Soundmodules speciaal voor r&b???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Nouveau
vraag: je ziet tegenwoordig heel veel producers met een microkorg, is dat net als se1x voor de basses?

Euhm... nou nee. Een Microkorg is een van de goedkoopste VA's, een klein plastic bakkie, waar niettemin hele grappige geluiden uitkomen. De SE1x is een echt analoge monosynth van hele hoge kwaliteit, volledig MIDI, 3osc, 3lfo, 4adsr, fantastisch goed gebouwd. Meer in de cagegorie Moogs en MacBeths dan die van 'my first VA' synths. En dat zeg ik niet alleen om reclame te maken ;) Check die user list hierboven maar eens.

Origineel geplaatst door Vizion
Volgens mij is het wel zo handig om te vermelden dat je dan het beste voor een Turbo-versie
gaat i.v.m. gescheiden uitgangen. De Planet Phatt (voorganger) had deze wel standaard.
De Planet heeft dan wel minder klanken maar wel hele goeie..:okdan:

Dat is wel een groot nadeel van de standaard mo'phatt ja, dat ie maar 2 uitgangen heeft, maar je kunt natuurlijk ook nog voor een proteus 2000 gaan met mo'phatt rom, dan heb je ook 6 outputs en ben je ongeveer even duur uit als een mo'phatt turbo, maar dan meer sounds. Geluiden uit de Planet Phatt moet je idd zeker niet onderschatten!

er staat er 1 op marktplaats nu bij soundmodules
Roland M-BD 1 Bass & Drum sound module

de meeste rnb word gemaakt met een korg triton studio, een akai mpc2000xl en live muzikanten (rhodes, vleugepiano , blazers, viollen ed) of oude anaologe synth's (lil jon gebruik veel een juno 106 en jupiter 8, the neptunes meer een access virus (wel niet oud) en een minimoog) en een top pro tools studio met midas (of vergelijkbare consoles) top mics (neumann en brauner mic's) en top outboard gear (tubetech, avalon, tc 6000, lexicon 960xl, ...). Die mo phat dingen zijn maar af en toe gebruikt, en vooral in oudere (pre 2000) producties.

goedkope alternatieven zijn werken met een goede vst sequenser (cubase) en vst's '(battery, korg wavestation (uit het legacy pakket), halion + sample libaries. Als je toch voor hardware will gaan zou ik een akai mpc scoren (evt tweedehands) en een korg triton (evt rack als je al een midi compatibele synth of digitale piano hebt) maar goedkoop ga je niet echt iets vinden.

je moet wel weten dat er in rnb veel geld rondgaat en dat de studio's meestal nogal duur en uitgebreid zijn. De neptunes of lil jon of andere producers werken niet met een set up van 5000 €, die hebben veel meer geld over voor hun studio.

bijv steve stone huff (Avant) gebruikt laatste tijd veel Triton en echte gitaar.
Neptunes en Lil Jon zijn geen echte RnB producers
check Mario Winans
die werkt met Mpc3000 triton, Se1x, Motif

Origineel geplaatst door waxx
je moet wel weten dat er in rnb veel geld rondgaat en dat de studio's meestal nogal duur en uitgebreid zijn. De neptunes of lil jon of andere producers werken niet met een set up van 5000 €, die hebben veel meer geld over voor hun studio.

So what?

Mensen met de juiste ideeën maken met 1000€ ook vette R&B hoor. Denk je dat gasten als Pharell en DRE altijd achter een SSL zitten als ze tracks schrijven? R&B kan je met elke min of meer degelijk soundmodule maken.

Maar der gaat niks boven een BOSS DR666 :duivels:

Origineel geplaatst door Grouphome
bijv steve stone huff (Avant) gebruikt laatste tijd veel Triton en echte gitaar.
Neptunes en Lil Jon zijn geen echte RnB producers
check Mario Winans
die werkt met Mpc3000 triton, Se1x, Motif

Neptunes doen idd meer dan alleen rnb, maar zijn nummers van JayZ/Nelly/Kellis/Misticall/TLC/Usher/Janet jackson/May J blige/Busta Rhymes/ect niet echt rnb? Neptunes bepalen de top40

sinds wanneer hebben ze wat voor Janet gedaan
is nog steeds altijd Jimmy Jam & Terry Lewis
Jay-Z, Busta Rhymes, Nelly, Mistikal dit is geen RnB, dat noemen ze Hip Hop
The Neptunes gaan meer richting de Hip Hop dan naar RnB
kijk maar naar de tracks die ze gedaan hebben voor bijv Kelis
dat is toch geen RnB (Milkshake)
Producers als Mario Winans (Nieuwste Mario (andere gozer) is ook door hem gedaan "Let Me Love You"), Steve "Stone" Huff vind ik persoonlijk meer RnB

Re: Re: Soundmodules speciaal voor r&b???

Re: Re: Soundmodules speciaal voor r&b???

Origineel geplaatst door matrixxx
beste stanza

misschien is het handig dat je ook even je favoriete artiesten erbij zet want iedere R&B artiest gebruikt weer wat anders. er zijn namelijk ook artiesten die pure synths gebruiken of alles op basis van samples doen. een goede zet is een algemene module met veel geluiden er in die kom je toch altijd tegen en is voor alle muziek stylen makkelijk.

Mijn idolen zijn b2k.
(www.omariononline.com) (www.razbeatz.com) (www.b2klovesyou.com)

Ook vindt ik alicia keys goed en beyonce, mario (van just a friend/let me love you, www.mario2u.com) usher.
Maar vooral b2k :D

Die nieuwe tracks van omarion zijn Heerlijk!
volgensmij veel Motif erin gebruikt

Die nieuwe tracks van omarion zijn Heerlijk!
volgensmij veel Motif erin gebruikt

Ja, hehe :D Ben je ook fan van hem?
In z'n nummer O bedoel je?

Ik ben de laatse tijd buiten mijn Detroit techno me ook bezig gaan houden met het maken van Urban tracks.

Wat ik gebruik als setup:Akai MPC2000xl met een berg aan drum samples
Korg Triton
Emu Planet Phatt (De drum samples zijn bagger maar de synth strings , leads etc. etc.
zijn best bruikbaar)

En de rest van m'n analoge setup. jp4 moogs pro-one etc. etc.voor de basses strings etc. etc.

sinds wanneer hebben ze wat voor Janet gedaan
is nog steeds altijd Jimmy Jam & Terry Lewis
Jay-Z, Busta Rhymes, Nelly, Mistikal dit is geen RnB, dat noemen ze Hip Hop
The Neptunes gaan meer richting de Hip Hop dan naar RnB
kijk maar naar de tracks die ze gedaan hebben voor bijv Kelis
dat is toch geen RnB (Milkshake)
Producers als Mario Winans (Nieuwste Mario (andere gozer) is ook door hem gedaan "Let Me Love You"), Steve "Stone" Huff vind ik persoonlijk meer RnB

Dat staat in hun Biografie.......:doei:

Ze hebben voor vb Kelis niet alleen "Milkshake" gemaakt, maar ook "I just hate you so much right now" en "trick me".....:okdan:
Onderschat deze top producers aller tijden niet!

stanza

persoonlijk zou ik voor de triton gaan en verder veel met samples gaan werken en goede plugins waarmee je deze kan bewerken en evt later door goede outboardgear het warme randje er aan geven. ik weet niet als die emu echt een verrijking kan zijn in jou muziek tenzij je de sound echt geweldig vind. verder zou ik me meer gaan richten op de rand apparatuur die zijn heel bepalend als je een goed R&B nr wilt maken bv goede mic's en pre amps en compressord en een goede effect unit. (ik ga er een beetje van uit dat er ook zang in komt).
kijk ook wat jou idolen gebruiken in de studio en wat voor hun het meest gebruikte apparaat is en waarom.

ps. goede smaak van muziek heb je

ik onderschat ze niet
maar vind toch zelf die tracks van ze meer richting hiphop gaan

trouwens die track die ze met janet hadden gedaan was voor beenie man
was een heerlijke dancehall track

hm, heerlijk

dat is een slap afkooksel van wat de echte dancehall is, en die komt tot nader order vooral uit de caraibien, maimi, toronto, london en duitsland, niet uit de studio's van de neptunes in virginia

als je echte dancehall wil checken, zoek dan eens naar oudere sean paul's (pre 2002), bounty killa, vybes kartell, assasin, macka daimond, lady saw, cecile, mad cobra, wayne wonder, mr easy, capleton, sizzla,..

Zelfs de beyonce tune (baby boy feat sean paul) is veel meer dancehall dan janets tune. De tune van janet is een redelijk te doen rnb nummer op een geripte dancehallbeat.

Beenie is al een aantal jaar te veel crossover op zijn albums om nog echt als dancehall te noemen, alhoewel hij nog elke maand een aantal echte dancehall tunes maakt, maar die komen niet op zijn albums omdat die te controversieel zijn. Sean paul is ook de crossover tour opgegaan, net als shaggy 10 jaar geleden.

Dat is duidelijk dat het geen eckte dancehall track is
luister zelf veel oudere dancehall en Dub
luister ook veel Miami Bass
wat ik probeerde te zeggen is dat de Neptunes voornamelijk hiphop tracks doen met een paar uitstapjes naar Rnb (justin)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back