[vintage epiano's] hohner pianet (en andere underdogs?)

Als je het kunt veroorloven (begrijp me niet verkeerd, is niet snobistisch bedoeld, hij is alleen duurder dan een goed uitziende Rhodes 88) is een Marshall JMP-1 19"-rack buizenpreamp geweldig voor e-piano's. Ik heb het bij toeval ontdekt dat het naast het gebruik voor de Jackson-gitaren in Nu-metal, de JMP-1 ook geweldig op e-piano's klinkt.

hey,

ik heb zojuist ook een hohner pianet binnen en dacht open deze thread maar weer eens. Ik heb namelijk de volgende vragen:
hoe kan je hem het best uitversterken in een band? Ik wil een toffe sound, maar heb geen zin om 1 versterker voor mijn synths en 1 voor mijn pianet te nemen.
En welke effecten zijn geschikt?
En tot slot: Is het normaal dat sommige toetsen zachter klinken dan andere( niet de bastoetsen en de hoge toetsen, maar de c en d naast elkaar bijv.) ?

Groeten,

snorie:mexico:

de pianet klinkt lekker door een buizenversterker, met een beetje crunch. evt. kan je daar ook een ampmodeller voor gebruiker (line6 ofzo), maar dat klinkt natuurlijk weer anders.

de toetsen klinken inderdaad bijna nooit precies even hard. Je kan dit een beetje afstellen op 2 manieren. 1) Door de pads (die de tines in beweging brengen) te verschuiven, en 2) door de pickups dichter of verder van de tines af te buigen. Pas op dat je ze niet afbreekt. Als de de pickups te dichtbij buigt, wordt de toon vals door het magneetje.

Wat ook helpt (als je toch met effecten in de weer gaat) is een compressortje achter de pianet. Maar dan ruist ie natuurlijk wel weer meer.

succes!
J3773

Heb vandaag een pianet N gevonden, maar der komt helemaal geen geluid uit.
Mijn sticky pads blijken alleen nog maar sponsjes te zijn.
Gelukkig vond ik deze site.
http://www.gti.net/junebug/clavinet/products.html#PianetNKit

Hier kun je niewe pads kopen die net even anders werken.
Volgens de verstrekker beter zelfs.
Ook hebben ze een upgrade setje voor het PCBtje, maar dat kan je allemaal wel goedkoper krijgen.

Alleen is het dat geld wel waard.
Hmm nog maar even over nadenken dan.

Groet,
Maarten

Back