Hard Drum. Toekomst muziek.

chosenminder

Ouwe rot
Hallo,

Tijdje geleden een track gemaakt die Hard Drum heet. Het is een Drum and Bass track met veel variatie.

Oordeel zelf :

Hard Drum

Graag feedback op gebied van geluidskwaliteit en structuur, en overtuiging uiteraard.

Alvast bedankt,

Vind het wat slapjes,eerlijk gezegd,ik ken betere in deze.
Mist ook een echt lekkere bas,en een duidelijk verhaal,het is alsof ik een boek lees,dat ergens in het midden begint,en na ff lezen zit je pas echt in het midden.
Het is voor mij een beetje slechtere versie van square pusher of iets anders in die hoek.
Dus toekomst muziek snapte ik ook niet in je titel.
Want dit is al een paar keer gedaan maar dan beter.

Maar is mijn persoonlijke mening maar,ik hoop dat je iets meer aan andere meningen hebt dan de mijne.

Gossie, ik scrolde er doorheen en...

0:24 string. 0:32 string. 0:56 string... 1:33 string... 2:48 string... 3:22 string. 4:05 string... 4:35 string... 5:09 string... 5:41 string... 6:21 string... 6:45 string... 7:28 string... 7:52 string... 8:38 string...

Geen drums, geen bass. Geniaal!

ik zal 'm ook nog helemaal luisteren hoor.

Origineel geplaatst door chosenminder
Is er iemand met een professionele mening?

dacht net te gaan luisteren, maar ik zie dat het al niet meer nodig is...:)

Als ik die link volg krijg ik een song te horen die Acidised heet???
Is dit het nummer die je bedoelt?
Op de ingebouwde speakertjes van mijn monitor hoor ik niet veel meer dan:

boek ts boek ts enz....

Niet erg afwisselend dus.

Dit is vast iets wat je moet horen als je de versterker vol open zet?

Het is wel een erg lang nummer om even goed te luisteren, maar okee, wat dingen die me zo opvielen (ik denk dat de rest de verkeerde track heeft gedownload of zo?). Ik vond 'm in ieder geval vaak vet klinken; goede, volle en lekkere drums, af en toe lekker whack ook. Dat stuk met die stem uit het begin klinkt best wel goed bijvoorbeeld. Alleen even niet zo krachtig; misschien de strings en bass e.d. wat verder naar voren halen in de mix? (zodat ze nog een beetje opvallen tussen drums en vocals). Het stuk dat op 3:24 begint vind ik nogal een anticlimax. Je hebt een grote overgang met die opbouwende drums vlak ervoor en wat komt er dan? Een ietwat suf stukje met een droog geluidje in een niet-zo-bijzondere akkoordenprogressie. Dat was wel jammer. Misschien wat heftigere drums daar en dat geluidje flink upgraden?

De drums van 5:10 tot 7:40 zijn weer lekker 'rustgevend' 8~ (postief bedoeld!). Maar ook hier, en doorzettend tot het einde van het nummer, vind ik de muziek (alles behalve de drums) wel erg zacht staan; klinkt (te) ver weg. Daardoor krijg je ook nogal een gat op 7:40: er blijft gewoon te weinig over. Meer! Harder! Voller! Ook op 8:20, als de strings aanzwellen, vind ik het nog niet écht vol. Uit welke synth komen die strings eigenlijk? (even kijken of we vooroordelen kunnen bevestigen :D ) Misschien meer detunen, meer chorus, meer reverb, meer layeren? En een diepe, zware bastoon met dezelfde strings eronder? (voegt een hoop toe ook; je hebt vooral hoge geluiden nu) Echt knallen doen die strings in ieder geval echt niet (in tegenstelling tot de drums! 8) ). Tenslotte ben ik niet kapot van het einde; klinkt net alsof je ideeën op waren met die halve fade-out. Misschien eerder eindigen met een vol akkoord van je strings?

Ofwel: drums zijn vet, idee verder ook, alleen de niet-drums harder en het geheel wat steviger op 3:24. Wat mij betreft. ;)

Trouwens:
Is er iemand met een professionele mening?
Dit klinkt wel een beetje denigrerend tegenover degenen die al gepost hadden, vandaar Hermax' reactie, denk ik...

Origineel geplaatst door Cheimoon
Het is wel een erg lang nummer om even goed te luisteren, maar okee, wat dingen die me zo opvielen (ik denk dat de rest de verkeerde track heeft gedownload of zo?). Ik vond 'm in ieder geval vaak vet klinken; goede, volle en lekkere drums, af en toe lekker whack ook. Dat stuk met die stem uit het begin klinkt best wel goed bijvoorbeeld. Alleen even niet zo krachtig; misschien de strings en bass e.d. wat verder naar voren halen in de mix? (zodat ze nog een beetje opvallen tussen drums en vocals). Het stuk dat op 3:24 begint vind ik nogal een anticlimax. Je hebt een grote overgang met die opbouwende drums vlak ervoor en wat komt er dan? Een ietwat suf stukje met een droog geluidje in een niet-zo-bijzondere akkoordenprogressie. Dat was wel jammer. Misschien wat heftigere drums daar en dat geluidje flink upgraden?

De drums van 5:10 tot 7:40 zijn weer lekker 'rustgevend' 8~ (postief bedoeld!). Maar ook hier, en doorzettend tot het einde van het nummer, vind ik de muziek (alles behalve de drums) wel erg zacht staan; klinkt (te) ver weg. Daardoor krijg je ook nogal een gat op 7:40: er blijft gewoon te weinig over. Meer! Harder! Voller! Ook op 8:20, als de strings aanzwellen, vind ik het nog niet écht vol. Uit welke synth komen die strings eigenlijk? (even kijken of we vooroordelen kunnen bevestigen :D ) Misschien meer detunen, meer chorus, meer reverb, meer layeren? En een diepe, zware bastoon met dezelfde strings eronder? (voegt een hoop toe ook; je hebt vooral hoge geluiden nu) Echt knallen doen die strings in ieder geval echt niet (in tegenstelling tot de drums! 8) ). Tenslotte ben ik niet kapot van het einde; klinkt net alsof je ideeën op waren met die halve fade-out. Misschien eerder eindigen met een vol akkoord van je strings?

Ofwel: drums zijn vet, idee verder ook, alleen de niet-drums harder en het geheel wat steviger op 3:24. Wat mij betreft. ;)

Trouwens:

Dit klinkt wel een beetje denigrerend tegenover degenen die al gepost hadden, vandaar Hermax' reactie, denk ik...

Bedankt voor de goede review en advies. Zal het meenemen.

En wat betreft de vraag naar een Pro mening. Ben momenteel bezig met een demo samen te stellen die ik binnenkort opstuur. Een professionele review is dan gewenst, het laatste wat ik nog kan verbeteren. Maar mijn excuses voor de leden. Het was niet slecht bedoeld. Schuld ligt bij mij.

Peace out.

En wat betreft de vraag naar een Pro mening. Ben momenteel bezig met een demo samen te stellen die ik binnenkort opstuur. Een professionele review is dan gewenst, het laatste wat ik nog kan verbeteren.

Ach so; succes ermee. :okdan:

Maarruh, uit welke synth haal je nou die strings? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar...

En wat betreft de vraag naar een Pro mening. Ben momenteel bezig met een demo samen te stellen die ik binnenkort opstuur. Een professionele review is dan gewenst, het laatste wat ik nog kan verbeteren. Maar mijn excuses voor de leden. Het was niet slecht bedoeld. Schuld ligt bij mij.

Peace out.

Het gaat niet om schuld,waar het wel om gaat is dat je wil horen wat je wil horen.
Ik gaf mijn mening op een eerlijke basis,als jij in je titel toekomst muziek zet,wordt ik daardoor geprikkeld.
Ga dan luisteren,en denk,tja,het lijkt op X,X,X maar dan veel minder.
Ik denk serieus,dat je dan niets moet posten als je eigenlijk niet tegen kritiek kunt.
Deze reactie is niet negatief bedoeld maar gewoon een mening van een luisteraar,en gewoon constateert wat er gebeurd.

Wat is trouwens een Pro mening?

Origineel geplaatst door trash

als je voor je mening betaald krijgt...dus kom maar door zou ik zeggen, dan krijg je van mij een mening..vandaag in de aanbieding voor 7.49 euro! en koop je 3 meningen dan betaal je maar 20 euro!

Het gaat niet om schuld,waar het wel om gaat is dat je wil horen wat je wil horen.
Ik gaf mijn mening op een eerlijke basis,als jij in je titel toekomst muziek zet,wordt ik daardoor geprikkeld.
Ga dan luisteren,en denk,tja,het lijkt op X,X,X maar dan veel minder.
Ik denk serieus,dat je dan niets moet posten als je eigenlijk niet tegen kritiek kunt.
Deze reactie is niet negatief bedoeld maar gewoon een mening van een luisteraar,en gewoon constateert wat er gebeurd.

Wat een gedoe in deze thread! ;)

Tuurlijk kan ik wel tegen kritiek. Ik hoor het al 10 jaar!. Beetje mis-communicatie misschien?
Alle meningen zijn natuurlijk welkom maar voor deze vroeg ik specifiek iets met de eerste post, een doel gericht review.

Maar laten wij erover ophouden. Heb al een verklaring geschreven en het is aan jouw de keus hoe je het interpreteerd.

Met Vriendelijke Groet,

Lekkere chaos maar die plate reverb zo lang en zo veel vind ik behoorlijk irritant.
Ik mis ook wat warmte in de mix.

.... toekomst muziek snapte ik ook niet in je titel.
Want dit is al een paar keer gedaan maar dan beter.
ja dat dacht ik ook al...(toekomst-muziek...nou verras me maar)..maar toekomst is natuurlijk relatief he? voor hem is het wellicht toekomst muziek (en vernieuwend) voor een ander weer niet...

maar ff over je track;

't begint leuk totdat die snelle beat erin komt, die zou ik dus echt gaan verknippen (squarepusher-style) en helemaal a-ritmisch en tegendraads erin knallen..wat je dus rond de 7:00 minuten doet.
het gedeelte dat half tempo is vet met een filmisch atmosfeertje.... niks meer aan doen(alhoewel de drums mogen wat dynamischer...).
bij dat stukje rond de 3.30 vind ik 'm echt inzakken (weer zo'n beat doen als rond de 7:00 ) en dat baslijntje wat je daar hebt klinkt een beetje ouwbollig.
ho wag ff rond de 5.20 lache man ff tertsen erin? vet...ook niks meer aan doen.
ik heb 'm nu helemaal geluisterd en vind 't gaaf dat 'ie zo lang duurt....ik zou niet weten hoe ik erop moet dansen..maar onder een wazige film zou 'ie best passen...

zo'n filmpjes als david firth maakt; http://www.fat-pie.com

Mening van een Forp!
Die delayknop mag van mij op sommige stukken dichtgedraaid worden.
Als dit toekomst muziek is, dan gaan we dus terug naar basic? Net of ik naar een demo van een drumcomputer zit te luisteren. Iets teveel overgangen en duurt te lang. Je zal er vast wel veel tijd in hebben gestoken!!! Ik vind drum and bass best wel lekker, maar dit kan me niet bekoren.

Laatst gewijzigd:
Ja, je probeert een hele massive sound neer te zetten met die dikke reverbs enzo,
maar het geheel mist power....

ik hoor een hoop sferische geluiden en het beatje is ook best aardig, maar waar
zijn die dikke bassen, pompende kicks en vette leads??? Ik hoor ze helaas niet.....

En de overgang op 03:06 is een beetje vreemd....

Origineel geplaatst door trigg
Ja, je probeert een hele massive sound neer te zetten met die dikke reverbs enzo,
maar het geheel mist power....

ik hoor een hoop sferische geluiden en het beatje is ook best aardig, maar waar
zijn die dikke bassen, pompende kicks en vette leads??? Ik hoor ze helaas niet.....

En de overgang op 03:06 is een beetje vreemd....

Het Vette geluid was reeds nog niet haalbaar met mijn setup. Met de aanschaf van Steinberg Cubase SX ben ik een meer stapje in de buurt gekomen. Naar mijn oren klinkt die sequencer beter in vergelijking met Logic Audio 5.5.1. -Zal een thread posten hierover-

Maar het ligt ook aan de productie skills.

Back