik er eigenlijk vanuit dat dat op de hele XL-reeks wel zo zou zijn. Maar misschien niet.

Gelukkig heb ik nu gewoon 30GB in mijn S6000 :D

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik heb zojuist even 'n simpel testje gedaan met een stopwatch een stereo WAV file van 10mb. Mijn CF kaart heeft volgens de fabrikant een maximale snelheid van 5mb/s write en 4mb/s read. Op m'n PowerBook met USB 2 cardreader deed ie de 10mb in 3,9 sec read (openen in Peak) en 3,7 write (copy vanaf desktop). Op de MPC kwam ik op (schrik niet) 55 seconden read en 53 seconden write!!!!!

Ondertussen heb ik voor de gein even ge-update naar OS 1.2. Dat maakte voor de save/load tijd van die WAV file niks uit. Wat WEL wat uitmaakte is als ik van die WAV een .SND file maakte - ineens zit ie op 24sec save en 24 sec load. Dat was te verwachten maar het scheelt dus meer dan de helft van de tijd.

Bedankt voor de tests! Het werkt dus vele keren sneller dan diskette, én het is een veel betrouwbaarder medium, een aanrader dus lijkt me.

Een file van 10 mb geladen in 30 sec is toch wel heel snel vergeleken met diskette :D

En het SND/WAV verhaal is niet zo van belang voor me; meestal edit ik samples toch niet meer als ze omgezet zijn naar SND (MPC 2000XL kan ook enkel in een APS de samples saven naar SND en niet naar WAV, of heb ik het mis). Daarenboven hou ik altijd backups bij van de samples in WAV formaat; als ik dan toch een edit doe dan laad ik de WAV er weer in.

Bedankt voor de info!

Origineel geplaatst door Steven V

En het SND/WAV verhaal is niet zo van belang voor me; meestal edit ik samples toch niet meer als ze omgezet zijn naar SND (MPC 2000XL kan ook enkel in een APS de samples saven naar SND en niet naar WAV, of heb ik het mis). Daarenboven hou ik altijd backups bij van de samples in WAV formaat; als ik dan toch een edit doe dan laad ik de WAV er weer in.

Als je op de XL kiest voor PGM op testaan inclusief samples, dan kan je kiezen voor SND of WAV.
Wat is er anders aan een APS dan PGM?

Origineel geplaatst door sander
Als je op de XL kiest voor PGM op testaan inclusief samples, dan kan je kiezen voor SND of WAV.

Ik zie het nu ook. Bedankt.

Wat is er anders aan een APS dan PGM?

Geen idee... Een PGM is meestal een bestand van een Akai racksampler en APS het MPC formaat zeker?

Ik heb een vraagje over die scsi-ide converter, zou iemand mij kunnen vertellen of dit t is:

bovenkant
scsi_converter1.jpg

onderkant
scsi_converter2.jpg

gevonden tussen oude scsi spullen, maar zover ik kan zien zit er een scsi en een ide aansluiting op, klopt dit?

Origineel geplaatst door etaoin
@Vlex: zo te zien zitten er helemaal geen actieve componenten op, dus het lijkt me geen converter.
Die plug waar jij van denkt dat het IDE is, is denk ik 50-pins SCSI (omdat ie 50 pinnen heeft :D ) en IDE is 40.

SCSI naar IDE heeft een stukje elektronica nodig om de protocolconversie te doen.
Zie bijvoorbeeld deze: http://www.isystor.com/acteaeulwisc.html

ah ok, jammer, was er al bang voor, was te mooi om waar te zijn :)

mensen,

ik heb diezelfde cardreader besteld als Sander, maar ik krijg maar geen reactie op mijn bestelling...
wel heb ik vorige week een mailtje gekregen waarin stond dat ze zo snel mogelijk laten weten hoe het met de bestelling gaat en over de betaling etc.
ik heb ook nog niet betaald, het is ook niet duidelijk hoe..?...

is er misschien iemand hier die dat ding gaat bestellen, dat hij / zij er gelijk 2 bestelt ?

tnx !

Jimi

Nu zijn er programma's die akai format media kunnen lezen (cdextract/samplibrowse) samplibrowse weet ik dat ie ook HD kan lezen, cdextract waarschijnlijk ook. Maar dan is de kans wel erg groot dat die ook mediacards kunnen lezen, toch?

zo sinds een paar dagen ook een mpc2000xl in men bezit, tevens diezelfde cardreader als sander online besteld.

deze is intussen ook binnen nu het volgende probleem heb de voeding gemod cf reader zit erin maar nu stuit ik op een probleem met het aansluiten van de kabel de connecter dus op de mpc

die platte kabel past in men cardreader maar op het bord van de mpc niet dus, bij de cf reader is er een middelste pinneke niet aanwezig en op de kabel is het middelste gaatje ook toe maar op het bord van de mpc zit er daar wel een pinneke ?
sander hoe heb jij dit opgelost, of gebruik ik hier de verkeerde kabel

kan iemand mij helpen desnoods aan een kabel die wel past

Origineel geplaatst door Ken Waldek
zo sinds een paar dagen ook een mpc2000xl in men bezit, tevens diezelfde cardreader als sander online besteld.

deze is intussen ook binnen nu het volgende probleem heb de voeding gemod cf reader zit erin maar nu stuit ik op een probleem met het aansluiten van de kabel de connecter dus op de mpc

die platte kabel past in men cardreader maar op het bord van de mpc niet dus, bij de cf reader is er een middelste pinneke niet aanwezig en op de kabel is het middelste gaatje ook toe maar op het bord van de mpc zit er daar wel een pinneke ?
sander hoe heb jij dit opgelost, of gebruik ik hier de verkeerde kabel

kan iemand mij helpen desnoods aan een kabel die wel past

Gewoon een andere IDE kabel halen die daar wel een gat heeft zitten komt wel vaker voor dat er verschil tussen de IDE kabels zit.

Ik heb het orginele stekkertje ook gebruikt. De draadjes die daar aan vast zitten heb ik halverwege ofzo afgeknipt en daaraan de afgeknipt draadjes die naar m'n ide stroom stekker gaan.

sander het was niet de voeding, maar de ide conecter.
heb intussen eens in men oude zooi gekeken had hier nog een oude server liggen en tja der zat ene tussen waar het gaatje niet toe van was, dus men cf reader werkt intussen.

Super handig dus

Origineel geplaatst door Ken Waldek
sander het was niet de voeding, maar de ide conecter.
heb intussen eens in men oude zooi gekeken had hier nog een oude server liggen en tja der zat ene tussen waar het gaatje niet toe van was, dus men cf reader werkt intussen.

Super handig dus

Klinkt goed Ken ;)
Veel plezier ermee, gaat wel lukken dacht ik zo.

Origineel geplaatst door Vlex
Nu zijn er programma's die akai format media kunnen lezen (cdextract/samplibrowse) samplibrowse weet ik dat ie ook HD kan lezen, cdextract waarschijnlijk ook. Maar dan is de kans wel erg groot dat die ook mediacards kunnen lezen, toch?

Je taalgebruik is slecht. Niet negatief bedoeld, meer als kritiek puntje.

CDextract kan akai sample cd lezen en deze weer omzetten naar .wav. Vervolgens kun je die weer op je media kaartje zetten. Als je dit bedoeld tenminste.

Als je veel samples laad, gebruik dan .snd ipv .wav want dat gaat met de cardreader echt 3 keer zo snel. Wav is zooooo traag. Op de mpc1000 is wav even snel als SND op de MPC2000.

Ik heb het hier alleen over de kaartlezer. Vanaf zip/hd of diskette weet ik niet of het sneller of langzamer gaat. Ik werkte met scsi zip altijd met wav samples.

Ik heb een ide reader gekocht nieuw voor 7 euro. Bij de pc hal in beverwijk zwarte markt :D

Origineel geplaatst door Javascript
Ik heb een ide reader gekocht nieuw voor 7 euro. Bij de pc hal in beverwijk zwarte markt :D

Das heel mooi!! nu hopen dat ie werkt.

ik moet zo nog ff wat stekkertjes kopen, zodat ik geen plakband hoef te gebruiken. Zouden ze die stekkertjes bij de mediamarkt verkopen?

Ik kan niet wachten tot ik thuis ben, heb wel zin om te knutselen hehe

Back