De Grote moet-ik-doorgaan-met muziekmaken

Stop er nou maar mee anders moeten we over een half jaar weer de zelfde domme vraag beantwoorden... (Zo'n goed antwoord zonder geluisterd te hebben, da's nog eens een criticus die oplet waar het werkelijk over gaat!)

ben al ingeschreven bij HereJezus maar krijg mijn account niet actief
:confused:

Origineel geplaatst door nixcc
ben al ingeschreven bij HereJezus maar krijg mijn account niet actief
:confused:

eerst een gebedje doen nicxx:D

ik heb turtelherejezus.com moet hem ook nog activeren

Zo te horen ben je nog in een voorfase. Ik bedoel hiermee niX negatiefs.

Naar mijn ervaring van waar je nu staat kan je misschien èèn van de jaren een eigen sound of meerdere sounds (stempels) eigen maken in je vizie naar muziek maken. Alles komt op zijn tijd, maar ook niets voor zijn tijd.

Al wat ik gehoord heb zijn eigenlijk verschillende experimenteersels, wat altijd goed is. Experimenteren is de boodschap trouwens. Zolang jij er plezier aan beleeft is het belangrijkste. Maar je moet ook begrijpen dat een productie voor op plaat en iets dat verkoopbaar is een kwestie van niveau is dat je niet op een paar jaartjes kan bereiken.

MAArrr....vergeet NOOIT maar dan ook 'nooit', dat je enkel muziek moet maken voor 'jezelf' en niet voor een ander. Dat de ander er ooit per ongeluk achterkomt dat hij jouw muziek wel pap lust, dat is dan mooi meegenomen, maar mag NOOIT een doel op zich zijn.

just my 49cent...

Prophet: Ik kan me volledig vinden in wat je schrijft.....
Ik denk dat ik ergens wel een eigen sound en styl te hebben in elke track ik maak,
aangezien ik NOOIT naar de radio luisiter en GEEN cd's beluister (heb ik ook niet, ook geen cassetes.) (sinds 2 maanden luister ik af en toe wat Reggea op internetradio..)
Uitgaan doe ik zelden, alcohol drink ik niet en drugs pak ik ook niet...

Dat het een proces van jaren is, dat heb ik gemerkt, en zeker als je van styl veranderd (die je net goed kent), moet je ook weer dingen gaan leren...
Ik merk van mezelf dat ik nu, tegenover vroeger, eigenlijk veel "proffesioneler" tegenover muziekmaken ben gaan kijken.,

8 jaar geleden wist ik voor het eerst wat een synthesiezr kon doen (ROMPLER ROLAND XP-80) nog niet wat analoog of VA kon doen...
In die tijd zijn er periodes van 6 maand tot een jaar geweest dat ik geen muziek maakte (op reis , synth in reparatie.., enz...) en dit tot 5 x

na een tijdje op REBIRTH gesmeten, en vette ACID enzo gemaakt....
nu maak ik al 5 geen ACID of TECHNO meer....
Dus ben ik mijn zoektocht begonnen in het geluidsspectrum.... (die is nog bezig trouwens)

de tracks die je hoort op ACIDPLANET die zijn van mijn "nieuwe periode" ; aleen 'de track "ACID " en "V207" stammen uit mijn "oude tijd ( meer dan 5 jaar terug)

wat in hier nu zie is een biografie van een muzikant , een hoop muziekanten zijn gevoelige mensen

en zo te zien heb je een gezond leven gehad, dus je kan nog heel lang muziekmaken

wees maar blij dat je niet in nederland woont, het is hier aleen maar drugs zuipen en stappen

greetz turtel

hey nixc dit is en berichtje van de the tall lad ,als goede vriend en mede amateur soulmate sterrekijker voel ik mij verplicht m opdeze thread te antwoorden .
Als je twijfelt om door te gaan met muziek maken is dat enkkel en alleen maar omdat je een doel voor ogen hebt dat (misschien niet te bereiken is ).
ik kan de meeste nummers van jou wel smaken ,misschien is dat omdat ik je al geruime tijd ken maar ik vind t zeker niet dat je ermee moet stoppen (want dankom je op mijn gear muziek maken 8o) ' .
heb je nog plezier aan muziek maken ? doe er dan mee door ,zoniet stop erdan mee
ik ben al tevreden als jij of gelijk wie mijn muziek ok vindt, het feit je iemand met muziek kan ontroeren is een kunstvorm op zich ,het aantal personen dat je ermme ontroerd is afhankelijk van de muziekstijl en jouw gave (wat haten we dat woord toch he ?)
toch even meedelen dat ik het niet correct vindt dat je suggereert dat je niet uigaat en genn alcohol en drugs nuttigt .....bedoel je daarmee dat je niet op de hoogte bent van de huidige muziektrends?zoja dan kanik dat enkel maar toejuichen .muziek blijft tenslotte aan een aantal regels gebonden ,het is aan jou om die regels om te buigen en een persoonlijke toets aan te geven .
Maak geen muziek enkel en alleen met het oog op een record deal ........

:biertje:

Uitgaan doe ik zelden, alcohol drink ik niet en drugs pak ik ook niet...

Dat het een proces van jaren is, dat heb ik gemerkt, en zeker als je van styl veranderd (die je net goed kent), moet je ook weer dingen gaan leren...
Ik merk van mezelf dat ik nu, tegenover vroeger, eigenlijk veel "proffesioneler" tegenover muziekmaken ben gaan kijken.,

Dus ben ik mijn zoektocht begonnen in het geluidsspectrum.... (die is nog bezig trouwens)

Uitgaan dat moet niet echt, maar af en toe is luisteren naar een radio die jouw format draait kan wel eens inspirerend werken. Kwestie van aan te voelen in welke regionen ze nu weer aan het experimenteren gegaan zijn en daar dan weer op verder te gaan. Op de duur kom je mee in die stroming van het Matrix 8D
het bewijs; daar waar ideeen soms op twee of drie plaatsen tegelijk onstonden, zonder dat men van mekaar iets wist waar men mee bezig was. you can't see it, touch it or smell it

Maar als je op de ogenblik nood hebt aan niet teveel invloed van anderen, DOEN! Het geeft je een vrijheid en laat je alles uitspitten van mogelijkheden zonder inmenging.

Proffesioneel? Het gaat ver hoor, ik dacht een jaar of 3/4 geleden ook al dat ik het niveau had bereikt, nu weet ik pas (na 12jaar) wat verschil er nog is bijgekomen... dat is dag en nacht, kan ik je verzekeren. Het is omdat we alles willen kunnen en het veel is. (producen zodat het op een officiele geluidsdrager kan, al zijn facetten) En dan nog word er tot de laatste seconde soms overwogen van wat-waar-welk en hoe het niet nog net iets beter kan. SOmmige dingen staan of vallen met de details.
Zorg wel dat je een goede luistervriend(in) hebt of meer dan 1, die eerlijk zeggen wat ze er van denken . Iedereen heeft dat, zelfs de allerberoemste knoppennerds.
In de beginperiode negeerde ik al die commentaar zelfs van platenfirma's en dacht ik het beter te weten, maar nu weet ik waar ze het destijds tegen mij over hadden. En ik moet 'nog' veel leren.....ik voel dat er nog veel bijkan en moet, om nog beter te worden.

Alcohol of drugs zijn bij mij ook uit den boze. Of het moest zijn om eens snel even iets nieuws dat af is in een roes te gaan be-flashen hoe het aanvoelt dan. Maar muziek maken op drank of wiet ofzo, no way, werkt niet bij mij.
Dan doe ik iets waarvan ik denk WAAUW! , tot je s'anderdaags opnieuw de studio opstart en terug luisterd, LOLOLOL!!! Dan weet je wat drugs met je doet....:r Dat is nu wel al lang geleden want ik rook geen wiet of doe geen andere dingen meer. Ik kan je verzekeren dat je ze niet nodig hebt, integendeel.

@turtel: in België is dat niet anders ze...maar nederland overtreffen zal wel nooit lukken denk ik. Als Jamaicanen de Nederwiet al gaan aanbidden, dan is het doel bereikt op dat vlak denk ik, dat wel. :kroon: :mega:

Origineel geplaatst door Prophet

In de beginperiode negeerde ik al die commentaar zelfs van platenfirma's en dacht ik het beter te weten, maar nu weet ik waar ze het destijds tegen mij over hadden. En ik moet 'nog' veel leren.....ik voel dat er nog veel bijkan en moet, om nog beter te worden.

Fuck it,gewoon je ding doen,of je moet muziek op maat maken,jammer.
Negeer die lui doe je eigen ding.
Dat is de interesante kant van muziek.

^
Subjectievio

op een record deal wacht ik niet hoor, anders was ik wel eens terug binnengelopen bij R&S-records... Die wouden 6 jaar terug iets van me uitbrengen.....

tall lat: hier geen commentaar op alsjeblief

en muziek maken voor de massa doe ik ook niet, liever mijn eigen sfeertje s'nachts met me eigen sounds.

Regels in muziek ken ik niet... vandaar mischien ook mijn brakke tracks....

Maar of ze nu afgewerkt zijn of niet , Ik heb er plezier aan om er naar te luisteren....en als er een geluidje inkomt die eigenlijk weg zou moeten in de mix, dan stoor ik me daar niet aan...
Het kan maanden duren voor ik dat geluidje eens zal verwijderen..... en die KICK en die Cuttof die naar boven moet en niet naar beneden enzo.....

op een record deal wacht ik niet hoor, anders was ik wel eens terug binnengelopen bij R&S-records... Die wouden 6 jaar terug iets van me uitbrengen.....

tall lat: hier geen commentaar op alsjeblief

Wees blij dat ej dat niet gedaan hebt:D
Echt

ga jij al beslissen wanneer ik commentaar mag geven ?

moest je jezelf kennen (heel diep in je ziel kijken ....nog dieper dan je bewert te kunnen .)dan was deze thread helemaal niet nodig geweest .Ik spuw geen vuur (flamewars zoals her hier heet )
Als r and s 7jaar geleden van jou iets wou uitbrengen dan is dat een teken dat je talent hebt ,en dan zal het nu ook wel lukken ,ofwel hebben ze je gewoon vriendelijk (rekening houdend met het hart van en muzikant)de deur gewezen.

niet kwaad worden ,ik bedoel het niet slecht

zelfkennis is begin van alle wijsheid

peace

ward

Origineel geplaatst door the tall lad
ga jij al beslissen wanneer ik commentaar mag geven ?

moest je jezelf kennen (heel diep in je ziel kijken ....nog dieper dan je bewert te kunnen .)dan was deze thread helemaal niet nodig geweest .Ik spuw geen vuur (flamewars zoals her hier heet )
Als r and s 7jaar geleden van jou iets wou uitbrengen dan is dat een teken dat je talent hebt ,en dan zal het nu ook wel lukken ,ofwel hebben ze je gewoon vriendelijk (rekening houdend met het hart van en muzikant)de deur gewezen.

niet kwaad worden ,ik bedoel het niet slecht
Je vraagt om commenntaar maar toch heb je altijd al een antwoord klaar als het niet naar jouw smaak is ,en ik mag natuurlijk niet voluit praten ofwel?
blijf eerlijk met jezelf en wat je doet ,leer objectief naar je eigen muziek te luisteren (is ind. heel moeilijk)

zelfkennis is begin van alle wijsheid

peace

ward
:luv: :luv: :luv:

het voelt bij mij een beetje als:

ik vind dat ik coole muziek maak, laat het aan iedereen horen. Stel er een vraag bij waar ik het antwoord zelf al op weet en als iemand kritiek heeft dan zeg ik gewoon dat het niet waar is.

misschien zit ik er helemaal naast

over mijn herrie kan je van alles zeggen, ik vind het zelf ook nog niet goed genoeg. ik luister wel heel veel muziek en daardoor denk ik dat ik het vershil tussen goede en wat mindere produkties wel kan horen. (nou het ook nog eens zelf kunnen toepassen :stupid ...) ik sluit me daarom helemaal aan bij prophet, misschien zou jij dat ook moeten doen

en eerlijk gezegd vind ik het jammer dat ik er zoveel tijd aan gespendeerd heb

Origineel geplaatst door DJ Fuse

ik vind dat ik coole muziek maak, laat het aan iedereen horen. Stel er een vraag bij waar ik het antwoord zelf al op weet en als iemand kritiek heeft dan zeg ik gewoon dat het niet waar is.

is dit jouw mening of citeer je mij ?

..

Attachments

• 4.jpg
    4.jpg
    81,7 KB · Bekeken: 63
Origineel geplaatst door the tall lad
Origineel geplaatst door DJ Fuse

is dit jouw mening of citeer je mij ?

:confused:volgens mij waren dit de gedachten van nixcc ....... hypothetisch situatieschetsje

Back