Hoe sluit ik smalsstone phaser aan op m'n 01W?

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik een Smallstone phaser gekocht om die typische Jarre sound te maken.
Ik heb helaas geen eminent 310, maar de sound is ook wel te benaderen via mijn Korg 01W.
Ik wil de phase dus aansluiten op de 01W. Ik weet echter niet precies hoe dit moet.

Mijn 01W heeft een stero uitgang (2X mono jack). De phaser is mono en bovendien voor een gitaar.
Kan ik mijn 01W uitgangen gewoon bundelen en in de phaser stoppen? Is het signaal uit de 01W geschikt om rechtstreeks in de phaser te stoppen?
Hoe sluit ik vervolgens de phaser aan op mijn versterker?
De versterker verwacht 2 tulp stekkers als ingang.

Tweede probleem is, dat als de phaser ertussen zit, ik de phaser wel uit kan zetten, zodat ik de 01W weer zonder de smallstone hoor, maar doordat de phaser er fysiek nog wel tussenhangt, zal mijn signaal altijd mono zijn. Is hier ene slimme truuk voor? Iets met een schakelaar of zo?
't Is een vaag verhaal, hopelijk begrijpt iemand het.

Graag wat hulp van een kabel techneut.

Groeten,

Rene

Hoi Rene,

Een stereo ouuputpaar heeft meestal één aansluiting met de aanduiding (mono) of je kan in de handleiding terugvinden welke terminal je moet aansluiten om mono te werken. Deze aansluiting plug je dan in je small stone in. Het signaal zal altijd mono blijven, inderdaad.

Maar kijk eens of je Korg geen tweede outputpaar heeft. De meeste synths van rond die tijd hadden dit. Zo zou je één paar kunnen gebruiken om niet gephasede geluiden te sturen, terwijl je van het tweede paar één terminal naar de small stone brengt. Zo kan je door in je Korg een geluid aan een bepaald outputpaar toe te kennen, of het door de phaser moet of niet.

Ik hoop dat je hier een beetje aan uit kunt ;)

Succes

:doei:

Hey Rene,

het valt wel mee met het vage verhaal hoor.

Je kunt het als volgt doen:

je korg heeft vast wel een mono uitgang (kijk maar achterop, waarschijnlijk staat bij left ook mono)
Die mag rechtstreeks de smallstone in. Ik heb er tenminste nog nooit een synth mee opgeblazen.
Voor de uitgang van de smallstone maak je een verloop van Grote Jack naar stereo tulp. Ik stuur gewoon het mono signaal naar beide ingangen van mijn versterker.

Als ik strings uit mijn PC haal, (SUPERWAVE p8 heeft een goede solina!), neem ik de headphone uitgang van mijn geluidskaart (TASCAM 428). Die gaat naar de smallstone.

Anyway: haal je soldeerbout maar tevoorschijn!
en de bladmuziek van equinoxe 2 :-)

Bedankt allemaal. 't Is me helemaal duidelijk nu.
Dus als ik het via m'n pc doe gebruik ik de headphone uit van m'n geluidskaart en stop die in de input van de phaser.

Via m'n 01W gebruik ik de left out, voed ik aan de phaser en vanuit de phaser een jack afsliptsen naar twee tulpen.

Bedankt !!

Back