[Ableton live] Tracks hide

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Heya!

Ik gebruik in m'n Live sequencing nogal veel tracks die enkelt voor routing gebruikt worden. Is er ook een mogelijkheid deze onzichtbaar te maken? In de manual heeft men het enkelt over een hide functie van de grid, daar kom ik natuurlijk niet echt verder mee!

Alvast bedankt!

nee kan (nog) niet...de live manual is behoorlijk omvattend, als het daar niet instaat is de kans groot dat het niet kan

Je 2e monitor uit zetten? :D

Je kunt wel alle return tracks verbergen, met één van de knoppen rechts van de master output.

-C-

zou leuk zijn als ze dat in de volgende update mogelijk maken. is idd wat vervelend werken nu.
op het ableton-forum is die wens voor track-hide-mogelijkheid al vaak uitgesproken, dus ze kunnen niet zeggen dat ze er niet van wisten :)

@Feinbild Is dat een foute woordgrap omdat het duitsers zijn? ;)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ja, helalas zijn dat er bij mij maar 2. En wil er een stuk of 20 onzichtbaar hebben :)

je kunt volgens mij wel maximaal 8 return tracks aanmaken

Origineel geplaatst door Ytse
Je kan wel alle tracks, die je niet wil zien, verplaatsen naar rechts in de clip view.

Ik kan me hier niet zoveel bij voorstellen. :confused: Hoe bedoel je dit? Als een return track ofzo?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Ik kan me hier niet zoveel bij voorstellen. :confused: Hoe bedoel je dit? Als een return track ofzo?

volgens mij bedoeld ie dat je de volgorde van de tracks kunt veranderen, en dat je dan gewoon de tracks die je niet wilt zien allemaal naar rechts schuift, zodat ze dus buiten je window vallen als het ware

Origineel geplaatst door olafmol
volgens mij bedoeld ie dat je de volgorde van de tracks kunt veranderen, en dat je dan gewoon de tracks die je niet wilt zien allemaal naar rechts schuift, zodat ze dus buiten je window vallen als het ware

Ah! Da's eigenlijk wel logisch. Maar nog niet ideaal.

Back