Cubase problemen

Origineel geplaatst door Flesje
Ja, maar je zei niet dat je wel softsynths had. Je probleem was dat je bij inspelen je noot 2x hoorde, aangezien je zegt dat je met een mixer werkt is het heel logies dat je je synth bij opnemen monitort vanaf je mixer, dus VOOR dat het je PC in gaat. Ik ga er verder vanuit dat je output (Cubase) ook aangesloten zit op je mixer. Dat verklaart dus die gedubbelde noten (eerst direct uit je mixer en een halve sec. later uit je PC). Kortom, direct monitoring in Cubase uitzetten en je probleem van de dubbele noten is opgelost. Cubase neemt dan echter nog wel op. snappie? :peukie:

Ok, dat snap ik dan nu, maar ik heb dus die asio4all weggehaald, maar nu blijft cubase zeggen dat hij geen asio-drivers kan vinden, terwijl hij dat niet deed voordat ik die asio4all zooi installeerde. Hij vindt dus gewoon mijn oude geluidskaart niet terug, ook al probeer ik dat wel in te stellen. Zodra dat weer werkt, kan ik gaan kijken naar die direct monitoring. Iemand ideeën?

Als je WinXP hebt : systeemherstel

Ok, ik ben dus nu bij systeemherstel, en dan? Het enige dat ik zie is dat je het kan uitschakelen door op het kruisje te klikken, en kan selecteren hoeveel van je schijf moet worden hersteld. Wat moet ik dan doen?

tsjonge,

systeem herstel is onnodig, pak weer gewoon de standaard mm driver in je instellingen, blijkbaar verwijst die nu naar een verwijderde asio4all driver.

is het niet verstandiger om eerst eens te beginnen met een ander pakket als cubase? want als het selecteren van een geluidskaart in cubase al niet lukt dan zal de rest helemaal onoverkombaar zijn ben ik bang.

Origineel geplaatst door quifster
.
is het niet verstandiger om eerst eens te beginnen met een ander pakket als cubase? want als het selecteren van een geluidskaart in cubase al niet lukt dan zal de rest helemaal onoverkombaar zijn ben ik bang.

Tsjonge, wat een onzin. Cubase net geinstalleerd, d'r lukt iets niet en we stappen over op een ander pakket? Sorry hoor, maar in dat andere pakket kan je ook een geluidskaart selecteren, wat bovendien geen reet met muziek maken van doen heeft...:Z

Tsjonge, wat een onzin. Cubase net geinstalleerd, d'r lukt iets niet en we stappen over op een ander pakket? Sorry hoor, maar in dat andere pakket kan je ook een geluidskaart selecteren, wat bovendien geen reet met muziek maken van doen heeft...:Z

Hoi,

ik volg het een beetje omdat ik ook bewust met 5.1 vst (en geen SX!) draai omdat het super super stabiel draait op mijn P3 500 mhz
met twee geluidskaarten....(op win 98 en geen win2000/XP)

Die dell machines (intel chipset) zijn leuk maar de geluiskaart is onboard...
Dell is goedkoop en goed maar voor veel plezier en stabiele werking van Cubase zou ik inderdaad een aparte geluiskaart kopen met ASIO ondersteuning
...Deze hoeft geen kapitaal te kosten...en zet dan je geluidskaart onboard "uit" in de BIOS

En zet niet te veel op je pc....weing spelletjes enzo en zeker geen internet verbinding...

anyway dat is mijn mening

Succes

Origineel geplaatst door Frank-T
Hoi,

ik volg het een beetje omdat ik ook bewust met 5.1 vst (en geen SX!) draai omdat het super super stabiel draait op mijn P3 500 mhz

Die dell machines (intel chipset) zijn leuk maar de geluiskaart is onboard...
Dell is goedkoop en goed maar voor veel plezier en stabiele werking van Cubase zou ik inderdaad een aparte geluiskaart kopen met ASIO ondersteuning
...Deze hoeft geen kapitaal te kosten...en zet dan je geluidskaart onboard "uit" in de BIOS

En zet niet te veel op je pc....weing spelletjes enzo en zeker geen internet verbinding...

anyway dat is mijn mening

Succes

Bedankt voor je reactie, ik had zelf ook net ontdekt dat mijn geluidskaart slechts een chip was in mijn computer. Mijn vader zei dat hij nog wel een geluidskaart had liggen, niet zo'n heel goede, maar het zou moeten werken.

Ok, na alles wat ik zo'n beetje gelezen heb hier is dit mijn advies:

-Voer eerst een systeemherstel uit naar het punt voordat je ASIO4all hebt geinstalleerd. Er staat een help-functie bij (rechtsboven) die daar uitleg over geeft. Dit zorgt ervoor dat eventuele schade die kan zijn ontstaan door het installeren van asio4all teniet wordt gedaan. Desnoods kun je proberen Cubase te verwijderen en opnieuw installeren.

-Wanneer je Cubase wilt gaan gebruiken voor audio bewerking (al dan niet in combinatie met MIDI) zou ik een goede geluidskaart kopen. Die zijn er al vanaf 100 euro. Deze kaart moet ASIO drivers ondersteunen. (dat doen ze bijna allemaal). Koop GEEN standaard geluidskaart bij een PC winkel die voornamelijk zijn bedoeld voor games en multimedia. Ga hiervoor naar een muziekwinkel! Er zijn tegenwoordig ook veel geluidskaarten die je gewoon op de usb poort kunt aansluiten zodat je je pc niet hoeft open te breken.

-Neem de tijd om te leren hoe computer gebasseerde muziekproduktie werkt. Probeer te begrijpen hoe je met MIDI moet werken en wat de principes zijn in Cubase. Er zitten tal van mogelijkheden in cubase en het duurt even voordat je het allemaal onder de knie hebt. Denk goed na wat je ermee wilt doen. Mensen op dit forum willen je dolgraag helpen met allerlei zaken maar het voert te ver om helemaal uit te leggen hoe het werkt. Lees goed de handleiding van zowel cubase als je keyboard.

Suc6
:okdan:

Origineel geplaatst door Frank-T
Hoi,

Succes
Denk ook niet dat SX prettig draait op een P3 500mHz met win98. Het kan denk ik wel maar het is op het randje...

Back