Alles in 1 (Kontrol49) of losse apparaten?

G

Guest

Guest
Hoi Forummers,

ik heb advies-vraagje...

Ik gebruik Reason als hoofdtool (daarna werk ik het uit in Protool met toevoeging van zang / echte blazers e.d.). Nu ben ik op zoek naar een controller keyboard waarmee ik: a) lekker alle synthpartijen kan inspelen (ik had een Oxygen 8, vind ik een beetje krap zegmaar) en b) waarmee ik drums kan programmeren.

Ik heb zelf al de volgende opties bedacht:

A) Ik heb de Kontroller49 van Korg gezien (op internet). Deze heeft alles-in-1 en nog een goed toetsenbord ook - zo schrijven ze. De M1 van Korg vond ik lekker spelen, dus wie weet.

B) Een AKAI MPD16 USB controller voor de drums en daarnaast een groter 4 octaafs minsten controller keyboard van M-Audio o.i.d.

C) De Keystation Pro 88 piano masterklavier. En hier mee gewoon de drums inspelen.

D) MPC1000 (kicken sampler denk ik) + een goedkoop toetsen apparaat, ik vind de MPD16 zo 'kaal'.

Kortom: een hoop verschillende mogelijkheden. Heeft iemand er ideƫen over, meningen etc.?

groetjes en bedankt,
Peter

Ok, misschien een wat 'grote vraag'

Deze dan: Heeft er iemand al ervaringen met de Kontrol49? :halleluja

hoi Peter.

hoi Peter.

Ik heb ook zo'n soort vraag uitstaan op het SF.
Waar heb je nu uiteindelijk voor gekozen, en waarom?

Alvast bedankt voor je reactie.

Ha Pjeut,

ik heb de Kontrol 49 van KORG gewoon gekocht. Speelt erg lekker - en ondersteund midi remote - erg handig met Reason e.d.. Ik heb voor de Korg gekozen omdat 'ie alles in een heeft - en 4 octaafs is - meestal is het maar 25 toetsen - vind ik voor live gebruik echt te weinig...

greetz,

Peter

Ik heb ook een korg Kontrol 49, ben er erg blij mee!!! gebruik hem alleen voor hardware..
maar hopenlijk binnekort ook voor een clavia g2....

Back