hoe krijg ik die kick lomp?

eye-con

Ingeburgerd
Ik ben nu een tijdje bezig met muziek maken, en ben nu dief-af (wil zeggen, probeer mijn EIGEN geluiden te maken ipv samplen;) )

maar nu heb ik een probleem met mijn kicks. Ik wil een diepe lompe kick maken (a la menace II society - chronic disorder bekend?)

Vaak heb ik wel het id in de goede richting te zitten, maar dan blijft de kick overstuurd in mijn track, compressor doet zn werk dan niet meer lijkt het...

ik beschouw mezelf nog als leek (zie vers lid bij mijn avatar;) ) dus misschien is deze vraag wel makkelijk te beantwoorden.

Die Chronic Disorder kick is gewoon een sample van een promokick.

Dit is een jp8080 kick die idd is overstuurt met bijv een fireworx.
Als je deze kick hebt gemaakt en hij staat helemaal goed ingesteld op je tafel dan kan je als dat mogelijk is de kick naar een bus toe routen en die bus op een ander kanaal van je tafel laten binnenkomen.
Het brongeluid moet dan niet naar de stereo outs geroute worden maar alleen naar de bus.
Dan kan je het volume van de kick inregelen op het nieuwe kanaal.

Tot zover de live benadering.

2e optie ben je tevreden met de kick die je uit eindelijk gemaakt hebt, sample hem dan:)

suc6

OK.. dan moet ik dus gaan voor die JP 8080 ;)

Hoe zou ik met FL hier in de buurt kunnen komen? plugin?

Trust me we samplen bijna allemaal.

Maar wat ik bedoel is dat je zelf eerst heel die kick maakt en dan je eigen resultaat sampled, bijv met kontakt ofzo.
Tommyknocker, Evil activities, Paul, ik,Stunned Guys etc werken allemaal zo.:)

Je hebt idd een redlijke soft versie van de jp staat hier op het forum vast nog wel ergens een tread van.
Ik weet de naam i.i.g. niet meer.

Origineel geplaatst door faab
Je hebt idd een redlijke soft versie van de jp staat hier op het forum vast nog wel ergens een tread van.
Ik weet de naam i.i.g. niet meer.
de superwave p8 :)

filterenvelope toewijzen aan je oscillator, ff goed instellen, evt. layeren met een korte 909-tik (persoonlijk krijg ik de attack van synthkicks nooit echt lekker, dan helpt een 909-sampletje wel :)), distortion erover en gaan met die banaan :)

ok de superwave p8... daar ga ik naar op zoek!

thnx en idd die attack goed krijgen is op zich niet makkelijk nee... zit er zelf ook veel mee te klooien..

thnx voor de reacties

Vraag Enoid of Z-Vago! Die weten ook wel hoe het moet.

Ik zelf ook wel, kan het alleen niet precies omschrijven hoe ik het doe, behalve alles gewoon hard uitsturen en doorlussen :D

wat bedoel je met doorlussen? (ik ben een leek ja ;))

De output van een kanaal in de input van een ander kanaal steken, zodat je dat geluid 2 x krijgt, en dus ook apart kan afstellen van elkaar.

dus bij FL exporteren naar nieuw kanaal, onder elkaar zetten zeg maar..?

Ow, je werkt in FL. Daar heb ik geen kaas van gegeten ..
maar zoiets ja. Probeer het eens zou ik zeggen :)

Dat moet volgens mij wel analoog gebeuren, dus over de zeik met je gain van je mixer. dan gaat ie wel oversturen...

Ik denk niet dat dat in fruity alleen kan ....

nee idd, ik krijg m dan volgens mij nooit meer lekker in de mix.. :confused:

NuEdge Sonic Charge MicroTonic

Deze moet je hebben???
Heeft ook een tijdje geleden in het blad interface gestaan???

Werkt perfecto,Doe wel voorzichtig met je monitoren*D

er zijn zat distortion plug-ins gratis te krijgen....haal daar je kicks eens doorheen...

tipje : haal een kick eerst door een filtertje en dan oversturen...

Kep ook Nuegde Sonic Charge Microtonic ..
Is een leuk dingetje.. Daar krijg je wel een dikke kick uit ..
zal dalyk proberen een sampletje te plaatsen..

men neme:

2/3 losse kicks
1 filter
2/3 distrortion/overdrive plugins
1 eq
1 compressor

zet dit maar is achter elkaar en dan naar smaak met de knoppen kloten. resultaat gegarandeerd :okdan:

KIJK dat begint ergens op te lijken!!

laatste stukje gaat lekker los.. dus op zoek naar die microtonic dan:okdan:

dit zijn idd wel de kicks waar ik naar op zoek ben.. maaruh oppassen met mn monitoren ja?

heb net nieuwe.. en gaan toch vrij hard, heb ze zeker al op de proef gesteld :D

Back