Soundmodules speciaal voor r&b???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Justin ? das toch geen RnB ? das popmuziek :D

( fuck wat een wijsneus ben ik toch !!!!:stupid z)

Heerlijk zelfspot !!!!:D

Wat zijn de 3 beste r&b soundmodules?
ik ben namelijk van plan om er 3 aan te schaffen..

Koop 1 synth/module voor je VA geluiden; hiermee heb je wat groove,funky, knal,dancey etc.... virtuele analoge geluiden
om bijv; een melodijlijn op te vullen; ( zie hey ya van Usher) bijv; k-station, microkorg, ( nog beter) iets van Access virus etc...

- koop je 2de synth/module voor; de acoestische, sfeer, realistische geluidsbenadering bijv; Motif, Fantom, S80/S90, triton,trinity etc... of de moduleversie...

-koop je 3de synth/module;

Naar eigenkeuze; iets voor beats,rythem, of specifiek voor RnB/Rap ( E-mu,Akai MPC-lijn, Korg etc...)
of nog een VA of ....

Voordelen: Wanneer RnB helemaal dood ZOU bloeien, je het niet meer leuk vind of weet ik veel wat... Heb je toch nog een dergelijk setup wat zich leent voor andere genres muziek....
*D

Origineel geplaatst door Stanza
Wat zijn de 3 beste r&b soundmodules?
ik ben namelijk van plan om er 3 aan te schaffen..

Ik denk dat je dat geld beter kan bewaren om een korg triton studio te kopen, ipv 3 modules waar je nix aan hebt. rNb/hiphop/urban drums komen echt niet uit een mpc of asr! T zijn standaard geluiden uit de Triton ST. En je kunt er ook nog mee samplen, als je dat nodig vindt.

je hebt er eigenlijk maar 2 toestellen nodig

korg triton studio (workstation) en een akai mpc2000xl (sampler), en als je nog een derde zou kopen zou ik voor een acces virus (v/a synth) of korg k-station of een andere goede moderne v/a gaan. Dan ga je het dichtst in de buurt van de klassieke americaanse rnb-sound komen.

en lil jon heeft inderdaad een virus staan, maar ook een juno 106 en die gebruikt hij meer voor zijn typische (trance)string sound volgens hemzelf op mtv (gezien in the lick in een interview met trevor nelson)

bij die omarion hoor ik een combinatie tussen kurzweil strings, piano en triton dingen
ook wel motif
Die kurzweil word ook veel gebruikt
heerlijke string geluiden

Je koopt een paar modules, keyboard, monitor speakers en een mixer.
Je zet de boel aan en je gaat R&B maken wat zo gereleased kan worden?

Begin nou gewoon met een basic setupje. Desnoods met alleen software of een workstation zoals een Triton. Mixertje, speakers en een CDR. En als je het leuk vind en/of je hebt talent dan zelf doorgroeien naar het volgende nivo.

Nou een MPC zou wel handig zijn bij dergelijke stijlen naar het schijnt. Maar de zon schijnt natuurlijk ook...

Verder kan ik je zeker een draaitafeltje en een stapel rnb/hiphop/funk/soul vinyl adviseren.

wil je alleen emu?!
eigenlijk is bijna iedere emu module wel geschijkt voor rnb
probeer een combi van EMU proteus 2000, een kurzweil k2500/2600r, een triton/trinity rack en een roland bak. owja ook nog de motif
dan heb je gewoon zeker weten een goed arsenaal aan geluiden voor je rnb producties
(vooral combi van korg strings met kurzweil strings is super smooth ):)

Ik zou voor de emu vintage pro gaan
Die heeft echt relaxte rhodes en synth emulaties.

Korg Triton wordt erg veel gebruikt voor R&B. Kurzweil lijkt me niet erg geschikt voor r&B en hiphop vanwege de diepe klank. Bij de korg triton zit je altijd goed, gebruikt in Destinys Child, Neptunes NERD, Timbaland etc

Bericht door een moderator:
Samengevoegd. AUB geen dubbele topics aanmaken.

Ik dacht aan deze 5:

1. mo phatt
2. planet phatt
3. turbo phatt
4. Vintage pro
5. planet earth

Moet ik sommige weglaten e/o veranderen voor een ander soundmodule?
De mo phatt en de turbo phatt ben ik wel van plan te kopen..

Stanza

... ik denk dat als je deze in hardware koopt, je niet slim bezig bent. In basis zijn het namelijk allemaal E-mu proteus gebakjes, wat je noemt. Betaal je dus extra voor die stapel behuizingen, moet er een rack bij komen en een mengpaneel, boel gedoe dus.

Tenzij je bedoelt als ROM expansions en dan steken in één grotere Proteus bak, een 2500 ofzo?
Ben geen expert op Proteus gebied, maar volgens mij kan dat en is 't veel economischer.

Of... een sampler van E-mu (denk ik dan met m'n domme kop). Vooral omdat E-mu een aantal cd-roms verkocht onder de naam "Formula 4000" of iets dergelijks, met daarin een aantal bovengenoemde bakken in samplevorm.

Trouwens, 5 modules in één keer kopen?
1) niet snugger, begin gewoon met langzaam opbouwen van je setup.
2) niet realistisch, want die dingen vind je niet overal.
3) niet praktisch, want 5 ROMplers.
4) niet efficient, want met één goeie workstation ben je net zo ver.

ehh ja, dit klinkt niet erg slim. De Mo'Phatt en de Turbo Phatt zijn qua sounds exacte dezelfde bakken met verschillen dat de een 64 voice en de ander 128 voice is, de een heeft 2 outs, de ander 6 enzovoorts. Dus lijkt mij een beetje overdreven. Daarnaast is dit wel een hele dure grap, dit omdat je net zo goed een turbo phatt kunt kopen met een expansion als de planet earth erin, scheelt toch een hoop geld.

De Planet earth kaart is zeker aan te raden! Zitten aardig wat bruikbare dingen.

Verder zou ik niet allemaal bakjes van hetzelfde merk kopen; je beperkt jezelf in je klanken (vind ik). Door verschillende merken te gebruiken wordt het juist interessant! Misschien dat een Roland XV3080 ofzo wel wat voor je is, daarvoor zijn een hoop expansions te vinden en ze gaan tegenwoordig voor een leuk prijsje... Qua kwaliteit van de sounds overtreft ie de Emu bakjes. Maar goed, it's your money...

Origineel geplaatst door Stanza
Ik dacht aan deze 5:
Ik mep je bij deze even met een opgerolde krant. Meerdere keren.

Luister nou eens even en denk verdorie na. 5 soundmodules zijn niet beter dan 3. 3 soundmodules zijn niet beter dan 1 - als je er niks mee kunt.

Wat heb je nodig? Triton, zoals eerder gezegd. -De- producersbak. Zitten meer sounds in, bedient zich veel prettiger dan deze E-mu'tjes.

Jij gaat echt niks klaarspelen met deze bakken als je originele sounds wil hebben - alle presets zijn al gebruikt, en de bediening op dat kleine kloteschermpje zorgt ervoor dat je 'm binnen de kortste keren weer door het raam mikt. Het gebrek aan onboard effects (maar 2 global effects die je dus moet delen met alle presets!) is ook 3 keer niks; heb je al een effectenbak? Zoniet, komt die Triton toch weer mooi van pas, want daar kun je tenminste mee samplen.

4. Vintage pro
Als je gave EP's wil hebben, pak een Nord Electro of een Motif Rack - daar zit namelijk een hele goede in.

5. planet earth
Enig idee wat voor sounds hier uberhaupt in zitten? Etnisch spul dat je toch niet gaat gebruiken, behalve als gimmick. Koop dan een softsampler met een cd'tje, dan ben je goedkoper uit en je kunt er meer mee.

Moet ik sommige weglaten e/o veranderen voor een ander soundmodule?
De mo phatt en de turbo phatt ben ik wel van plan te kopen..
Niet doen. 1 van de twee, anders is het dubbelop.

Wat je aan bovenstaande suggesties kan toevoegen is een Studio Electronics-apparaat of een M3x voor vette basslines, omdat die in hiphop ook worden gemaakt met analoge gear.

zeiden ze met z'n allen in koor... :peukie:

* Hanz wacht op de thread "de beste 7 r&b modules" van Stanza.

Weet iemand of er een orbit V3 board uitbreiding is, die ik bijv'een Mo'phatt kan mikken? Samen met
een x-lead zodat ik 3synths totaal heb in een module ?

:D :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back