[tech-ambient] - Hellfish

demian

Ojee
Als gevolg van 6's zijn thread 'produceer een kutnummer' ben ik ineens bezig aan een heel gaaf dingetje..

hellfish

* leuk hoor... softsynth's .. hihi

oja.. deze track is het snip-stadium nog niet ontstegen.. so be aware .. :)

Ik vind dat reso-geluid van de melodie niet zo mooi. Wat mij betreft mag ie wel wat zwoeler en softer. De melodie zelf is denk ik goed bruikbaar. De drumgeluiden zijn ook niet erg spannend. De overige geluiden zijn wel lekker spacy en brengen er veel diepte in.
Ik zou zeggen: verder uitwerken!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik vind dat reso-geluid van de melodie niet zo mooi. Wat mij betreft mag ie wel wat zwoeler en softer. De melodie zelf is denk ik goed bruikbaar. De drumgeluiden zijn ook niet erg spannend. De overige geluiden zijn wel lekker spacy en brengen er veel diepte in.
Ik zou zeggen: verder uitwerken!

Drums vind ik altijd erg lastig om mooi in de mix te krijgen..

Heb over de hihats een filter met wat reso en downsampling gedaan evenals een beetje distiortion.

Dit is ongeveer hoe ik het wil hebben, alleen moet het nog wat vetter klinken..

lastig hoor .. :)

Onder de zelfde link kan je de nieuwe versie downen.. (met filtered hihats dus .. )

Mooi... ga ik nu de bassline onder handen nemen zodat ik de track wat in de lengte kan uitwerken .. thnx voor je comment ! :)

Zooo.. bassline is gefixed nu.. heb de drums ook nog iets naar voren weten te halen..

Zelfde link nog steeds.. :)

Origineel geplaatst door virkaz
nice!
heb jij te veel tijd over ofzo? hehe

hehe.. laten we zeggen dat ik mijn prioriteiten verkeerd stel... ;)

Origineel geplaatst door demian
Zooo.. bassline is gefixed nu.. heb de drums ook nog iets naar voren weten te halen..

Zelfde link nog steeds.. :)
Heee...heb je die gefilterde hihats er weer uit gehaald? Vond ze zo lekker. Verder zijn de drums echt prima :).
Bassline is lekker zo. De lange clap zorgt samen met de bassline nogal voor een eigthies gevoel. Ben ik zelf niet helemaal fan van, maar het sluit zo wel prima op elkaar aan.

Toch leuk, zo'n live verslag uit de Demian studio :)

Origineel geplaatst door demian
hehe.. laten we zeggen dat ik mijn prioriteiten verkeerd stel... ;)

hay

nee demian , je stelt je prioriteiten goed:D

lekker trackie by the way , moet je vaker doen demian ,volgende keer moet je die fairlicht is gebruiken

greetz turtel:okdan:

hehe.. prioriteiten zijn altijd een probleem voor me geweest, maar zolang ik dit soort muziek weet te producen vind ik het niet zo heel erg ..

Vandaag ga ik echter sterk wezen! :D

Niet verkeerd, klinkt lekker. Ik mis echter een bepaalde voortgang in de track. De bassline blijft een beetje hangen. Die mag gedurende de track best anders worden, misschien iest spannender maken.
Maak de track spannender om naar te luisteren ofzo?

Gooi er een analoge bass-synth in, weg met die bass softsynth! :-)

R

Origineel geplaatst door Arv
Niet verkeerd, klinkt lekker. Ik mis echter een bepaalde voortgang in de track. De bassline blijft een beetje hangen. Die mag gedurende de track best anders worden, misschien iest spannender maken.
Maak de track spannender om naar te luisteren ofzo?

Gooi er een analoge bass-synth in, weg met die bass softsynth! :-)

R

Je hebt gelijk, die voortgang is er nog niet echt, ben alleen nog bezig geweest met het maken van de basis, die bassline gaat grotendeels wel zo blijven ik ga er alleen nog wat geluiden aan toevoegen voor de progressie.

Btw. Voor de kenners, de bassline heb ik geleend van een album van Ozric Tentacles - 'Strangeitude'.
Het nummer aldaar heet : Sploosh!

Moet je maar eens opzoeken als je tijd en zin hebt .. :)

hehe.. ff mijn lijstje met 'things to do' afwerken en dan ga ik er weer aan verder.

Ik heb wel al ideeen, maar het kost me moeite om de mix onder controle te houden.. :S

Ga door! Vet begin.

Nu nog een opbouw erbij bedenken en nog een goeie mix maken. :)

Ik hoor nu al 3 mogelijke remixen hierin. ;)

Back