[track]The Tishnek massacre

Maar dit is geweldig knap dit !
En ik maar denken dat ik niet van modern klassiek hou. Nu, tegenwoordig gaat men daarin zo verschrikkelijk ver... men zoekt blijkbaar in termen van zo dissonant mogelijk maar dit is voor mij echt wat het moet zijn. Je creert spanning, het heeft harmonisch (voor mijn bekrompen klassieke geest dan toch) nog steeds veel te bieden en het raakt me echt wel. (die violen rond 1:30 vond ik subliem)

:halleluja :halleluja :okdan:

Haal je dat allemaal uit je XV? Of hoe heb je dit gedaan? Klinkt ontzettend goed in ieder geval!

Qua klank dan, muzikaal ben ik er wat minder kapot van. Bij modern klassiek schijnt 'anders' de norm te zijn. Op zich heb ik daar helemaal geen bezwaar tegen, maar ik heb dan wel graag het gevoel dat de muziek iets wil overdragen. Een verhaal, een gevoel, voor mijn part alleen maar een richting (dat er opeens tóch een melodieus stuk komt of dat de sfeer totaal omslaat, of watdanook). Dat heb ik hier niet echt, maar misschien scheelt het als ik weet wat 'The Tishnek massacre' is?

Dat geluid uit 2:03 klink trouwens net als de kat uit de Efteling bij het huisje van de heks uit Hans en Grietje. 8o)

...

...

...

Even zoeken doet wonderen: http://www.webgeordie.co.uk/borat/oklahoma.htm. :dubbel: (in ieder geval: ik neem aan dat 'The Tishnek massacre' dus ook een verzinsel is)

Nou ja, hoe dan ook, het is briljant in elkaar gezet, qua geluid en mix en zo. Ik mis alleen nog een dirigent die van tevoren met zijn stokje op zijn standaard tikt om het stil te krijgen. :D

Origineel geplaatst door Cheimoon
Even zoeken doet wonderen: http://www.webgeordie.co.uk/borat/oklahoma.htm. :dubbel: (in ieder geval: ik neem aan dat 'The Tishnek massacre' dus ook een verzinsel is)

uiteraard. je kunt ook even de herkenningstune van Borat horen vanaf 1.42 :)

Nee, maar dit is allemaal maar flauwekul hoor. ik was met orkestsamples bezig. ik was aan het experimenteren om via de D-beam contoller op de xv88 de volumes van de samples aan te sturen. met de hand kun je dat wel op een betere manier doen dan met een modulatiewiel.

anyway, ik heb gewoon geprobeerd om een orkestje te imiteren en verder bij geen enkele noot nagedacht. alleen maar impulsief in de zin van hoog, laag, hard, zacht, veel, weinig, dik, dun, solo, tutti (frutti) etc etc...tot zover de compositie :dubbel: dat was in no time improvised.

soms denk ik echter wel eens dat het enige verschil met echte serieus bedoelde modern klassiek zit in het feit dat het op papier staat.....

onderschat NOOIT de macht van het schrift :geslaagd:

Origineel geplaatst door VanHeckis
uiteraard. je kunt ook even de herkenningstune van Borat horen vanaf 1.42 :)

Ken ik niet helaas, maar okee dan. :D

uNee, maar dit is allemaal maar flauwekul hoor. ik was met orkestsamples bezig. ik was aan het experimenteren om via de D-beam contoller op de xv88 de volumes van de samples aan te sturen. met de hand kun je dat wel op een betere manier doen dan met een modulatiewiel.

Vet zeg, die XV. :halleluja

soms denk ik echter wel eens dat het enige verschil met echte serieus bedoelde modern klassiek zit in het feit dat het op papier staat.....

Nee, het verschil is dat ze er serieus bij kijken. En nóóit achteraf toegeven dat het gewoon maar wat gepiel is (jij sukkel! :dubbel: )

Nee, het verschil is dat ze er serieus bij kijken. En nóóit achteraf toegeven dat het gewoon maar wat gepiel is (jij sukkel! :dubbel: )

ja maar het is natuurlijk geen slecht gepiel.

je hebt gepiel en gepiel!

ik kan wel een beetje pielen hoor.

:)

ja maar het is natuurlijk geen slecht gepiel.

je hebt gepiel en gepiel!

ik kan wel een beetje pielen hoor.

:)

Dat zul je mij nooit zien/horen ontkennen. :)

Maar als Waarachtig Modern Klassiek Componist moet je muziek natuurlijk wel een Diepere Betekenis hebben of anders in ieder geval Ongehoorde Muziektheoretische Diepgang. En dát moet je natuurlijk niet ontkennen, want anders kun je jezelf niet meer Bereserieus nemen. :D

Maar als Waarachtig Modern Klassiek Componist moet je muziek natuurlijk wel een Diepere Betekenis hebben of anders in ieder geval Ongehoorde Muziektheoretische Diepgang. En dát moet je natuurlijk niet ontkennen, want anders kun je jezelf niet meer Bereserieus nemen. :D

en dat allemaal in hoofdletters ook nog! ik geloof dat je zojuist een nieuw beroep hebt verzonnen: een Waarachtig Modern Klassiek Componist (een WMKC)

maar je hebt gelijk. nooit toegeven hehehe....maar gelukkig heb ik geen ambitie om een WMKC te worden.

Potdorie ... net nu ik anderhalve week vakantie heb (= allesbehalve breedband ) kan ik niet luisteren ;{ .

Maar ik beloof volgende week woensdag over 8 dagen deze track op te zoeken en te beluisteren, want ik hou wel van 'modern klassiek' ... of het nu met of zonder betekenis is, het resultaat van gepiel of juist héél veel diepgang heeft ... als ik het graag hoor, apprecieer ik het ten zeerste.

Maar ... je zal dus nog even moeten wachten.

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Potdorie ... net nu ik anderhalve week vakantie heb (= allesbehalve breedband ) kan ik niet luisteren ;{ .

Maar ik beloof volgende week woensdag over 8 dagen deze track op te zoeken en te beluisteren, want ik hou wel van 'modern klassiek' ... of het nu met of zonder betekenis is, het resultaat van gepiel of juist héél veel diepgang heeft ... als ik het graag hoor, apprecieer ik het ten zeerste.

Maar ... je zal dus nog even moeten wachten.
:doei:

ach ja, echte betekenis had dit experiment niet, maar het is in ieder geval wel "muzikaal verantwoord" gepiel za'k maar zeggen (al zeg ik het zelf) en ik vind na vaak luisteren dat er best wel leuke momenten tussen zitten.

hebben jullie dat nou ook trouwens, dat hoe vaker je je eigen dingen hoort, hoe beter je ze begint te vinden?

prettige vakantie.

vierkanten, cirkels, ovalen en rechthoeken.
Lekker abstract dus.

Ik vind het het leuk klinken. Ik vind het niet werelds of top ofzo. Het was dan ook meer een test begrijp ik.

Maar die sample kit klinkt erg lekker:)

(ik doe het zelf ook wel eens, ongericht improviseren zonder melody, leuker om te doen dan om naar te luisteren:D)

hebben jullie dat nou ook trouwens, dat hoe vaker je je eigen dingen hoort, hoe beter je ze begint te vinden?

Net niet eigenlijk, ik hoor dan alsmaar meer de foutjes die er in zitten. :D

Wow abstract zeg! :)
Bij vlagen zou 't ook wel onder een Warner Bros. cartoon passen. :D Waarin Bugs Bunny netjes op de accenten in de muziek achter Elmer aansluipt. ;)

Nee, ff serieus, zit goed in elkaar.:okdan:

Back