[Track] Heartburn

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
OM de HTML-truuk van Hermax maar es te proberen ...

... en om nog maar es iets van mezelf te posten ...

Heartburn met slechts 3 synths (en dat in 1992). Nummer werd gemaakt na het verliezen van een schoolkameraad (auto ongeval). Dit leverde zowel emoties van woede als van verdriet op. Dit heb ik in dit stuk proberen verwerken.

<embed src="http://www.guy-lian-music.be/mp3/Heartburn.mp3" autostart=false>

Wat denken jullie ervan? ( ik verwacht weer linken met Jan Hammer 8o) )

(kwaliteit is expres laag gehouden ... komt binnenkort op CD te staan)

:doei:

Het is eigenlijk de truuk van Layan. ;)

het moet er zo uit zien : (wel spaties verwijderen na de < en voor de >)

< embed src="http://www.janhammer/musicstolenfromguylian/heartburn.mp3" autostart=false >

(ow, intussen heb je het gevonden zie ik)

Over deze track: het zou zo geplukt kunnen zijn uit 'Miami Vice'. Eigenlijk is het ook verfrissend om zo eens een kort nummer te horen.
Ik zou toch maar eens gaan solliciteren bij de VRT voor de volgende politiereeks die gaat uitkomen. :D

Origineel geplaatst door hermax
Ik zou toch maar eens gaan solliciteren bij de VRT voor de volgende politiereeks die gaat uitkomen. :D [/B]

:dubbel: ... zal Fonny De Wulf niet mee kunnen lachen :dubbel: (ik trouwens ook niet ... zó productief ben ik nu ook weer niet :D )

Origineel geplaatst door hermax
het zou zo geplukt kunnen zijn uit 'Miami Vice'. Eigenlijk is het ook verfrissend om zo eens een kort nummer te horen.
Ik zou toch maar eens gaan solliciteren bij de VRT voor de volgende politiereeks die gaat uitkomen. :D

ik kan niet anders dan hier in mee te gaan. de jan hammer link is onvermijdelijk.

ik vind het wel een pakkend dramatisch sfeertje hebben en de opbouw is prima. niet overhaast maar gestaag en wordt dramatischer met de verdubbeling van het thema door die lead op het laatst. Is dat toevallig die arp oddysee waar je het altijd over hebt:)

Origineel geplaatst door VanHeckis
[BIs dat toevallig die arp oddysee waar je het altijd over hebt:) [/B]

Nope ... da's een gewone, alledaagse en in vele mensen onbeminde D20 *D. Maar je kan hem dus net zo laten klinken alsof het een ouwe analoge bak is. Alleen maar door de speelstijl aan te passen ;) .

Ik vind dit echt een knap nummer. Het begin is niet zo sterk (die hihats, bedoel ik), maar de rest zeker wel. Ik kan me er ook wel een politieserie voorstellen (al heb ik Miami Vice nooit gezien). Je hoort in ieder geval dat er hier iets dramatisch fout gaat/is gegaan; erg knap als je dat zo in je nummer weet te verwerken. Die windachtige pad die op de achtergrond draait helpt ook goed om dat unheimliche gevoel te creëren (valt me nu pas op!). Daardoor misschien wel een nummer dat zonder context wat minder doet, maar goed, je geeft de context zelf al...

@Cheimoon: Die windpad welke jij bedoelt is eigenlijk een sample uit de W30 met zijn filters erop losgelaten en dan nog wat LFO d'r op. De drums zijn misschien niet zo schitterend en zeker al niet strak, maar da's ook logisch denk ik want ze zijn allemaal (buiten de basdrum) live ingespeeld en achteraf gequantiseerd. Zo wou ik het stuk meer gevoel geven.

Zo ... we hebben nu dus al de D20 gevonden, de W30 ... nog iemand de derde???? (is echt niet moeilijk hoor :) )

Damn.. door de slechte audiokwaliteit hoor ik een behoorlijk goed nummer!! Het is inderdaad een droevige sfeer. Iets wat nog even na blijft hangen als het nummer is afgelopen. Goed gedaan!
(mag ik de full-quality version??)

Origineel geplaatst door cosmiq
Damn.. door de slechte audiokwaliteit hoor ik een behoorlijk goed nummer!! Het is inderdaad een droevige sfeer. Iets wat nog even na blijft hangen als het nummer is afgelopen. Goed gedaan!
(mag ik de full-quality version??)

Hoi Cosmiq,

Het nummer staat ook op m'n CD Musical Impressions (zie onder 'Eigen Releases' https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=43643) ... dus als je wil kan je'm op die manier in je bezit krijgen.

Anyone else ???? ;)

Ik had het nummer al gehoord:) alleen vergeten even een reactie te posten:)

Ik vind het nummer qua kwalieit te slecht (bitrate) om hem goed te kunnen beoordelen, sorry.
De compositie klinkt mij verder wel erg Danny in de oren. Nu komt het nummer mij ietwat saai over eerlijk gezegd. Maar ja... de hele dynamiek is opgeslokt in de bitrate natuurlijk:)
Een typisch Danny nummer zal ik het maar noemen.

Everlasting Dreams vind ik overigens wel erg mooi... Die had toch ook wel een aparte thread mogen hebben hoor;)

aha daar is de cd dan eindelijk.... wat mag ie kosten?:eureka:

(hogere bitrate, jeuhhh) hehehe

Back