Wat vinden jullie hiervan?

robbie50

ferkeert lit
Ik ben (nog) niet zo bedreven hoor in muziek maken.
Toch hoor ik graag wat jullie hiervan vinden......en heb tijdelijk een aantal "nummers" on line gezet...
http://home.wanadoo.nl/bakeenei/

graag tips en dat soort zaken, aan opmerkingen als "weinig ervaring ect" heb ik niet.......want dat klopt toch altijd!

rob
:)

hoi,

nou ik vind dat het nog geen echte composities zijn maar meer probeersels, improvisaties op de fantomX, toch?

het goede nieuws wat ik daaruit meen af te kunnen leiden is dat je tot meer in staat zou moeten zijn na verloop van tijd. dus als je inderdaad oprecht een beginner bent dan zou ik, om met Barry Stevens te spreken willen zeggen: doorgaan, vooral doorgaan en niet te snel een track af willen hebben maar meer moeite doen om de boel afwisselender, spannender te krijgen. er ontbreekt nog te veel, zoals een thema of melodietje bover die gitaarakkoorden bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door VanHeckis
hoi,

nou ik vind dat het nog geen echte composities zijn maar meer probeersels, improvisaties op de fantomX, toch?

het goede nieuws wat ik daaruit meen af te kunnen leiden is dat je tot meer in staat zou moeten zijn na verloop van tijd. dus als je inderdaad oprecht een beginner bent dan zou ik, om met Barry Stevens te spreken willen zeggen: doorgaan, vooral doorgaan en niet te snel een track af willen hebben maar meer moeite doen om de boel afwisselender, spannender te krijgen. er ontbreekt nog te veel, zoals een thema of melodietje bover die gitaarakkoorden bijvoorbeeld.

Dank je wel voor je commentaar, het zijn ook probeersels hoor!
Ik heb altijd gedacht in Gitaar+stem, zo maakte ik altijd muziek, maar had altijd meer in mijn hoofd...strings, belletjes... ect.....
Nu merk ik dat ik dat moet omzetten in partijen en dat kost mij heel veel moeite om dat "waar" te maken....
Ik weet dus eigenlijk niet zo goed HOE je dat doet, waar je begint ect......
Alle tips hierover zijn WELKOM!!!!!

bedankt,

rob

Tsja, hoe je een idee omzet in een track... Als daar regels voor waren dan waren er vast niet zo veel threads over op het forum! (zo van, "Hoe doe jij...") Je moet daarin echt je eigen weg vinden. Misschien iets algemeen geldends: meestal heb je een basisidee waar de rest van de track op gebaseerd. Dat idee kun je sowieso eerst opnemen, uitwerken en nader invullen. Dan kun je met die basis op de achtergrond verder uitproberen. Maar goed, dat is misschien al te specifiek. De werkwijze kan ook ook per genre schelen trouwens.

Wat de afzonderlijke tracks betreft:
Deadsong: Interessante geluidenkeuze. Een soort collage van geluiden om een bepaald gevoel te creëren.

Beneden down: Synthgitaren zijn meestal niet zo'n succes, zo ook hier. De melodie is niet verkeerd, maar je hebt er toch een echte gitaar voor nodig, denk ik. Het koortje klinkt ook erg syntherig (maar dan verkeerd syntherig). Met de bas en drums kun je wel verder, de rest zou ik toch grotendeels schrappen.

Do do da da: Wel geinig, leuke collage, maar ik vind die synthstemmen toch niet zo geschikt hiervoor. Die do's zijn wel érg nep (teveel bottleblow-erig).

Drumpie: Duidelijk een drumidee ja: de drums zijn goed uitgewerkt (leuke drumtrack, behalve die snare- en tomroffels, die klinken nogal vlak), maar de rest is wat betekenisloos en ook slecht te horen; erg weinig bas ook. Misschien dat je de drums nog eens ergens anders kunt gebruiken (anders heb je in ieder geval weer wat technieken bijgeleerd).

Feel alone: Mooie strings; beetje vlak misschien, maar wel mooie strings. Goed gebruikt ook, hoewel het wel érg sferig (=zonder eigen identiteit) is.

Ofwel: vijf probeersels, een aantal goede ideeën (voor riffs, geluiden, technieken) die je allemaal nog weleens in songs kan gebruiken. Je zou ook eens wat dieper kunnen gaan spitten in de meer typische synthgeluiden. Je probeert nu veelal 'natuurlijke' klanken na te bootsen. Er is echter veel meer in een synth, en daar wordt een nummer echt niet slechter van. :P

En nou hup, echte nummers maken met die ideeën van je! ;)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Tsja, hoe je een idee omzet in een track... Als daar regels voor waren dan waren er vast niet zo veel threads over op het forum! (zo van, "Hoe doe jij...") Je moet daarin echt je eigen weg vinden. Misschien iets algemeen geldends: meestal heb je een basisidee waar de rest van de track op gebaseerd. Dat idee kun je sowieso eerst opnemen, uitwerken en nader invullen. Dan kun je met die basis op de achtergrond verder uitproberen. Maar goed, dat is misschien al te specifiek. De werkwijze kan ook ook per genre schelen trouwens.

Wat de afzonderlijke tracks betreft:
Deadsong: Interessante geluidenkeuze. Een soort collage van geluiden om een bepaald gevoel te creëren.

Beneden down: Synthgitaren zijn meestal niet zo'n succes, zo ook hier. De melodie is niet verkeerd, maar je hebt er toch een echte gitaar voor nodig, denk ik. Het koortje klinkt ook erg syntherig (maar dan verkeerd syntherig). Met de bas en drums kun je wel verder, de rest zou ik toch grotendeels schrappen.

Do do da da: Wel geinig, leuke collage, maar ik vind die synthstemmen toch niet zo geschikt hiervoor. Die do's zijn wel érg nep (teveel bottleblow-erig).

Drumpie: Duidelijk een drumidee ja: de drums zijn goed uitgewerkt (leuke drumtrack, behalve die snare- en tomroffels, die klinken nogal vlak), maar de rest is wat betekenisloos en ook slecht te horen; erg weinig bas ook. Misschien dat je de drums nog eens ergens anders kunt gebruiken (anders heb je in ieder geval weer wat technieken bijgeleerd).

Feel alone: Mooie strings; beetje vlak misschien, maar wel mooie strings. Goed gebruikt ook, hoewel het wel érg sferig (=zonder eigen identiteit) is.

Ofwel: vijf probeersels, een aantal goede ideeën (voor riffs, geluiden, technieken) die je allemaal nog weleens in songs kan gebruiken. Je zou ook eens wat dieper kunnen gaan spitten in de meer typische synthgeluiden. Je probeert nu veelal 'natuurlijke' klanken na te bootsen. Er is echter veel meer in een synth, en daar wordt een nummer echt niet slechter van. :P

En nou hup, echte nummers maken met die ideeën van je! ;)

Cheimoon,
Heel veel dank voor je reacties waar ik echt wat aan heb.....!!!!
Inderdaad zijn het allemaal ideeën waar ik wat mee moet.....
Zo'n Fantom, ik heb hem vanaf eind jan., nodigd je uit tot spelen.....ik ben inderdaad altijd op zoek gegaan naar strings welke de werkelijkheid (in zoverre dat kan op een synt, benaderen....Mijn JX8P en JX10 gebruikte ik om mijn eigen gitaarnummertje meer "body" (lees sfeer) te geven......
Ik stam echt uit de tijd van Shadows, Beatles ect en vond de synt, of eigenlijk de melletron, de uitvinding van de eeuw (de vorige dus!!).
Ik ben blij met je positieve opmerkingen en zal er zeker iets mee doen.....
Drumpie is helemaal toevallig geboren door mijn hand op de pads van de X7 te leggen...vond ik erg gaaf toen.
Verder zoek ik inderdaad naar sfeertjes en vooral donkere negatieve....vind ik TE gek!
Nogmaals DANK........
tot een ander moment.......

rob

Ik vind de 2e track ( beneden Down) echt wel goed, alleen mag ie eindigen aan 3 min 3 sec.
de rest heb ik NOG niet geluisterd, doe ik nu

Origineel geplaatst door VanHeckis
hoi,

Ik had precies het zelfde!

Ik hoor de potentie! hebt geduld en oefen veel!:)

greetz Unic

Deadsong klinkt overigens best lekker... mooie pad:okdan:

Origineel geplaatst door Unic
Ik had precies het zelfde!

Ik hoor de potentie! hebt geduld en oefen veel!:)

greetz Unic

Deadsong klinkt overigens best lekker... mooie pad:okdan:
Unic.........
DANK je wel voor het compliment....
Tuurlijk ga ik door, veels te leuk om mee te stoppen......
Ik oefen nieuwe accoorden en zo.....en daar vind ik zelf dan weer wat leuks/moois bij.....

groet,

rob
:) :) :)

Origineel geplaatst door nixcc
Ik vind de 2e track ( beneden Down) echt wel goed, alleen mag ie eindigen aan 3 min 3 sec.
de rest heb ik NOG niet geluisterd, doe ik nu

Nicc,

De anders al gehoord? en??
Ik ben benieuwd!

groetjes,

rob

Back