[Polysix help]Battery op en helft doet het niet

Ernst_Hill

Gepokt en gemazeld
Kan iemand me een adres geven waar ik een backup battery van de Korg Polysix kan vinden...Hij start prima op maar een gedeelte van de knoppen doen het niet meer...Ik denk dat ik een nieuwe batterij moet instaleren en dan de presets weer in het geheugen moet laden...Iemand vergelijkbare problemen?? (kan geen golfvormen meer kiezen enz enz)

Ik ben bang dat je een groter probleem hebt....

Je batterij heeft gelekt en het board waar die op zit beschadigd.
Kijk maar na. Zwarte/groene pootjes van de ic's vlak bij de batterij en zwarte baantjes in diezelfde buurt.

succes...

eric.

nee batterij heeft niet gelekt...pcb en alles daarom heen zijn perfect....de verkoper vertelde mij omdat ie geen presets kan laden gaat ie op tilt............hij maakt wel geluid filters,adsr en arp zijn te bedienen alleen vco gedeelte werkt niet

kan het niet zo zijn dat als ik batt vervang en sounds laad via tape dat ie een soort van factory reset doet??? volgens de vorige eigenaar deed ie het prima tot die batt op was....

Verhaal van die presets laden is onzin. Helaas.
Als hij inderdaad niet heeft gelekt is er iets anders aan de hand.

net wat eric zegt het zijn de 2 chips die bij de battarij zitten ic 31 en ic 30 die sturen de potmeters aan. het kan ook nog zo zijn dat de kabel niet goed is die er achter zit.
vertel eens welk gedeelte of welke knoppen het niet doen.
een klein beetje aanslag op de printbanen kan al een boel ellende maken met je polysix en wie weet heeft de vorige eigenaar de boel wel schoongemaakt maar niet onder die 2 chips.
vertel eens wat meer welke knoppen het niet doen en maak eens een goede foto van jou battarijboard.

Als je Polysix een alleen een lege batterij had ,had je hem nog gewoon kunnen bedienen in de manual stand,alleen de programma's werken dan niet,mij klinkt het ook als dat je een chip het begeven heeft.Dat batterijzuur is erg verradelijk spul,kan jaren later nog problemen veroorzaken.De printspoortjes en vooral de verbindingen die door de print lopen lossen dan langzaam op door oxidatie...Met wat mazzel hoeft er niet veel te gebeuren maar met wat pech is het veel werk.Dit is een bekend probleem bij de poysix,poly 61,dk700 etc..stomme ontwerpfout,vindt ik..
Verder vette synth hoor..

kan nu geen fotos maken maar.....
vco reageert niet (waveform selector,octave,subosc switch,pwm speed)
VCF en EG reageren wel
Effects reageren niet
VCA reageerd niet
Geheugen werkt niet en blijven 5 lampjes branden

verder is ie prima bespeelbaar alhoewel ie soms even wegvalt en beetje vreemd doet

Origineel geplaatst door RednoiZ
Als je Polysix een alleen een lege batterij had ,had je hem nog gewoon kunnen bedienen in de manual stand,alleen de programma's werken dan niet,mij klinkt het ook als dat je een chip het begeven heeft.Dat batterijzuur is erg verradelijk spul,kan jaren later nog problemen veroorzaken.De printspoortjes en vooral de verbindingen die door de print lopen lossen dan langzaam op door oxidatie...Met wat mazzel hoeft er niet veel te gebeuren maar met wat pech is het veel werk.Dit is een bekend probleem bij de poysix,poly 61,dk700 etc..stomme ontwerpfout,vindt ik..
Verder vette synth hoor..

Manual stand???
Ik heb niet het idee dat de batterij ooit heeft gelekt want hij ziet er schoon en onaangetast uit....De batterij zit op het centrale cpu bord toch??

ga vanavonde de centrale pcb eruit halen en eens aan de onderkant kijken....mischien heeft ie vroeger gelekt (lijkt mij zeer onwaarschijnlijk)....

Manual stand,die zi t er op hoor,kijk maar eens goed is een schuifje!! en dan heeft ie geen geheugenplaatsen!!:r

ik vermoed zelf dat er meer dingen stuk zijn aan jou verhaal te lezen.

1 de aansturings ic van de potmeters of de kabel
2 geheugenchip
3 hij zal opnieuw gecalibreerd moeten worden dan zal waarschijnlijk het verhaal van de ledjes ook aanhet ligt komen

hoe kom ik hier op

als de polysix geen banken kan laden dan kanhet zijn dat het battarijboard niet goed gedalibreerd is en inhet ergste geval is je geheugen chip ook stuk natuurlijk sluit ik ook niet uit dat er evt andere onderdelen stuk kunnen zijn. wat de potmeters betreft blijd ik toch bij de 2 chips die ik eerder heb genoemd of de kabel naar 1 van de boarden.
als jij al verteld dat er een moderne battarij in zit wil dat zeggen dat er ooit misschien een lekkage is geweest en dat dit al eens opgelost is maar het blijft altijd terug komen.
schroef het board eens van de polysix af en kijk als er onder die printplaat draadjes zijn doorverbonden dan weet je het zeker.
zitten de chips in voetjes ????? ic 30 of 31

ik ga hem vanavond openmaken....mochten de onderdelen die jij noemt matrixxx kapot zijn kan ik die nog krijgen en zo ja zijn ze duur???

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
ik ga hem vanavond openmaken....mochten de onderdelen die jij noemt matrixxx kapot zijn kan ik die nog krijgen en zo ja zijn ze duur???

het ligt er aan wat er stuk is ik weet dat die geheugen chip niet goedkoop is denk zo'n 25€ en dan komt er nog een ic voetje bij en dan zul je hem zelf er in moeten solderen. het calibreren kost van 35€ to ????€ kosten en als er meer dingen stuk zijn dan word het nog duurder.

ik vond de polysix niet een van de makkelijkste synths om te maken en er gaat veel tijd en geduld in zitten en het ligt er aan wie het doet maar die zal daar ook zijn onkosten voor vragen tenzij je zelf handig en geduldig bent.

ik denk dat het wel goed komt...heb 150 betaald dus dat valt wel mee...hij ziet er nog goed uit en komt uit studio waar ie altijd heeft gestaan...

Back