clearing the field

nox

Stamgast
ik ben geen die hard synthforum hopper maar 't lijkt me toch leuk jullie een projectje te laten horen..

ik heb de drums eerst gelayerd en vervolgens de loop weggehaald, daarna zelf wat breaks en switches geimproviseerd en 't geheel een live ambient feel gegeven met wat verbs en imagers.. de rhodes en de bass zullen niet 't meest muzikaal zijn maar 't moest juist die buitenaardse onlogische feel krijgen.. misschien dat de volume verhoudingen daarnaast ook nog niet helemaal kloppen maar de kans is groot dat 't geheel nog eens geremasterd gaat worden

't is die nu-jazz influenced experimental hiphop voor jullie oren, geen idee of dat uberhaupt word geaccepteerd hier maar dat merk ik gauw genoeg

de beat was trouwens oorspronkelijk voor een vrije ronde van een beat contest die ik door ben gekomen, vandaar ook de naam 'clearing the field' tevens krijgen mensen er ook zo'n battlefield sfeer bij hehe

laat je horen!

http://s27.yousendit.com/d.aspx?id=01H48N9X3YBMO1RSNUJ1KOTR2E

gwave5hv.jpg

de weg wijst zich vanzelf, klik de url en dan kom je op die site waar je vervolgens die mp3 kan pakken, kheb 't net geprobeerd en 't werkt

Zo, da's ook vaag. :)

Sfeer zit goed (trompet enzo). Enkel die snare klinkt nogal ongeïnspireerd (maar da's meer een smaakkwestie). Weinig op te merken verder, want dit is duidelijk experimenteel. :D

vind het echt iets voor bij een docudrama alla schiphol airport of zo.

is een beetje eentonig helaas, maar is ook meer een sfeermakertje zeg maar.

leuke minimalistische breakjes trouwens. heb ik het goed gehoord dat je dit op een drumkit (TD6 of iets dergelijks) hebt gespeeld?

waar komt die sax en trompet vandaan. is dat van een jazz sample cd of zo?

ik vind het niet verkeerd..

vind het echt iets voor bij een docudrama alla schiphol airport of zo.

haha moet ik dat als een positief punt zien

ik heb de drums allemaal handmatig gesequenced in (geloof 't of niet) FL studio 4.1, de drums komen voornamelijk uit de Blue Jay Large drumkit die geloof ik in Battery zit, de trompet is van de originele masters van Miles Davis (acidplanet.com)

wat de drums betreft kon ik het niet meer opbrengen zwaar afwijkende breaks te creeren wat aan de tijd lag en ik denk dat 't ook niet echt gepast zou zijn..

thanks voor 't luisteren

edit: alles is trouwens softwarematig tot stand gekomen, ik ben inmiddels in 't bezit van wat hardware units maar dit is al een wat oudere track

Back