Demo's om te downloaden

VanHeckis

Vintage Garbage
Omdat er de afgelopen tijd een aantal vragen zijn geweest van mensen die voor 't eerst een synth of workstation willen gaan kopen dacht ik aan het volgende:

op iedere synth of workstation zit tegenwoordig wel een afspeelbare demo ingebouwd. meestal zijn die dingen zo gecomponeerd dat je een redelijke indruk kunt krijgen van een behoorlijk aantal geluiden.

misschien handig als er een permanente plek zou zijn hier waar die demo's kunnen worden gedownload.

van ieder type hoeft er maar 1 keer een demo te worden geupload uiteraard.

anyway, mocht dit er al zijn, dan heb ik niks gezegd of als er juridische iets niet in de haak is aan dit idee (weer ik veel) dan hoor ik het ook wel.

ik wil zelf die van de xv88 wel uploaden.

:okdan:

Dewelke is het die je wil kopen ? :D
en de demo wil horen

Nee serieus, ik denk niet dat veel mensen die vragen niet meer zullen stellen omdat er demos beschikbaar zullen zijn. ALS ze die al eerst zouden zoeken ipv direct de vraag te stellen...

Ik vind het een leuk idee en persoonlijk ook interessant, maar ik denk inderdaad dat het de twijfelende synthaanschaffers niet echt helpt. Die vragen voordat ze zoeken, of ze vinden en vragen alsnog.

Zelf lijkt het me wel leuk, om zodoende eens te horen hoe de geluiden uit andere kastjes klinken. Maar dat is met name te danken aan het feit dat je hier in vlissingen (en omstreken) nooit eens ergens naar binnen kan wandelen om ff met een synth te gaan zitten pielen.

Origineel geplaatst door hermax
Dewelke is het die je wil kopen ? :D
en de demo wil horen

Nee, ik heb al een xv88, ik bedoel die zou ik dan kunnen aanbieden aan het forum zodat anderen kunnen luisteren.

ik zou zelf bijv wel een demo uit een kurzweil k weet ik veel willen horen.

en als je, ik noem maar eens wat, zowel de demo van een ouwe korg triton als de nieuwe triton hebt kun je zelf horen hoe groot het klankverschil dat dan wel niet is in plaats van dat maar aan te moeten nemen van een of andere verkoper.

Origineel geplaatst door VanHeckis
Nee, ik heb al een xv88, ik bedoel die zou ik dan kunnen aanbieden aan het forum zodat anderen kunnen luisteren.

ik zou zelf bijv wel een demo uit een kurzweil k weet ik veel willen horen.

en als je, ik noem maar eens wat, zowel de demo van een ouwe korg triton als de nieuwe triton hebt kun je zelf horen hoe groot het klankverschil dat dan wel niet is in plaats van dat maar aan te moeten nemen van een of andere verkoper.

http://www.zzounds.com/item--ROLXV88

Van zo'n beetje elke synth is wel een audio demo te vinden op het internet....

Ik vind 't idee op zich prima bedacht. Maar 't is eigenlijk wel 't toppunt van luiheid. Want 't is een kleine moeite om zelf ff de website van Novation op te snorren voor een demo van de A-station. Bovendien gaan de bewuste topics vaak ook over opties van de synth en dergelijke. En als je dan toch op de website van novation bent, kun je meteen de specs bekijken en de manual downloaden. ;) Ik zie de topics "wie wil er een demo van de a-station voor me uploaden" nu al aan komen.
Conclusie: meer aandacht voor het "links" gedeelte van SF, dan kun je daar alles vinden wat je weten wilt.

A-Station is inderdaad een slecht voorbeeld, maar op welke site vindt jij de demo's van de GEM S serie...?
Ik heb het zelf al een paar keer gehad, dat ik een wat ouder apparaat wel wilde horen en nergens iets van (al dan niet factory-) demo's kon vinden.

hay

dat vindt ik geen verkeerd idee, vaak vindt je wel samples van een apparaat
maar geen demo,vooral de oudere instrumenten

memory/minimoogdemo of yamaha cs80:D

klik hier voor een oude demo

greetz turtel

Heeft iemand een demo van de Roland RD-300SX? :)
Kan het echt nergens vinden..

Ik hoor liever i.p.v. de factory demo, een demo die door een forumlid vanaf scratch is opgebouwd.
Factory demo's vind ik namelijk een notoir slechte indruk van het apparaat geven.

Back