Herbie Hancock - Mr. Hands

JaZzMaN251

Stamgast
Hey,

ik had graag het synth geluid van Herbie Hancock op de plaat Mr. Hands uit m'n Korg MS2000 horen komen. Ik ben zelf al wat bezig geweest met zoeken, en ik denk dat ik wel goed op weg ben, als ik ermee klaar ben zal ik een stukje posten, dan kunnen jullie misschien nog verder helpen. Als je tijd en zin hebt, probeer deze dan ook eens na te maken. Ik ben benieuwd...

Onderaan vind je het fragment...

JaZz.

Attachments

• herbiesynth.mp3
    152,7 KB · Bekeken: 78
Herbie rocks 8)

Volgens mij is de speelwijze heel belangrijk om zo'n sound te krijgen.. pitchbend enzo.
Ik ben benieuwd of je ms2000 dit kan nabootsen... maar ik ben benieuwd!

Mischien een klein beetje distortion nog, zodat die phaser wat meer werk heeft.

er zou in elke ruimte een portret van hem aan de muur moeten met twee kaarsen ernaast en een kussentje om herbie de hele dag te kunnen 'sahib-en'
ik hem slechts 1 keer live gezien en toen had ie een karma bij zich.. ook leuk:)

op het album sunlight staat een plaatje met een deel van zijn gear, waanzinnig!

veel succes!

overigens kan het ook geen kwaad om af en toe joey zawinul met jacco in weather-report te luisteren. over vette synths gesproken..:{

Origineel geplaatst door DJ Fuse

overigens kan het ook geen kwaad om af en toe joey zawinul met jacco in weather-report te luisteren. over vette synths gesproken..:{

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=42956
;)

----Back On Topic---

De reverb achtige naklank kan ik nog niet nabootsen, ik denk dat ik die ook niet KAN nabootsen met m'n Korg, maar goed... Laat me weten wat je er al van vind...

Origineel geplaatst door DJ Fuse

Zawinul is een ware toets GOD

R

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Ok, na (heel snel) wat te zoeken kom ik op twee dingen waarvan ik toch wel al vrij tevreden ben, (ik heb namelijk m'n synth nog maar een week ofzo)...

Take 1 -> http://JaZzMaN251.herejezus.be/mp3/HS-Take1.mp3
Take 2 -> http://JaZzMaN251.herejezus.be/mp3/HS-Take2.mp3

Laat me weten wat je er van vind, en zeg misschien wat jij zou kiezen als wavevormen (ik heb 2OSC's, maar kan deze met Dual wel naar 4 omzetten, dus hou hiermee misschien rekening...)

JaZz.

Komt id buurt. De 2e vind ik mooier. Misschien iets meer resonantie, zodat iets gaat "schreeuwen" zoals in het orgineel. Ik zou hem niet dikker maken. Gebruik je de sync optie van de osc's?
Misschien zou een gitaar pedaaltje eroverheen net dat randje er aan geven (big muff). Ik luister trouwens op laptopspeakers...
suc6

Origineel geplaatst door Arv
Zawinul is een ware toets GOD

EN! Hij komt naar Nederland: woensdag 6 april in de kleine zaal in 013, Joe Zawinul & The Zawinul Syndicate; de kaartjes liggen hier al te schitteren. :)

Dit muziekje lijkt trouwens inderdaad Rhodes + synth + distortion + echo. Plus friemelen met pitch-bend en mod-wheel. Jazzmans geluid komt al flink in de buurt; nog wat vuiler (distortion) en dubbelen met de Rhodes (heb je toch ook?), dan komt het goed.

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Ok,

(ik heb 2OSC's, maar kan deze met Dual wel naar 4 omzetten, dus hou hiermee misschien rekening...)

JaZz.

hay

das niet gek jazzman, probeer het is met 1 osc
het is misschien makkelijker eerst een?

die herbie heeft wat weirde muziek gemaakt, ook de videoclips waren wel vreemd
maar toppie
hij hoort zeker bij de grotere

greetz turtel8D

Je hebt er mischien niet zoveel aan maar ik had ff zin om ook een patch te maken.
Dus aanhoor hier het resultaat
Gemaakt met een Yamaha cs2x (rompler)

Layer 1 = Epiano sound
detune +1,0
Layer 2 = Simple sine wave geluid
detune - 1,0

Reverb send 40 Stage 1
Effect Amp Sim
type tube
Drive 2
LPF
4,5Khz

Voor de rest is de patch monofoon

Attachments

• test.mp3
    151 KB · Bekeken: 88
Ik probeer 'm vanavond eens met Synth én Rhodes, en dan misschien nog een softwarematige echo ofzoiets opzetten, ik zal wel zien... Ik heb wel een totaal andere Rhodesklank dan op de plaat, Herbie speelt op een Suitcase 88 Mark I, en ik heb hier een Stage 73 Mark II. Die klinkt iets zweveriger. Maar naar het schijnt kan je die laten afstellen zodat die meer Mark I klinkt, wat ruwer. Kennen jullie iemand die dit doet (liefst omgeving Antwerpen, St.-Niklaas)? :engel:

JaZz.

Origineel geplaatst door Jeroen
Mr. Hand van Herbie, beste plaat ooit!

Grtz,
Jeroen

manchild is nog beter:{

Back