Emu 1212m Versus Audiophile 192

koentrent

Nieuwkomer
Hoi allemaal,

Ik weet dat er al wat Topics zijn geweest over Emu 1212m..., maar toch wil ik even het volgende kwijt!
Ik heb een stand-alone computer met GigaStudio en een Aardvark Aark 24 sinds kort weten te bemachtigen. Het is echt top! Tevens ben ik best nieuw met homestudio en recording, maar om mijn stand-alone computer met mijn HOOFDcomputer te laten communiseren, moet ik nog een geluidskaart hebben, logisch!

Nu twijfel ik tussen de Emu 1212m en de Audiophile 192! Graag van jullie je mening over kwaliteiten en mogelijkheden!
Mijn budget gaat tot e200,=

In afwachting

Ik denk dat je met beide kaarten een goede keus maakt. De 192 heeft (volgens mij) wel 2 (stereo) ingangen en de 1212m maar één (stereo). Aan de andere kant heeft de 1212m weer DSP effecten...ook erg handig. Zelf heb ik gekozen voor de 1212m en zonder enig moment van spijt. De kaart klinkt echt super! De resultaten waren boven verwachting.

ik ben zelf voor de emu 1212m gegaan, met name omdat ie adat heeft. Over de geluidskwaliteit ben ik zeer te spreken.

kweet niet wat de gangbare prijs is voor beide kaarten, maar kijk eens op www.djgear.nl , bij de afdeling producing>audio interfaces. Daar staan beide kaarten ook. De emu is iig goedkoper dan waar ik hem op andere plaatsen voor heb gezien.

En ja, deze webwinkel is betrouwbaar, ik werk er zelf ;) En idd, de website ziet er niet uit, die heb ik ook niet gemaakt. Ben al bezig een nieuwe te maken....

ik kwam dit tegen op een forum javascript:smilie(':erm:')
erm

Bad news for everyone. I was at a bar in Foster City (Silicon Valley).I met a guy while getting a burger at the bar He said he worked for Creative, he had a few drinks and I told him I was a musician and used one of their soundcards. He started going on and on about a new series of soundcards and it was not the 1212 or 1820 series. So when I asked him more in depth about the 1820 program, he said it had been dis-continued and all further development was going into these new cards. He said there was a hardware flaw in the 1212/1820 that made it unproffitable to continue development of the series, and they were going to continue to sell them the way they are w/current drivers to recoup development outlay and meanwhile the future and all resourses at the company were being concentrated on the new series of cards. There will be no new music recording drivers, Bottom line. Well I got that from a company "Insider".........JDW

mmm, fijn is dat....naja, op zich heb ik verder geen problemen met mijn kaart dus ik werk gewoon verder.

Sowieso, komt er binnenkort toch een rme kaartje voor in de plaats

Audiophile 192

Audiophile 192

Bedankt voor alle reacties, maar ik hoor niemand over de kwaliteiten van de Audiophile 192!
Heeft niemand deze? Of zijn hier geen reviews over?

In de laatste SOS staat een review, hij komt er erg goed uit, zeker voor de prijs!

Laatste SOS? Is dat op internet of gewoon een tijdschrift?
Worden daar ook vergelijkingen gemaakt met andere kaarten?

Da's deze: http://www.soundonsound.com/sos/mar05/articles/maudiophile192.htm
Maar daar moet je denk ik wel een account voor hebben.

Ze zeggen o.a.:
Another 192kHz-capable competitor with balanced analogue I/O is Emu's 1212M. For an additional £30, this offers 7dB greater dynamic range than the Audiophile 192 and additional ADAT and Firewire ports plus a more comprehensive mixer and a set of DSP effects. On the other hand, its drivers are perhaps not as mature as M Audio's, and it doesn't offer any GSIF drivers at all, while the Audiophile 192 has a far more extended frequency response at higher sample rates, and those extra monitor outputs.

emu 1212m gekocht

emu 1212m gekocht

hoi daar, nou het is de emu1212m geworden! Vele zeiden toch van de Emu en ik ben op die vele afgegaan, haha!
WimpAmp etc doet het goed, goed geluid, maar Cubase SX2 doet het nog niet.

Ik heb de kaart als volgt aangesloten: vrij kaal nog! De 2 outputs heb ik naar 1 stereokanaal van mijn mixer gestuurd!
Dat is het momenteel even, ohja en midikeyboard naar midi in!

Als ik Cubase opstart krijg ik de volgende melding: SampleRate vould not be set. This may be due to the sampleclock being set to external sync.

Iemand enig idee wat dit is? Moet ik deze instelling nu in Cubase veranderen of elders?
Het midikeyboard geeft wel signaal in cubase.

Ohja, waar haal ik nieuwe drivers vandaan voor de emu1212m? wat is de nieuwste?

Groet.

oplosssing

oplosssing

ik heb hetzelfde gehad...oplossing:
devices
device setup
mutitrack
en dan drivers selcteren(ws asio emu drivers) en dan zie je in een keer dat ie 2 correcties op je i/o latency verwerkt...

hoop dat het lukt...

maar waar het op neer komt is dat je(fuckerige van steinberg, volgens mij doet sonar het automatisch) apart je drivers moet accepteren en activeren in sx...

ps weet iemand al iets van die mackie sequencer tracktion?

Ik ben ook veel met home theater bezig, kun je met de 1212 ook DTS (ES) & Dolby Digital (EX) doorgeven van je pc naar je reciever?

Re: Emu 1212m Versus Audiophile 192

Origineel geplaatst door koentrent
Nu twijfel ik tussen de Emu 1212m en de Audiophile 192! Graag van jullie je mening over kwaliteiten en mogelijkheden!
Mijn budget gaat tot e200,=

In afwachting

weet nog dat ik een hoop geluidskaarten heb gechecked waaronder de audiophile kaarten .... en er is me eigenlijk niks van bij gebleven dus t zal wel niet interessant geweest zijn (uit persoonlijk standpunt dan)

reden dat ik voor de 1212m ben gegaan is onder andere:

uitstekende converters
emulator X (uitstekende softsampler) (+ een gratis sound banks)

je zou evt. ook de 1212m kunnen kopen en later upgraden met een breakoutbox (245 euro) en Emulator X (145 euro)

koop je gelijk emulator x dan scheelt t je 45 euro (299 in totaal)

Back