Zoek synth

Maanstraal

Ingeburgerd
Hallo
Nu ik 2 maandjes bezig ben met fruity loops en zingen en beleef hier veel plezier mee
zou ik graag een synth kopen ( ik hou van synthmuziek/geluid )
deze moet zelf geluid maken ( appart instrument ) dus niet als midi controller
aangezien ik niks ken van synths wou ik dus ff vragen wat julie me kunnen aanraden
prijs zoon 400 - 600 euro liefst nieuw meer geld wil ik er niet aan geven
ik heb wel motivatie ma het kan nog steeds datk over een jaar met andere dinge bezig ben
ookal denkik van niet kheb zoon gevoel dat ik hier al veel eerder mee begonne moest zijn
tmoet ook eenvoudig te bedienen zijn aangezien ik niks ken van synth en hoe die werken

ik hou me momenteel vooral bezig met breakbeat en elektro en new wave achtige muziek zou ik ook willen maken
en mss nog in een bandje belanden ooit
microkorg spreekt me wel aan en is niet zo duur
maar mss kennen julie betere alternativen

als ik met deze synth veel plezier beleef zal ik vlug uitbreiden

khoop dat julie hier iets mee zijn
alvast bedankt

Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar ik ken een heel goede synth en niet zo duur:

juno 60.

:D

Daar krijg je wel leuke electro/new wave geluiden uit. Breakbeat ken ik niks van, dus daar zwijg ik ook over. :bekdicht: Juno's zijn ook makkelijk te bedienen.

En een welkom vanuit het Gentse natuurlijk. :)

breakbeat vooral bas geluiden a la drum n base
geen idee hoe die heten

juno 60 wordt niet meer nieuw verkocht?
koop liever een nieuwe
tenzij dat echt dom is
kzou em ook zo snel mogelijk wille
genoeg centjes gespaard :D

700 euro zou ook nog gaan

zoals je zelf al zegt weet je er niet veel van, doe daar dus wat aan!
ga eerst veel lezen internete enz..
als je niet zeker weet of je over een jaar nog steeds een synth wil hebben raad ik je toch echt tweede hands aan, die kan je als je een goede koop hebt ook weer voor hetzelfde kwijt!
succes in ieder geval!
chielos

ma het wordt alsmaar complexer

welcome to the world of electronic music. 8)

maar twee maandjes bezig? dan kan ik maar 1 advies voor je hebben: hou je geld nog ff in je zak. werk ff door in fruity en ontdek wat voor muziek je graag maakt, wat voor sounds en hoe je het liefst tot die soundz komt. via samples (Fruity Sampler)/golfvormen (3xOsc/WASP), FM (DX10)....op een gegeven moment kun je dan beter voor jezelf bepalen wat voor synth je zou willen. zou toch zonde zijn als je nu 700 euri uitgeeft om er over een tijd achter te komen dat je er niet mee kunt wat je wilt en dan dus weer met verlies moet verkopen.

daarnaast heb ik nog een ander advies voor als je dan uiteindelijk toch een synth wilt kopen. 2e hands!!! gezien je budget. voor 700 euro heb je 1 (basis)synth en dat kan best bepalend zijn voor je mogelijkheden.
als ik kijk naar mij. ik heb voor ongeveer dat bedrag in korte tijd 2e hands een virtueel analoge synth, een FM-synth en een bescheiden geluidskaart gekocht. dan heb je gelijk al een wat completere setup!

succes in ieder geval!

Origineel geplaatst door Maanstraal
juno 60 wordt niet meer nieuw verkocht?
koop liever een nieuwe
tenzij dat echt dom is

Dom is veel gezegd, je zou de juno minstens eens moeten beluisteren. Nieuw is niet altijd beter. :D

kzou em ook zo snel mogelijk wille
genoeg centjes gespaard :D

Snel iets willen is niet goed. Vergelijk eerst rustig. ;)

jah ik denk dak et nog ff ga laten wachten

ma julie mogen tips enzow bijgeven
zal er niet dommer van worden
en mss kome er synths aan bod waar ik nog niet aan gedacht had

ouwe juno's zn beter als de nieuwe niet? dat had ik er van gehoord to

het moet niet te moeilijk zijn?
je koopt liever nieuw?
je hebt er 700 euro voor over?
je weet er eigenlijk nog niets van?
hoe kom je aan die eerste drie dingen terwijl dat laatste ook een feit is?

De nieuwe Juno?! Tsja, de Juno-D is pas uit, maar die heeft met de oude Juno's helemaal niets te maken en kan maar beter snel vergeten worden.

Sowieso: Juno ook snel vergeten en ook vergeten dat nieuwe synths beter zijn (duurder zeker, maar of ze beter zijn hangt maar net af van wat je zoekt - velen zweren bij die oude 'troep'!). Een veel beter idee is wat Gijs al zei: als je er nog echt niets van weet even wat software uitproberen. Download de demo's van Fruityloops/FL Studio en Reason en ga daarmee aan de gang. Dan weet je snel genoeg wat jou wel en niet ligt, wat je nou echt wil maken en wat je zoekt in een synth (misschien ook wel softsynths i.p.v. hardware). Als je die dingen weet, dan is het vinden van een synth ook stukken gemakkelijker (en minder kostbaar dan trial and error!).

fruity loops heb ik

het ligt me wel ma ik vind het virtueel aan knopjes draaien en muisklikken vrij irritant
maak er liever beats mee enzow melodien minder

nuja ik ga er toch nog een tijdje mee wachten
er is veel te veel en ik weet te weinig

en ik kan best geloven dat oudere synths beter kunnen klinken
tegenwoordig wordt alles zo goedkoop mogelijk geproduceerd
dno hoe da bij synths zit

de synth genaamd juno d moet ik dus al niet naar kijken

eerder uitkijken naar oude juno's 2e hands
ik heb vooral probs met 2e hands omdat ik
er weinig van afweet dus ook zo snel kan miskopen overbetalen enz
ma dat zal wel wat veranderen tegen dat ik zoon spul koop

Beste,

Ik zou zeker geen oude bak kopen.
Er zijn ook heel wat verschillen nl.
- analoog
- digitaal
- toestellen met automatische begeleiding, syquencer enz.

Midi is toch aan te raden indien u dit wil opslagen of bewerken met uw pc.

Toch even eens bij de muziekwinkel langslopen, luisteren, niet laten omlullen en daarna kopen.

Gegroet,
dvdyck

Laatst gewijzigd:
idd, niet alleen lekker met fruity tijdje doorgaan, maar ook veel lezen (sound on sound bv), fora bekijken en marktplaats in de gaten houden, dan weet je een beetje wat de gangbare prijzen zijn tegen de tijd dat je de stap zet (stap zet? lijkt wel of ik het over trouwen heb! :D)

fruity loops heb ik
het ligt me wel ma ik vind het virtueel aan knopjes draaien en muisklikken vrij irritant
maak er liever beats mee enzow melodien minder
Dan koop eerst maar eens een controller met knopjes. Heb je overigens ook al een ASIO geluidskaart (onboard = rotzooi)

nuja ik ga er toch nog een tijdje mee wachten
er is veel te veel en ik weet te weinig
De Juno is mooi, maar in vergelijking met andere veel te eenvoudig. Alesis Micron is misschien wel wat voor je.

en ik kan best geloven dat oudere synths beter kunnen klinken
tegenwoordig wordt alles zo goedkoop mogelijk geproduceerd
dno hoe da bij synths zit
Tja, als je Fruityloops "gratis" *kuch* weet te krijgen hoef je niet te investeren in hardware :erm:.

eerder uitkijken naar oude juno's 2e hands
ik heb vooral probs met 2e hands omdat ik
er weinig van afweet dus ook zo snel kan miskopen overbetalen enz
ma dat zal wel wat veranderen tegen dat ik zoon spul koop
Dan check even de prijswijzer hier op 't forum. 't is jouw geld, en geduld is een schone zaak :).

Hi,

Ga gewoon elke week eens bij thomaokaze, midician en die winkel aan de Belgacomtoren binnen als je toch in of bij Gent woont en speel op wat synth's.
Hierdoor ga je veel beter een idee krijgen wat al die dingen kunnen en wat leuk werkt voor jou. Als je dan bij thoma iets leuks vindt bv. is de kans groot dat je die synth. hier bij de koopjes vroeg of laat voorbij ziet komen en meestal aan een veel zachter prijsje.

Als je echt nog maar pas begint, gaan lijstjes met spec's toch wijnig voor je betekenen.
Eens je enkel keuzes over hebt is het miss. het moment om hier eens naar specifieke synth.'s te zoeken en info vragen .....

my 2c's

BTW. nog even en je gaat niet meer weten waar je centen het eerst aan te geven ;)

Yep, eerst checken wat 'n synth eigenlijk is. Er mee spelen (vooral die van anderen en in de winkel dus) geeft je meer inzicht in wat synthese is, wat dus de mogelijkheden zijn en hoe dat dan klinkt. Elke synth heeft een andere klank (hoe subtiel de verschillen soms ook zijn), maar zonder er veel gehoord te hebben, kun je daar geen gegronde keus in maken. Ga ook op 't net 'ns op zoek naar hoe bepaalde synths werken, anders koop je straks iets en vind je het misschien niks, omdat je totaal niet weet hoe je 't bakkie moet behandelen... Bovendien kom je met software inderdaad ook 'n heel eind, 't is maar net wat je wil (ik hou er persoonlijk erg van om aan knoppen met koperdraad te zitten :D )

Succes met orienteren!

ik zou

ik zou

als ik 600 euro had net zou beginnen gewoon een electribe esx of emx kopen
vette bakken envoudig te bedienen en je heb aan aleen een electribe al genoeg om een livesetje ofzo te
geven.....

remco

ik zou ook 2e hands gaan, maak je idd veel minder verlies op dan een neiuwe en je krijgt meer mogelijkheden terug voor je geld.

Ik zou denken aan een VA synth die lekker veelzijdig is en dan denk ik aan

700 euro, dan kan je de volgende bakkies Waldorf Q/Acces Virus B/Novation Supernova /Nord Lead 2
Lekker standaard dus.....die kunnen allemaal wel een leadje,bassje,fxje maken

Deze bakkies klinken allemaal wel lekker de NL2 is voor 400 wel te krijgen maar wel minder inzetbaar als de andere
3 en ook minder features....

Je hebt al fruity en misschien een midicontrolles met keys?

misschien ook nog een mixertje nodig+kabels?

Reken er op dat je veel geld aan deze hobby kwijt kan raken.....

Back