17 juli HMH: underworld

Vindt je ze echt zo goed dan?
Ik vindt dan ene nummer echt slecht waar hij er de hele tijd door heen loopt gillen.
Is dat Born Slippy ofzo.

Origineel geplaatst door sander
Ik vindt dan ene nummer echt slecht waar hij er de hele tijd door heen loopt gillen.
Is dat Born Slippy ofzo.

Persoonlijk vind ik Born Slippy ook niet hun allerbeste (alhoewel onder omstandigheden het wel lekker klinkt). Maar Rez/cowgirl is toch echt wel een klassieker.

Enne, het is natuurlijk al vaker gezegd, maar over smaak valt niet te twisten.

underworld = top

"I am milking your plastic" (moaner)
Das toch poezie?!?!

Tja Born Slippy zal je wel teveel gehoord hebben, maar geef toe, eerste paar keer dat je het hoorde vond je het geweldig Sander. (kan bijna niet anders ;-) ). Ik vind ze geweldig, veeeel beter dan veel andere grote dance acts zoals bv Faithless en erm tja wie kan je dan nog meer noemen moloko? De swing die zij in hun nummers krijgen en vooral de verschillende soorten sounds die ze perfect met elkaar weten te combineren. Hele goede intros, en simpele (was het maar zo simpel!!!) (king of snake, born slippy, rez/cowgirl, om alleen ff de hits te noemen) ook.
En live... jezus wat geven ze (vooral karl natoek) helemaaal op dat podium. Afein, ik ga dr helemaal kromme zinnen van schrijven zo goed vind ik ze :)

En op een of andere manier kan je (ik iig) die nummers heel vaak horen en wordt ik ook heel enthousiast op de dans vloer als er iets van ze gedraaid worden (zoals gister in paradiso \o/ )
Btw zo'n paar adidas schoenen wil ik best hebben :D

\o/
O
/ \

Is dat Born Slippy ofzo.
Ja Underworld is echt top vind ik. Vooral banstyle/sappys curry vind ik een erg lekker nummer, en heel dubnobass luistert lekker weg. Born Slippy is een grote hit geworden omdat ie o.a. in Trainspotting zat, maar zelf beschouwen ze het ook niet als hun beste track. Sterker nog, ze vonden het niet goed genoeg om op een album te zetten. ("past niet tussen de andere tracks" ).

Is dat Born Slippy ofzo.

Ik denk dat Underworld terecht een zeer grote naam is als je het hebt over de techno in jaren negentig samen met mensen als Orbital, The Chemical Brothers, The Prodigy etc. Vooral de eerste twee Lp's Dubnowbasswithmyheadman en Second Thoughest In The Infants zijn meesterwerken in de technosector door hun combinatie van dansbaarheid, innovatie en verrassing. Maar dat is mijn mening natuurlijk :).

Born Slippy nuxx versie is veeeel beter, daar zit geen zang in!!!

Origineel geplaatst door funkdecoder
Ik denk dat Underworld terecht een zeer grote naam is als je het hebt over de techno in jaren negentig samen met mensen als Orbital, The Chemical Brothers, The Prodigy etc. Vooral de eerste twee Lp's Dubnowbasswithmyheadman en Second Thoughest In The Infants zijn meesterwerken in de technosector door hun combinatie van dansbaarheid, innovatie en verrassing. Maar dat is mijn mening natuurlijk :).
Het zijn eigenlijk niet hun eerste albums onder de naam underworld, maar volgens mij de derde en vierde. Voor die tijd werkten Hyde en Smith ook al samen, maar het resulaat daarvan (underneath the radar en change the weather) was niet echt een succes. (ze zijn ook nergens te vinden :(). Vanaf dubnobass werkte Darren Emerson mee (gek genoeg heeft Emerson maar aan een paar nummers meegewerkt op dat album...).

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Het zijn eigenlijk niet hun eerste albums onder de naam underworld, maar volgens mij de derde en vierde. Voor die tijd werkten Hyde en Smith ook al samen, maar het resulaat daarvan (underneath the radar en change the weather) was niet echt een succes. (ze zijn ook nergens te vinden :(). Vanaf dubnobass werkte Darren Emerson mee (gek genoeg heeft Emerson maar aan een paar nummers meegewerkt op dat album...).

Yep, klopt helemaal. Daarvoor waren ze zelfs bezig met een rockbandje dat helemaal flopte, met als naam Freur ofzo...

Freur had een klein hitje met 'doot doot' in 1983. Als je die foto's van toen ziet.

:dubbel:

karl.gif

En dit werd dan later de frontman van Underworld (mark II). :dubbel:

Lekkerer vent. Das een betere foto als avatar dan die je nu hebt.

hahahaha.. Nee die van jou is lekker! Jesus Christ, mijn eetlust is direct verdwenen als ik die kop van die kerel zie

R

YESSS!!!!!

Ben dr bij! Laatste keer dat ik ze gezien heb was op Impulz Outdoor 2 jaar geleden ofzo. Underworld zijn echt wel de masters van de opbouw. Ze kunnen hun tracks wel zo vreselijk spannend maken en toch super minimaal houden. En hun show is ook sssuper!:halleluja:halleluja:halleluja

Ik had stiekum gehoopt dat ze weer eens naar 013 kwamen...

Desalniettemin heb ik weer iets om naar uit te kijken!

Zie jullie daar?

*D

Is dat Born Slippy ofzo.

over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar dit nummer staat niet voor niets nog altijd nummer 1 in welke dance top 100 allertijden dan ook. Hij wordt ook niet voor niks met oud en nieuw op Awakenings om 12 uur opgezet :)
Toch wel de klassieker onder de klassiekers. (maar 't is ook niet mijn favoriete track hoor).

Maarreh, ik zal er zeker bij zijn in de HMH! (en wie weet in het buitenland ook nog wel) Ik zit al helemaal te trillen van opwinding bij de gedachte aan een nieuw album en tour. Hopelijk hebben ze deze keer weer wat meer afwisseling in improvisatie in hun sets want dat miste toch wel tijdens de vorige tour. Maar ja, ze spelen nu ook 7 shows in 10 dagen dus dan wordt het lastig om elke avond weer verassend uit de hoek te komen.

En ook een beetje jammer dat tegenwoordig alle grote bands alleen nog maar in de HMH lijken te spelen. Alsof er geen andere podia meer zijn in Nederland. Vind het maar een ongezellige tent daar. (wel goed geluid gelukkig). Ik had ze graag eens een keer ergens anders gezien, maar ja er komt tegenwoordig ook zo veel volk op af dat het waarschijnlijk te groot is voor de meeste zalen.

Dit wordt in ieder geval mijn zesde keer UW live :) (2x lowlands, 1x Werchter, 1x HMH, 1x Impulz)

Origineel geplaatst door Bass
Born Slippy nuxx versie is veeeel beter, daar zit geen zang in!!!

Nuxx is de versie met zang. Born Slippy was het origineel en heeft geen zang (en klinkt ook totaal anders).

Underworld rouleert helemaal de pan uit! Ik ga zeker eens kijken wat de mogelijkheden zijn om daar heen te gaan...
Op lowlands waren ze écht ge-wel-dig! :halleluja

Origineel geplaatst door King of Snake
Nuxx is de versie met zang. Born Slippy was het origineel en heeft geen zang (en klinkt ook totaal anders).

ah die 2 haal ik altijd door elkaar,

die instrumentale versie is freaken op de dansvloer zonder zang!!

:P Yes, ga ik heen!

Altijd gezelli & lekker die optredes van hun!

Back