mini korg 700

adb

Stamgast
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de mini korg 700.kan er één kopen maar heb er nog niet veel info over gevonden...

belangrijk is het verschil tussen de 700 en de 700s - die 's' heeft namelijk extra een tweede oscillator, diverse ruige ring mods, (pitched) noise en meer modulatie routings. verschil van dag en nacht ! de 700s is een erg prettige en veelzijdige synth, de 700 is stukken minder bruikbaar en klinkt ook lang zo vet niet.

Origineel geplaatst door Mk II
belangrijk is het verschil tussen de 700 en de 700s - die 's' heeft namelijk extra een tweede oscillator, diverse ruige ring mods, (pitched) noise en meer modulatie routings. verschil van dag en nacht ! de 700s is een erg prettige en veelzijdige synth, de 700 is stukken minder bruikbaar en klinkt ook lang zo vet niet.

Dank je voor info,enig idee wat hij nog waard is...

700s waard?

700s waard?

het gaat er vaak nieso om oftie veel waard is [moet je ook veel betalen]
maar oftie goed klinkt
en dat doet ie
ik heb een dv800 gehad [das dus twee 700s en in een kast ,...]
en dat was/is misschien wel een van mn ruigst synth [qa klank/bediening] die iik heb gehad
ik heb hem geruildt tegen een cs 30[nog geen spijt van ,...
mar de klank van zo,n oude korg had ik nog niet eerder gehoord in een andere synth ,..vooral die ring modlation die erop zit andere env,...niet te vergelijken met een sh/prodigy

en wat ie waard is 150+
je moet hem nog ombouwen ook als je hem wilt aansturen
sccs R.

Kheb er zelf ook 1. De minikorg lijkt idd nergens op ( in a good way ) qua klank en controls

ik heb die van mij voor 50 gulden :D op een rommelmarkt gekocht maar ze doen zo rond de €150. Check wel of je de 700s heb, want de ringmodulator is errug vet.

Volgens mij kom je niet voor 150 euro aan een 800DV of een 700s (eerder 300 euro en meer), of bedoelen jullie alleen de 700 en de 900PS?

De 700s is wel een aanrader, want die ringmod's laten het heel organisch klinken! Best een aparte sound.

700s e 800dv

700s e 800dv

Origineel geplaatst door Meizo
Volgens mij kom je niet voor 150 euro aan een 800DV of een 700s (eerder 300 euro en meer), of bedoelen jullie alleen de 700 en de 900PS?

De 700s is wel een aanrader, want die ringmod's laten het heel organisch klinken! Best een aparte sound.

kijk maar goed,... zo rond de 150a180 moet je wel een 700 s kunnen scoren,.. maar er zit geen cvgate op ,..!!!
wel een intressante bak om te samplen [of een ombouwkitje erop te zetten van analog solutions korg 700s
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/

kijk ook ff naar de dv800 [2x 700s]
fattie zekere met de mod van analodsolutions erop
watde dv 800 moet kosten ,...wat de gek er weer voor geeft
de een zou zeggen paar honderd eu omdat het een een oude korg is zonder cv en so
ik zeg 5to 6oo eu istie wel waard,.. omdat ik nog niet zo,n gauw zo,n fatt geluid uit een een prodigy of so haal
:halleluja

150 euri voor een 700s? doe er mij maar twee dan...

nee, ik denk eerder dat een prijs van 300 tot 450 euro (voor een 100% puntgaaf exemplaar) meer marktconform is op dit moment. rijkelijk veel voor zo'n ouwe rammelbak maar hij is het in vergelijking met veel andere modellen dubbel en dwars waard IMHO.

Nog ietsje leuker voor het wat ruigere werk is overigens de Korg 770. die klinkt nog iets typischer en ongewoner onbeschaafd.

Back