Korg SQ10 sequencer voor 450,-

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Er staat op de marktplaats van Interface.nl een Korg SQ10 sequencer voor 450,-. Da's een mooie prijs vind ik.

Hmmm erg duur voor iets wat geen geluid maakt :D

Oh ja?
Nou ja, strikt technisch gezien misschien wel... mooie sinusjes als je de CV outputs direct aansluit op je versterker.

Maar verder ben ik wel benieuwd wat voor soort geluid Mono bedoelt. Duh!!!! :D

Ik vind 450,- niet duur. Je komt ze maar vaak zat voor 600,- tegen...wat ik overigens wel een erg hoge prijs vind.

En ja ... er zit geen oscillator in, maar om mooie muziek te maken heb je wel meer dingen nodig waar geen geluid uit komt.

1 Ding is zeker: er zit wel degelijk muziek in dat apparaat. Ik heb er zelf 1 in combinatie met wat andere Korgjes. Zo'n sequencer trekt je MS10/20/50 echt naar een hoger niveau.

Origineel geplaatst door Hanz
Oh ja?
Nou ja, strikt technisch gezien misschien wel... mooie sinusjes als je de CV outputs direct aansluit op je versterker.

Maar verder ben ik wel benieuwd wat voor soort geluid Mono bedoelt. Duh!!!! :D

Ja ik moest gewoon even reageren op die fijne opmerking van Bass.
En ja sluit hem maar direct aan op je versterker en laat die speakers klappen :D

SQ10 = Liaisons dangereuses: Los ninos en el parque...!
toch zeker een van de beste sequencejes die ik ken, is me nog nooit gelukt na te maken met een ander type sequencer...

seq u en cer

seq u en cer

tja die prijzen van sequencers ,...
heb je die nieuwe seq. voorop de [nieuwe ]interface gezien,...1599.-
veel geld
ik heb zelfs ooit mn seq van de syst.100 model 104
voor 750.- verkocht aan ....wie wastookal weer,.../
- wel in het gulden tijdperk !!

ok hij is goedkoper dan ,...andere sq10z
voor die 450.- kocht ik een maq van doepfer
of je legt er nog wat geld bij een je koopt zo,n seq die monopoly heeft besteldt....toch:walker:

Gaat iemand dat ding nog kopen of wat?

(hij is van 'n vriend van me, ik had gezegd dat ie 'm voor 450 meteen kwijt zou zijn...) :)

Origineel geplaatst door Imipolex
SQ10 = Liaisons dangereuses: Los ninos en el parque...!
toch zeker een van de beste sequencejes die ik ken, is me nog nooit gelukt na te maken met een ander type sequencer...

Komt die sequence daarvan joh?
Nooit geweten....en wat voor synth hebben ze er aan gehangen dan?

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
1 Ding is zeker: er zit wel degelijk muziek in dat apparaat. Ik heb er zelf 1 in combinatie met wat andere Korgjes. Zo'n sequencer trekt je MS10/20/50 echt naar een hoger niveau.

Je kan toch ook midi inbouwen in je MS10/20 en hem op je sequencer programma van je pc laten lopen?
Vraag is eigenlijk dus wat voor meerwaarde heeft zo'n bak als je het bovenste ook kan doen.

Origineel geplaatst door ZmokE
Komt die sequence daarvan joh?
Nooit geweten....en wat voor synth hebben ze er aan gehangen dan?

toen ik ze heb gezien was dat allemaal Korg... ms10, ms20, sq10, en pearl syncussion

Origineel geplaatst door Exzit
Je kan toch ook midi inbouwen in je MS10/20 en hem op je sequencer programma van je pc laten lopen?
Vraag is eigenlijk dus wat voor meerwaarde heeft zo'n bak als je het bovenste ook kan doen.

Dat kan, en dat heb ik zelf ook gedaan. Ik kan inderdaad mijn hele MS zooitje met de computer bedienen, maar daarmee is de SQ10 nog zeker geen nutteloos apparaat geworden. De interface van zo'n SQ10 is niet te vergelijken met de interface van bijvoorbeeld Cubase. Dit is ook het enige dat je koopt wanneer je een SQ10 aanschaft: een bedienings tool, oftewel een interface. Met zo'n SQ10 kan je hele leuke dingen in een handomdraai realiseren die met een computer veel meer tijd en energie kosten als he al mogelijk zou zijn....en dan heb ik het natuurlijk niet over "vader jacob" in programmeren.

Origineel geplaatst door Exzit

Tsja, ik zou zeggen zoek dat nummer van Liaisons Dangereuses eens op en probeer dat dan eens na te maken met je PC.
Dan kom jer er snel genoeg achter wat de meerwaarde van zon ouderwetse SQ10 eigenlijk is.

Origineel geplaatst door Imipolex
Tsja, ik zou zeggen zoek dat nummer van Liaisons Dangereuses eens op en probeer dat dan eens na te maken met je PC.
Dan kom jer er snel genoeg achter wat de meerwaarde van zon ouderwetse SQ10 eigenlijk is.

vind het niet bijster moeilijk ofzo :

Attachments

• liaisons.mp3
    134,7 KB · Bekeken: 88
Ja ?

Waar zit nou de bijzonderheid in die sequence in dan ???

Back