Acidlab bassline

Het is een pdf geworden....

Ik heb hem hier al gebruikt en het werkt zeer handig... :)

Attachments

• programmeer sheet bassline.pdf
    22,8 KB · Bekeken: 79
Hee Elektro! Alles goed?

Prima sheet mokbor! Ik kan die ook wel gebruiken, want het blijft lastig om bij te houden wat je precies hebt geprogrammeerd. Mijn Bassline doet het trouwens nog prima. Vreemd dat jouw cutoff het zo snel begeeft. Is waarschijnlijk een slecht potje geweest. Klaus gebruikt juist hoge kwaliteit pots om dit soort problemen te voorkomen.

Ik moet zeggen dat ik hem steeds meer ga waarderen naast mijn tb303!! Hij heeft zijn eigen klankkleur en de waveforms zijn net iets rauwer. Erg goed!! Ik baal er alleen van dat ik nog steeds mijn Rozzbox niet heb!!!! Kilian laat niets van zich horen...kan jij niet wat voor me regelen Mokbor? :D

hey Peter:)
mja er kan altijd wel iets kapotgaan, maar als de service goed is valt het wel mee...
die sheet is inderdaad handig ! ik ga het vanavond gelijk uitproberen :)

Origineel geplaatst door Tekno
Prima sheet mokbor! Ik baal er alleen van dat ik nog steeds mijn Rozzbox niet heb!!!! Kilian laat niets van zich horen...kan jij niet wat voor me regelen Mokbor? :D

Ik wou killian zoiezo binnenkort even mailen dus dan vraag ik wel gelijk even jouw rozzbox na, pm even je echte naam :) Ik heb vandaag vrij en heb al 5 van de sheets versleten, ik vind ze erg handig. Ik vind het niet eens erg om er een pen bij te houden, lekker "oud school" :geslaagd:

Zijn er nog mensen die zin hebben in een 'group-buy'?
Als ik wat spulletjes verkocht heb, wil ik wel eentje hebben!
acíííííd! :)

Heel lekkere set! bliepblíep! Dit is echt het bakkie dat ik zoek!
Was je set een succes? Er kwamen vast veel mensen naar je toe van "dat was helemaal geen échte TB303!" :D

inderdaad veel goeie reacties gehad, bijna een uur lang een stuiterende massa voor m'n neus :)
reacties als: "wat klinkt die 303 rauw en diep" en "wat een flex bakkie, kosta?"

je hoort die andere synth hetzelfde spelen, met cv aangestuurd vanaf de acidlab 8) de oversturing komt door de gain vd mixer open te draaien, eindelijk iets waar behringer WEL goed in is :)

pics trouwens hier:

klik

Laatst gewijzigd:
Cool man, Leuke set!! Die bassline is idd heel relaxed live, sterker nog ik vind hem beter in zetbaar als een echte 303...

tnx:D

ik heb hem gister trouwens opengehad, potmetertje vervangen. kraakte een beetje (potje gratis geleverd door Klaus, goeie service !) en ik moet zeggen, heel fraai gebouwd, zeker geen amateur ! erzitten 2 kleine blokjes met een heel klein schroefje boven de golfvorm schakelaar, misschien om het karakter van de vae te veranderen? ik durf er niet aan te draaien:)

mja mn camera batterij was leeg, maar openmaken is heel simpel: van het bovenste plaatje (waar de aansluitingen zitten) de 2 linker en de 2 rechter schroefje losmaken, eruit schuiven, knopjes eraf halen, middelste schroefje aan de achterkant vd printplaat losmaken.
binnen een halve minuut gebeurd :)

Heb ik goed begrepen dat je hem kunt syncen (leuk werkwoord :P ) aan MIDI-clock (dus als Slave)? Werkt dat een beetje betrouwbaar?

Origineel geplaatst door ironfreq
Heb ik goed begrepen dat je hem kunt syncen (leuk werkwoord :P ) aan MIDI-clock (dus als Slave)? Werkt dat een beetje betrouwbaar?

Hij werkt hier heel strak met de MPC1000 mee, hoor :). Alleen kan de MPC1000 zowel Play (from start) als Play (waar je 'm stop hebt gezet) doen, en bij Play from start synct 'ie gelijk met het patroon mee.

Overigens wil ik wel eens weten waar dat schroefje voor is.. zou heel erg interessant zijn als je daar de pulsewidth mee kon bijstellen.

Hij synct als een huis, ik sync hem vanaf mijn MD en mijn bassline synct weer mijn 808 :) het is dus gelijk een sync boxje....

Origineel geplaatst door Yoozer
Hij werkt hier heel strak met de MPC1000 mee, hoor :). Alleen kan de MPC1000 zowel Play (from start) als Play (waar je 'm stop hebt gezet) doen, en bij Play from start synct 'ie gelijk met het patroon mee.

Ik heb de play toest afgeplakt, zodat ik daar nooit per ongeluk opdruk. Dus alleen play from start gebruiken.

idd, hij synct heel netjes, geen haperingen oid.

het is ook leuk om bijv. een sh-101 aan de cv/gate uitgangen te hangen.

Hey elektro: Volgende keer wel wat meer eigen patterns maken met mijn patch sheet he ;) Ik hoorde nog wat factory presets voor bij komen }:|

Back