[Korg] minikorg 700s

TFHats

Lidl
mini700s.jpg

Iemand bekend met deze oude synth?

Het schijnt dat Depeche Mode alle drum geluiden van 'Speak & Spell' met dit apparaatje gemaakt heeft.

Leuke synth zeker voor de wat vreemdere sounds.

[beetje off topic]Het is toch oneerlijk verdeeld in de wereld.

http://www.garethjones.com/news/GJ_DM_german keyboards.htm

Martin has a nice collection of gear – Akai samplers; AKS Synthi, as featured on ‘Dead Of Night’; two rack Minimoogs; Roland JD-800, JP-8000 and JV-2080; Nord Lead, Wasp Stinger, featured on the chorus of ‘Shine’; Moog Series III; three ARP 2600s;

Heb ook een Sherman FB2: rete-vet!!!

Maar ff over die Minikorg 700s dus. Wat mij betreft is dat meer een collectors-ding. Heb hem zelf ook gehad en hij is absoluut leuk!!! Maar abso niet vet of heel bizar. My 0.02

Hey,

ik heb een 800DV/Maxikorg gehad, das twee minikorgen in 1. Leuk ding, heel vet filter hi/lo, resonantie zit vast op drie posities net als de envelope's. Het is een leuk industrieel klinkend ding, niet echt geschikt voor "muzikale" geluiden maar wel voor rarigheden. Geen cv/gate maar dat is er redleijk simpel in te bouwen.

Minikorg is echt vet.
nodigt echt uit tot muziek maken.

nou ja in ieder geval geluid.

niet zulke extreme filters als een ms 20, maar gewoon een lekkere maffe synth met gestoorde functies

Als er iemand trouwens nog analoge korgs te koop heeft?

Minikorg is echt vet.

percies ! heel eigen karakter en met name zeer geschikt voor live werk omdat het zo makkelijk is om met 1,2 schakelaars snel een totaal ander geluid neer te zetten.

overigens: er zitten geen 3 ring mods in, maar wel 3 verschillende ring mod settings. zoals bijna alles op de MiniKorg volledig "hard-wired" waar wel zodanig dat het heel goed bruikbaar is

overigens 2: de beste feature is IMHO de "pitched noise", dwz een witte ruis die het keyboard trackt. heel fijn !

overigens 3: de vrij zeldzame Korg 770, de opvolger vd 700s. kan nog veel extremer met echt totaal gestoorde ring mod sounds

overigens 4: koop GEEN MiniKorg 700 (zonder 's' ): die mist de tweede oscillator en ring mod en is daarmee vrijwel nutteloos

*D

me baas is er op zoek naar !

wel cool dat de schuiven e.d. aan de voorkant zitten

Back