op zoek naar de juiste hardware fx

ChAos

Ingeburgerd
hoi

ik ben op zoek naar FX waar ik bijna hetzelfde mee kan als wat ik met vinyl zou kunnen.
dus een FX waarmee ik die audio kan verneuken gelijk ja pitchen nie echt, meer scratchen of zot backspinnen, of gewoon stop duwen en of laten uitlopen...
en ook precies het FX zoals een cd die blijft hangen.,
kan iemand mij verder helpen met wat ik dit misschien zou kunnen.

thanx

C.

Laatst gewijzigd:
ik vind je vraag niet erg duidelijk. Een effect is een bewerking op audio, vinyl is een drager van audio.

Wat wil je, tempo/pitch manipulaties ofzo?

Ja dus een FX waarmee ik die audio kan verneuken gelijk ja pitchen nie echt, meer scratchen of zot backspinnen, of gewoon stop duwen en laten uitlopen...

nee zoiets dat ik samen met mijn hardware kan gebruiken, niet met nummers die al zijn opgenomen..

Korg Kaoss Pad. Daar zit een samplefunctie op en je kunt vervolgens dan scratchachtige effecten bereiken en idd ook zo'n 'hangend-cd effect' bereiken.
ProtoHuman verkoopt er zelfs eentje! (hij zou dus wel beter moeten weten:D )

mn maat heeft die, is toch niet wat ik zoek =(

s nikske, toch bedankt

In de G2 van clavia zit een scratch module maar om nu een bak van 1200 euro aan te schaffen voor wat effectjes?

Misschien kan de roland variphrase het ook? Check die maar es :)

-C-

Origineel geplaatst door triple_xxx
kunt ge dieje D2 van roland niet als fx gebruiken. die heeft zo van die vinylfuncties.
Heeft die een audio in dan? Volgens mij zijn die effecten alleen voor patterns uit de D2 zelf.

dat soort effecten kun je enkel op audio toepassen.
Cool edit leent zich daar perfect voor. Gewoon een curve aan de pitch meegeven.
Scratchen wordt lastiger, omdat je een sample of vooruit of achteruit kan afspelen.
Bij scratchen gebeurt dit beide.

Als je het dan toch real time wilt doen, bijvoorbeeld met een live optreden, heb je daar wel een
VST instrument voor.
De "Devine Machine"
Een zogeheten Loop-workstation.
kijk effe op www.devine-machine.com
En net als de anderen: Final Scratch is wat dat betreft ook de tool voor dit soort effecten.
Ga het niet in een hokje plaatsen door te denken dat het specifiek een tool voor de DJ's is,
want als tool voor een producer is Final Scratch natuurlijk ook geschikt.
Het is maar net hoe moeilijk je het jezelf maakt. :D

dankewel mensjes :)

ik heb het toch al gehoord,
ik kan met mijn sampler wel die dingen doen, maar niet met al mn materiaal,
misschien moet ik me dan fixeren op het geen dat ik wel kan bewerken,.

het effect wat je wilt bereiken is volgens mij een combinatie van dingen,
en word volgens mij toch wel in het digitale domein gedaan.

Scrubby FX is een gave pitch plugin, dan is er nog zoiets als Junglist ook een plugin, weet niet meer precies wat je daar allemaal mee kan, en dingen zoals snipper fx of grain buffers.

Dit alles zit ook als 1 in een ensemble van Reaktor, een gestoorde gekke FX Ensemble die dit ook op audio input kan.

Back